21.

338 39 7
                                    

Joonaksen pov:

Kävelemme Ollin kanssa koteihimme. Haluaisin mennä Ollille, mutta huomenna on koulua ja en tiedä, että päästääkö äiti.

"Kaikki okei Joonas?" Olli kysyy. "No siis.. Pääsenks teille yöks?" Kysyn jännittyneenä. Ollin naamalle nousee suloinen hymy. "Totako sä mieteit? Meille pääsee aina" Olli kertoo hymyillen. Hymyilen itsekkin.

"Mää pistän äitille viestii et tuun sun luokse yöks. Mun pitäs vaa hakee mun reppu ja jotain kamppeit" Sanon. Olli nyökkää. Alan kaivamaan farkkujeni taskusta puhelinta.

Ollin pov:

"Se käy äitille" Joonas sanoo jokseenkin helpottuneena. "No pyörähdetäänkö eka teijän luon ja sit mennään meille?" Ehodotan. Näen Joonaksen nyökkäävän. Alan pakostakin hymyilemään. Miten tuo tekee sen?

Pian huomaamattani olemme jo Joonaksella. Menenne talon sisälle ja riisumme vain kengät jalastamme. Joonas lähtee kapuamaan yläkertaan. Olin menossa hänen perään, mutta tunnen tuon pikkuveljen Aatun ottavan kädestäni kiinni.

Käännän katseeni häneen ja hymyilen.
"Moikka Aatu" Tervehdin häntä. "Moi Olli! Miks oot tääl?" Hän kysyy ihmeissään. Naurahdan ja hymyilen. "Joonas tulee meille yöks" Kerron. Aatu nyökkää ja antaa minulle pupupehmolelun.

Otan tuon vastaan ja katson sitä ihmeissään.
"Sä saat sen. Se on Joonaksen vanha pehmolelu" Aatu kertoo. Tunnen pienen punan poskellani. Tämä on liian söpöä!

"No kiitos vain. Tää menee johonki talteen" Sanon. Aatu nyökkää ja lähtee ilmeisesti olohuoneeseen. Pian huomaankin Joonaksen astelevan rappusia alas luokseni.

Hän huomaa kädessäni pupupehmolelun, jota hän katsoo kummissaan. "Mist sä ton sait?" Hän kysyy. "Aatu anto tän mulle. Tää on kuulemma sun vanha" Kerron hymyillen viekkaasti. Huomaan Joonaksen hieman punastuvan ja kääntävän katseensa seinään.

"Hei älä oo tommonen. Mun mielest toi on tosi söpöä" Kerron hymyillen. Joonas kääntää katseensa minuun, jolloin huomaan tuon punaiset posket.

"No lähetäänks? Ja muuten haluukko käydä kaupas?" Kysyn. "Joo. Haluun energiajuomaa" Hän valittaa. Naurahdan.
"Okei mennään kauppaan. Katotaan myykö ne sulle" Sanon vittuillen tuolle.

Joonas katsoo minua murhaavasti. "Näytänks alle kolmetoist vuotiaalt?" Hän kysyy. "Näytät. Mun oma vauva" Sanon ja pörrötän tuon hiuksia. Hän naurahtaa suloisesti.

||You Make My Heart Smile||Where stories live. Discover now