Het de jongens vertellen (9)

1.2K 37 8
                                    




POV MATTHY

'Nou denk dat we gewoon zeggen dat we gister samen zijn uit gegaan en daarom bij jou sliepen of zo' zegt die dan. Ik kink, maar na een tijdje bedenk ik me iets. 'Even over jou idee he, normaal plaatsen we dan wel een story op snap, maar omdat het nep is hebben we dat natuurlijk niet gedaan, dus wat nou als ze daar dan naar vragen, wat zeggen we dan?' vraag ik hem. 'daar heb je wel een punt' antwoord die dan, maar geen oplossing. 'Misschien moeten we gewoon eerlijk zijn' zeg ik dan. 'Ja misschien is dat wel beter ja' antwoord die.

Na nog een tijdje komen we aan bij kantoor. Ik zie de auto van Koen en Raoul al staan, maar die van Milo nog niet. Hij zal wel weer als laatste zijn. Normaal is dat Robbie, maar ja die rijd nu met mij mee. We stappen uit en lopen naar boven. Om de een of andere reden ben ik best gespannen. Ik heb echt geen idee waarom. Zal het zijn, omdat we gaan vertellen dat we samen wonen? Dat zou ik sterk vinden, maar kan echt geen andere reden bedenken.

We zijn binnen en zien Raoul en Koen op de bank hangen op hun telefoon. 'Yo' hoor ik Robbie tegen de jongens zeggen, terwijl die ook op de bank ploft. 'He Robbie een keer niet als laatste en Matthy een keer niet als eerste' zegt Raoul. Hij heeft wel gelijk. Is dit het moment om het te zeggen of nie? 'Nou dat komt, omdat ik met hem mee reed' zegt Robbie dan. Ik zie de twee jongens naar ons kijken met een vragende blik. 'En waarom dat dan?' vraagt Koen. 'Nou dat vertellen we zo wel als Milo er ook is, dan hoeven we het maar een keer uit teleggen' Vertelt Robbie verder.

'Ik hoorde mijn naam, hebben jullie me zo erg gemist dat jullie gewoon over mij gaan praten?' horen we van achter komen. Ik draai me om en daar staat Milo. Kut zooi. Dat betekend dat we het nu moeten gaan vertellen. Oke dit was dus de reden dat ik zo gestrest wast. Toch snap ik niet waarom. 'Ow kijk daar is die dan kunnen jullie vertellen, waarom jullie samen reden' Zegt Koen recht voor zijn raap. Ik krijg niks uit mijn keel en zie dat Robbie dat door heeft dus hij praat voor ons. 'Nou kijk een week geleden of zo maakte mijn vriendin het uit en ik had het daar erg moeilijk mee, dat was ook de reden dat ik in slaap viel bij de vorige opnames' Vertelt Robbie en ik neem het vanaf daar over. 'Toen ik naar huis toe ging kwam ik Robbie tegen en zag dat hij het erg moeilijk had dus vroeg of hij misschien mee naar mij toe wilde gaan en toen heeft hij een paar dagen bij mij geslapen. Gisteren is het ook uit gegaan met mijn vriendin' Vertel ik en Robie neemt het weer over. 'We zaten samen in de problemen nu moet onze huur. Hierdoor leek het ons het beste als we samen gaan wonen en dat is dus de reden' Vertelt Robbie als laatste. Ik zag dat de mannen aandachtig aan het luisteren waren naar het verhaal. Ze knikken allemaal en gaan kijken welke video's we gaan opnemen vandaag. Ze reageerde gewoon heel luchtig, maar waarom was ik nou zo gespannen. Ik snap het nog steeds niet.

Omdat ik ineens zo veel reacties, reeds en stemmen krijg heb ik besloten om een extra deel te plaatsen :)

'Die zijn ineens wel erg cloos' (bankzitters) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu