13.

395 39 13
                                    

Joonaksen pov:

"Mä lähen nyt!" Huusin äidilleni. Avasin oven ja astuin ulos. Lämmin aurinko paistoi ihanasti pihaamme. Myös äitini kukat näyttivät kauniilta. Hymyilin ja lähdin kävelemään Ollille. Onneksi sinne ei ole edes kolmeasataa metriä matkaa. Ehkä?

Pian näinkin jo Ollin talon muutaman metrin päässä. Heidän talo on niin kauniin näkönen. Pirteän punainen, jota koristaa kauniit puut ja tasaisesti leikattu nurmikko. Kävelin ulko-oven luokse ja koputin. Sitten näinkin tämän söpön brunen edessäni.

"Vihdoin tulit! Meinasin kuolla tylsyyteen" Olli kertoi ja päästi minut sisälle. Naurahdin ja katsoin tuota hassusti.

"No mä tulin pitää sun kaa hauskaa" Sanoin hymyillen tuolle viekkaasti. Tuon hymy muuttui pieneksi virnistykseksi. Tuhahdin ja läpsäisin tuota käteen.

"Vitun pervo" Sanoin nauraen, samalla pistäen takkiani naulakkoon. Sitten tunsin läpsäisyn takamuksellani.

"Olli!" Huusin huvittuneena. Tuo poika lähti juoksemaan nauraen karkuun. "Kyl mä sut saan vielä!" Huusin tuolle ja lähdin juoksemaan tuon perään.

Huomasin vessan oven olevan lukossa. Olli on varmasti siellä. "Olli Elias Matela! Tule ulos sieltä vessasta, tai äiti suuttuu" Sanoin ja hakkasin hellästi ovea. Kuulin hirveää räkätystä oven takaa.

Sitten ovi avautui ja kohtasin Ollin punaiset kasvot. Yritin olla nauramatta, mutta se koitui erittäin vaikeaksi. Sitten repeänkin hirveään nauruun. Olli katsoo minua hyvin kummaksuen, mutta yhtyy myös nauruun.

Kun olemme saaneet tasattua henkeämme, lähdemme kävelemään olohuoneeseen. Kävelen Ollin edessä, ja menen istumaan sohvalle. Pian tuo poika tulee istumaan viereeni.

"Tuliks muumei vastaan?" Olli kysyi minulta. Voi hyvänen aika! Naurahdin huvittuneena.

"No ainakin yks muumi on nyt mun vieressä ja puhuu mulle" Kerroin ja pörrötin Ollin hiuksia.

"Hei! Olin just saanu ne hyväks" Olli manaa ja yrittää laittaa hiuksiaan takaisin, miltä ne näytti ennen, kuin pörrötin niitä.

"Noin sä näytät paremmalta" Sanoin hieman flirttailevasti. Ei älä Joonas edes yritä. Et sä osaa. Pudistin päätäni ja käänsin katseeni lattiaan.

Sitten tunnenkin käden reidelläni. Käännän katseeni Olliin, joka katsoo minua punottavin poskin. Tuon katse harhailee välillä huuliini. Tunnen jännittyväni. Aikooks se?

Sitten Olli tulee minua lähemmäs, kumminkaan katkaisematta katsekontaktiamme. Katson jokaista kohtaa hänen kasvoistaan. Ei finnin finniä. Niin puhdas ja kiiltävä. Ja unohdinko sanoa, mutta Olli tuoksuu ihan helvetin hyvälle..

Sitten Olli tulee lähemmäs kasvojani. Katseeni kiinnittyy hänen huuliin. Huulemme hipoavat toisiaan. Sitten Ollin puhelin soi...

"Voi perkele.." Olli kiroaa ja nousee seisomaan ottamaan puhelimensa pöydältä. Sitten pulahdankin takaisin ajatuksiini. Se meinas just tapahtuu..

"Mä kysyn silt" Olli sanoo puhelimeensa ja kääntään sitten katseensa minuun.

