Ook probelemen (6)

1.3K 31 8
                                    

POV ROBBIE

Ik zie dat Matthy ergens over aan het nadenken is en vraag me nu wel echt af waarover 'He Mat waar denk je aan?' vraag ik dan maar. 'Ow niks bijzonders eigenlijk' zegt die dan. Ik knik en laat het maar gewoon gaan. We zetten de film weer aan en kijken rustig verder.

Na een tijdje is de film afgelopen en word Matthy gebeld. Hij neemt op en loopt ondertussen even naar de gang. Ik pak me telefoon er bij en ga even op mijn sosialemdia kijken.

POV MATTHY
Aan het einde van de film wordt ik gebeld. Ik zie 'verhuurder' staan, o god. Ik voel al waar dit naar toe gaat en dit kan niet goed zijn. Zullen mijn voorspellingen gelijk zijn. Ik sta snel op en loop naar de gang om op te nemen.

v = verhuurder --> m = matthy

v: hallo spreek ik met Matthyas het Lam?

m: ja hallo dat ben ik, kan ik u ergens mee helpen

v: Ja dat kan u zeker. Ik ben net gebeld door je vriendin, maar ze beweerden dat jullie uit elkaar zijn en dat ze niet meer bij u wilt samen wonen

m: ja, ja dat klopt helaas

v: dan heb ik slecht nieuws voor u, want dit betekent dat u in de problemen gaat komen met uw geld.

m: ow oke

v: uw obsies nu zijn dat u een ander persoon vind om samen mee de huur te betalen, of dat u iets anders gaat zoeken.

m: oke ik laat u nog weten welke obsie ik ga nemen.

v: is goed, maar wil het wel graag over 1 week weten

m: oke is goed. Ik laat nog van me horen.

v: oke doei

m: doei

Ik hang op en heb geen idee wat ik nu moet doen. Dat zelfde idee komt weer naar boven, maar heb geen idee wat hij er van zou denken. Misschien vind die het wel raar. Raar dat ik na 5 maanden weer samen wil gaan wonen. Wat geven we de jongens als reden. Ik denk namelijk dat we het allebei nog niet willen vertellen over ze. Robbie zoizo niet. Anders had hij dat al wel veel eerder gezegd. Ik sta nog een tijdje in de gang en besluit dan terug te gaan en het hem gewoon te gaan vragen. Fuck it. Dadelijk heeft hij al iets anders gevonden. Hierdoor wil ik het nu al gaan vragen.

Oke hier gaat het komen. Ik open de deur en zet mijn eerste voet naar binnen. Ik ben aan het spelen met mijn vingers, wat ik eigenlijk altijd doe als ik zenuwachtig ben. Robbie kijkt omhoog als hij merkt dat ik terug ben. 'He waar ging dat over?' vraagt hij op een bezorgde toon. Die toon die ik de laatste tijd vaak hoor, maar hier voor eigenlijk gewoon nooit.

'Ow nou ja kijk' begin ik 'Ik heb het zelfde probleem als jou, mijn vriendin is nu weg dus raak ik in de problemen met mijn huur' praat ik verder. Ik zie dat die me een beetje vragend aankijkt, omdat hij merkt dat er meer gaat komen. Wat natuurlijk ook zo is. 'Ik vroeg me af, of het misschien een idee is als, als we weer bij elkaar gaan wonen' maak ik mijn verhaal af. Ik kijk meteen naar beneden, bang voor zijn reactie. Hij zegt maar niks, het lijkt eeuwen te duren. Ik durf ook niet op te kijken om misschien zijn gezichts uitdrukking te kunnen zien.

'Die zijn ineens wel erg cloos' (bankzitters) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu