17.

384 39 10
                                    

Ollin pov:

Kävelemme Joonaksen kanssa kauppaan tölkkipussit kädessämme. Olimme suunnitelleet, että palautamme pullot ja ostaisimme jotain herkkuja ja katsoisimme jonkun elokuvan.

Huomaan kaupan jo kulman takana. "Ooks sä käyny tääl ennen?" Kysyn Joonakselta. Tuo pudistaa päätään. Nyökkään ja jatkamme kävelyä.

~~~

Maksan ostoksiamme. Joonas on pakkaamassa ja pistää juuri parhaillaan karkkipussia kassiin. Sain maksettua, otin kuitin ja menin Joonaksen luokse, joka odotti minua.

Kävelimme kaupasta ulos. Lähdimme kävelemään takaisin meille. "Minkä elokuva sä haluisit kattoo?" Kysyn Joonakselta.

"En oikeen tiiä. Tykkään sillee kaikest romanttisest ja draama leffoist, vaik niit onki aika tuskallista kattoo" Joonas kertoo naurahtaen lopussa. Alan hymyilemään.

"Voidaan kattoo joku romanttinen sit" Kerron. Yleensä katson Tommin kanssa kauhua, mutta ihan Joonaksen takia voin minä yhden romanttisen elokuvan katsoa.

"Millanen se Joel muuten on?" Joonas kysyy yhtäkkiä. Mistä hän tuon päähänsä sai?

"Joel on kiva tyyppi. Se on nyt niinku lukion kolmannella" Kerron. Joonas nyökyttelee.

"Mis lukios se on?" Joonas kysyy. "Madetojan musiikkilukiossa. Haen itekki sinne sitte varmaan" Kerron.

"Kiva" Joonas tuhahtaa hiljaa. "Mut mitä se Joel niinku tekee sillee? Tai niinku et harrastaako se jotain tai?" Joonas kysyy uteliaana. Katson häntä hassusti.

"Sori jos kyselen, mut Joel vaikutti kivalt tyypilt ja haluisin tutustuu siihen enemmän" Joonas kertoo hätäisesti. Naurahdan. Hän on söpö.

"No Joel on siel lukios nyt ja se soittaa myös kitaraa. Mut Joel on oikeesti tosi mukava ja hauska jätkä vaikka harvoin ollaan ku se on lukios ja ne on ehk Tommin kaa enemmän kahestaan mut ollaan me useestikkin kolmestaan" Kerron. Joonas nyökkää ja hymyilee minulle.

"Toivottavasti ne selvis kotiin muuten" Sanon nauraen. Kuulen Joonaksenkin naurahtavan.
"Kyl ne varmasti pääs" Joonas komppaa. Nyökkään ja käännän katseeni eteenpäin.

~~~

Katsomme jotain romanttista rikos elokuvaa. Joonas ei ole tätä nähnyt, vaikka hän kyllä aika monta romanttista elokuvaa luetteli minulle. Ja niitä oli varmaan satoja...

Elokuvassa tulee suutelukohtaus. Käännän katseeni Joonakseen. Tunnen punastuvani. Pian Joonas kääntää katseensa minuun. Huomaan tuon naamalla myös punan.

Menen häntä lähemmäs. Pistän käteni hänen reidelleen. Huuliemme välissä on vain muutama sentti väliä...

Sitten kuulen koputuksen ovelta. Miksi aina!?

Huokaisen ja katson Joonasta pahoittelevasti. Nousen ja kävelen ovelle. Avaan sen ja huomaan Tommin ja Joelin seisovan edessäni. Päästän heidät sisään.

Joonaksen pov:

Kuulen puhetta eteisestä. Pistän elokuvan pauselle. Huomaan pian Tommin ja Joelin tulevan sohvalle istumaan viereeni. "Moro" Joel tervehtii minua.

||You Make My Heart Smile||Where stories live. Discover now