"Tommi kysy et halutaanks me tulla huomen sen yhden bändikaverin bileisiin" Olli kertoi. Bileisiin?

Nyökkäsin ilman mitään epäröintiä. Olli nyökkäsi ja jatkoi puhelimeen puhumista. Pian hän lopettaa puhumisen ja tulee istumaan takaisin viereeni.

"Kuka se tyyppi on?" Kysyin. "Must tuntuu et se on varmaan Joel" Olli sanoi kohauttaen hartioitaan. Kuka Joel?

"Kuka se Joel on?" Jatkoin kysymistä.

"Se on yks Tommin bändikaveri. Ne soittaa täl hetkel samas bändis. Nii sil on varmaan huomen ne bileet" Olli kertoi.

"Soitaks sä sit missään bändis?" Kysyin kiinnostuneena. Olli naurahti söpösti.

"En soita täl hetkel. Oon kyl miettiny liittymist yhteen bändiin mut kattoo" Olli sanoo hieman hymyillen. Hymyilen itsekkin.

"Jos sä haluut liittyy siihen, niin liity. Ei se sulta mitään pois vie" Kerroin ja taputin tuon olkapäätä. Tuo käänsi katseensa minuun.

"Tai sit oon myös miettiny, et perustaisin jonku bändin, mut en tiiä, mist saan jäsenii siihen" Olli kertoi. Nyökyttelin ymmärtäväisesti.

"Kyl mä ymmärrän, mut mieti sitä" Sanoin. Olli huokaisi ja hieroi käsiään.

"Noku haluisin perustaa bändin, et siin olis esim minä, sinä ja Tommi" Olli jatkoi. Jähmetyin. Haluuko Olli minut bändiin?

"Ai minutko bändiin?" Kysyin hämmentyneenä. Olli nyökkäsi ja katsoi minua silmiin.

"Mä... Mä mietin sitä" Kerroin. Haluaisin kyllä, mutta en uskalla..

"Mieti vaan. Ja en määkään oo nyt varma. Mun mielest olis vaan hauskaa soittaa sun kaa samas bändis" Olli kertoi hymyillen pienesti.

"Ai nii!" Olli sanoi ja nousi ylös sohvalta. Hän vetäisi minut myös ylös. Katsoin häntä hämmentyneenä.

"Sä näät kohta. Seuraa vaa mua" Olli sanoi hymyillen leveästi. Hän otti kädestäni kiinni ja lähti viemään minua jonnekkin.

Sitten hän pysähtyy yhden huoneen oven eteen.

"Laita silmät kiinni" Olli pyytää. Teen työtä käskettyä ja pistän kiltisti silmäni kiinni. Sitten kuulen huoneen oven avautuvan ja astumme sinne. Kuulen valokatkaisian käyvän, ja hieman valoa tulee luomieni läpi.

"Okei nyt voit avata" Olli kertoo. Jännittää, mutta avaan silmäni. Minulla kestää hetki älytä, että mikä tämä on.

Huone on ilmeisesti musiikkihuone. Näen kaksi sähkö- ja akustistakitaraa. Pari bassoa ja rummut. Suuni kirjaimellisesti loksahtaa auki. Ihme, ettei leukaluut murtunu.

"Siis onks teil oikeesti tämmönen huone? Miten mä en aikasemmin tienny?" Kysyin intoa täynä. Juoksin kirjaimellisesti katsomaan heti kitaroita. Kuulin Ollin naurahtavan.

"Halusin pitää tän sulle pienenä yllätyksenä. Mut joo, tämmönen meil on" Olli kertoi ja tuli luokseni. Sitten hän ottaa basson vierestäni ja kurkottaa ottamaan lattialta piuhan.

Hän pistää sen bassoon kiinni ja käy laittamassa vahvarin päälle. Sitten hän tulee takaisin viereeni seisomaan ja kietoo kätensä hartioideni ympärille.

"Soitetaanks yhes?"

||You Make My Heart Smile||Where stories live. Discover now