16.

404 42 8
                                    

||14.8.sunnuntai||

Joonaksen pov:

Herään hirveään pääkipuun. Käännän päätäni ja näen söpösti tuhisevan Ollin kiinni minussa. Alan hymyilemään näylle. Sitten tunnen pahanolon kurkussani. Nousen varovasti sängystä ja lähden juoksemaan vessaan. Kun pääsen pöntön luokse, kyykistyn ja oksennan. Hyi helvetti!

Kun saan kaiken ulos, pyyhin suuni paperilla ja heitän sen pönttöön. Vedän sen ja pesen käteni. Lähden laahustamaan kiettiöön. Otan kaapista lasin ja täytän sen vedellä. Yritän etsiä kaapista myös särkylääkettä. Pian löydän pienestä kulmakaapista särkylääkettä. Otan yhden ja nielen sen alas veden kanssa.

Täytin lasin uudestaan vedellä ja menin istumaan pöydän ääreen. Katsoin ulos.

Aloin mietiskelemään. En ole ikinä ennen juonut alkoholia. En olisi edes ikinä voinut kuvitella asiaa. Mutta oli sekin kyllä aika siistiä jopa. Voisi tehdä joskus uudestaankin. Pitää vaan muistaa pitää päänsä.

Ja toinen asia mikä tapahtui eilen. Olli suuteli minua. En ole ikinä ennen edes suudellut, ja ensimmäinen kerta on pojan kanssa. Mutta se tuntui taivaalliselta. Tuntea ihastukseni huulet omillani. Suudella rauhassa pimeässä huoneessa pienessä humalassa. Tuo jos jokin on kokemus..

En vain tiedä, mitä mieltä olen. Tai että mitä mieltä Olli on. Kyllä se minulle merkitsi, mutta Ollista en tiedä. En myöskään uskalla ottaa asiaa puheeksi. Emme ole tunteneet edes viikoa, ja olen jo suudellut parasta kaveriani, ihastustani. Hieron otsaani käsiini. Hirvee pääkipu..

Kuulen askelia talosta. Sitten kuulenkin jo vaimeaa oksentamisen ääniä vessasta.

Päätin laittaa omaan vesilasiini vettä. Otin myös särkylääkkeen ja lähdin kävelemään vessaan. Huomaan sepposen selällään olevan oven ja Ollin kyykistyneenä vessänpöntön edessä.

Laitan vesilasin lattialle sekä lääkkeen. Alan silittämään Ollin selkää rauhallisesti.

Pian tuo pyyhkii suunsa paperilla ja heittää sen vessanpönttöön. Hän kääntää päätään ja huomaa vesilasin sekä lääkkeen lattialla. Sitten hän katsoo minua ja hymyilee. Hymyilen takaisin.

"Aattelin tuoda sulle vettä ja särkylääkettä" Kerron hymyillen. Olli laittaa lääkkeen suuhun ja juo vettä päälle. "Kiitos Joonas" Olli sanoo ja halaa minua. Halaan takaisin.

"Onks kui hirvee pääkipu?" Kysyn ja silitän Ollin hiuksia. "Sattuu aika paljon" Olli henkäisee ja painaa kasvonsa niskaani. "No kohta se helpottaa"

Irrottaudun halauksesta. "Mennään tekee aamupalaa" Sanon ja otan tuon kädestä kiinni. Lähden taluttamaan meitä keittiöön. Olli istuu penkille, kun minä katson kaappeja läpi.

"Voi vittu muuten" Olli tuhahtaa ja nousee ylös. Katson häntä kummissani. Olli lähtee jonnekkin ja seuraan häntä. Sitten seisomme olohuoneessa ja huomaan ison kasan tölkkejä pöydällä.

"Oho" Lipsautan suustani. Joimmeko tosiaan näin monta?

"Tota jos sä teet sen aamupalan niin mä siivoon nää?" Olli ehdottaa raapien niskaansa. Nyökkään ja menen takaisin keittiöön.

Otan Ollille roskisten vierestä pussin, johon tuo voi kerätä pullot. Vien sen Ollille olohuoneeseen. Tuo kiittää ja hymyilee lempeästi.

Mietin jääkaapin edessä mitä teen. Yleensä syön leipää tai puuroa, mutta haluaisin tehdä jotain spessumpaa.

En kumminkaan keksinyt mitään, joten päädyn tekemään paahtoleipiä. Huomasin samalla jotain pieniä hedelmiä hedelmäkorissa, joten voisin niitäkin pilkkoa ja pistää lautaselle.

~~~~

Asettelen aamupalan nätisti pöydälle. Pistin leiväntekotarvikkeet pöydälle ja hedelmät asettelin lautaselle. Pilkoin omenan, päärynän ja mangon palasia. Otin vielä jääkaapista maitoa ja mehua.

Menin Ollin luokse olohuoneeseen. Tuo oli kerännyt pullot sekä pyyhkinyt pöydän kiiltäväksi. Nytten hän asettelee sohvan tyynyjä sekä viikkaa vilttiä.

"Tuol olis nyt aamupalaa" Sanoin ja tuijotin Ollin siivoamista. Huomaa, että tuo jätkä tykkää siivota...

"Joo mä pistän tän viltin viel" Olli sanoo ja pistää viltin sohvalle. Sitten hän tulee luokseni ja pörröttää tukkaani. Tuhahdan huvittuneena ja menen Ollin perässä keittiöön.

Huomaan Ollin seisomassa pöydän ääressä ja tuijottaa pöytää. Eikö hän tykkää?

"Sori jos sä et tykkääkkään. Mä voin.." Olin sanomassa, kunnes Olli keskeyttää minut.
"Tää on ihan super hyvän näköstä. Miten sä osaat tehä?" Olli kysyy hymyillen.

Hymy leviää kasvoilleni. "En mä tiiä" vastaan lyhyesti. Olli naurahtaa ja menemme istumaan pöydän ääreen. Laitan leipieni päälle voita, juustoa, kinkkua ja paprikaa. Kaadan lasiini mehua ja otan samalla toiselta lautaselta hedelmän palasia.

Olli ottaa haukun leivästään ja juo maitoa päälle. Katson häntä ja odotan häneltä vastausta. Pian tuo saa nielastua ja katsoo minua iloisesti.

"Tää on ihan sika hyvää" Olli sanoo ja ottaa omenan palan suuhunsa. Alan hymyilemään.
"Kiva että tykkäät"

||You Make My Heart Smile||Where stories live. Discover now