20.

349 38 9
                                    

Nikon pov:

Kävelen Joelin asuntoa päin. Jännittää hieman, sillä siellä tulee myös olemaan jotain uusia ihmisiä. Se ahdisti myös, sillä olen todella huono tutustumaan uusiin ihmisiin.

Pian huomaankin jo talon, jossa ilmeisesti Joel asuu. Katson äkkiä postilaatikon. Hokka. Näemmä se tämä on.

Kävelen ulko-oven eteen. Vedän syvään henkeä ja koputan pari kertaa oveen. Haron hiuksiani vielä äkkiä sivuun ja pistän lippiksen paremmin päähäni.

Pian kuulenkin jo askelia oven takaa. Sitten ovi avautuu ja Joel tulee avaamaan oven. "Moro Niko! Tuu vaa peremmälle" Joel tervehtii ja siirtyy sivuun. Tervehdin takaisin ja pistän kenkäni nätisti neljän kenkäparin joukkoon.

Joel sulkee oven takanani ja lähtee kävelemään jonnekkin päin taloa. Kävelen varovasti eteisestä eteenpäin, sillä en tiedä missä on mikäkin täällä talossa.

"Tuu vaa Niko tänne olkkariin" Kuulen Tommin äänen läheltä minua. Hätkähdän hieman ja lähden seuraamaan kävelevää Tommia olohuoneeseen.

Ollin pov:

Istun Joonaksen vieressä sohvalla. Joel meni avaamaan ovea tälle Nikolle. Odotan innolla Nikon tapaamista. Joonas tärisee vieressäni. Hänkin on halunnut tavata Nikon.

"Miten sä täriset noin?" Kysyn huvittuneena Joonakselta. Tuo katsoo minua ja naurahtaa.
"En mä tiiä mikä kohtaus mul on" Hän sanoo nauraen. Naurahdan myös.

Pian huomaankin jo ilmeisesti tuon Nikon olohuoneen suuaukolla. Pitkät hiukset, vihreät silmät ja varmaan lyhyempi kuin minä. Hän näyttää mukavalta.

"No täs on Niko. Niko, täs on Olli ja Joonas" Nikon vieressä seisova Tommi kertoo. Joonas nousee ylös ja menee kättelemään Nikoa.
"Joonas Porko. Kaverit sanoo ihan Porkoks" Joonas kertoo. Niko nyökkää. Menen itsekkin heidän luokse esittäytymään Nikolle.

"Mun nimi on Olli. Olli Matela" Kerron ja kättelen myös Nikoa. "Mun nimi on Niko" Hän kertoo. "Kiva nähä vihdoin. Pojat on puhunu sust kaikkee kivaa" Joonas kertoo Nikolle. Tuo hymyilee hieman.

"No mut mitäs tehään?" Kysyn. Kaikki näyttävät miettivän ensin, kunnes Tommi avaa suunsa. "Jos vaan tutustutaan. Olis kiva saada tietää susta Niko vähä enemmän".

Tämä kävi kaikille. No, eikai siinä. Onhan se kiva vain jutella jätkien kanssa kaikesta, mikä sylki suuhun tuo.

~~~

Pelaamme nytten Joelin pleikalla jotain autopeliä. Aika on vierähtänyt todella nopeasti. Tällähetkellä vastakkain pelaa Niko ja Tommi.

Niko on todella hauska ja mukava. Juttelimme jätkien kesken kaikesta. Minusta on jännä, että Niko osaa räpätä. Se tekee hänestä jotenkin erinlaisen mutta silti todella ystävällisen.

"Samperi Tommi!" Niko huutaa nauraen, kun Tommi ilmeisesti meni tämän edelle. "Sä pääset Niko sen eelle vielä!" Joel huutaa keittiöstä. Hän meni laittamaan meille pitsoja uuniin. Toivotaan ettei kämppä pala hyvä Hokka.

Minä ja Joonas istumme sohvalla ja katsomme kun nuo kaksi pelaa. Joonas naurahtaa välillä noiden puheille. Se kuulostaa söpöltä..

En tiedä, mutta se meidän suudelma häiritsee minua vieläkin. Meidän piti puhua siittä, mutta kumpikaan ei ottanut sitä puheeksi. Ehkä Joonas unohti sen, eikä halunnut puhua siittä...

"Olli kaikki hyvin?" Joonas kysyy vieressäni. Hätkähdän hieman.

"Sä olit ihan omissa maailmoissa" Hän jatkaa. "Kaikki hyvin. Ei hätää" Sanon tuolle ja väännän teennäisen hymyn naamalleni. En kyllä voi kauaa salailla tätä. Minun on pian kerrottava. Mutta en uskalla...

"Hahaa Tommi! Arvaa kuka voitti?" Niko huutaa meille. Joonaksen ilme muuttuu hämmäntyneeksi. "Siis sää voitit Tommin tos pelis?" Joonas kysyy ihmeissään. Niko nyökkää ylpeänä.

"Joel tuo Nikolle joku palkinto ku se voitti Tommin tos sun pelissäs!" Joonas huutaa Joelille keittiöön. "Voittiko? Ei saatana Niko!" Joel huutaa meille takaisin. Alan nauramaan. Miten se sen teki?

||You Make My Heart Smile||Where stories live. Discover now