Robbie de boekhoudsmurf (10)

1.2K 35 7
                                    

POV ROBBIE
We hebben net het hele verhaal uitgelegd, maar één ding voel me heel erg op, Matthy was echt heel erg gespannen. Waarvoor zal hij zo gespannen zijn geweest? Zal het zijn om het feit dat we weer samen wonen? Nee, toch? Ik wordt uit mijn gedachten gestoten door Koen. Hij heeft blijkbaar net een heel goed idee vertelt voor een video, maar heb geen idee wat zijn idee was dus stem maar gewoon in. 'WAHHAHAHAHA HIJ GAAT ER GEWOON ACOORT MEE' schreeuwt Koen. Ik schrik van zijn reactie. Wacht wat? Wat was zijn idee. 'Nou oké laten we dat dan maar gaan doen' zegt Raoul. Ik heb nog steeds geen flauw idee waar dit over gaat. Ik probeer naar Matthy te seinen dat ik geen idee heb waar dit over gaat, maar hij kijkt niet naar me.

We zijn bezig met de intro van de video van vandaag. Ik zit echt al de heletijd in mijn hoofd over het feit dat Koen zo stuk ging dat ik ergens akkoord mee ging. Ik snap gewoon niet waar hij het over had en irriteer me zelf er een beetje aan. Waarom moest ik nou WEER met mijn gedachten bij Matthy zitten. En waarom weer? Zit ik vaker met mijn gedachten bij hem? Oké dit geeft mijn antwoord. Ja dus. Nu namelijk weer. Ik wordt weer aangestoten, maar nu door de persoon dat ik aangestoten moest worden, Matthy. 'Oké dussss voor we gaan beginnen hebben we nog een mededeling' hoor ik Koen vertellen. 'Bij de 500k hebben we natuurlijk onze fantastische stroopmannetje gehad, dus bij de 600k moeten we natuurlijk ook iets leuks hebben' gaat Milo verder. 'Daarom hebben we even tromgeroffel' iedereen tikt op zijn boven benen. 'ROBBIE DE BOEKHOUDSMURF' schreeuwt Koen. Ik schrik even van die opmerking en sla me dan voor mijn hoofd in mijn hoofd. Dit was natuurlijk dat idee van Koen. Ik snap wel dat die zo stuk ging toen ik instemde met zijn idee. Ik schijf mijn gedacht weg dus zeg maar 'ja ja ja dus jullie moeten nu wel gaan abonneren'.

Na de opnames besluiten we om nog een drank spel met zijn alle te spelen. Ik het er eigenlijk helemaal geen zin in. Ja je hoort het goed deze Brabo heeft geen zin in drank. Ik weet niet waarom, maar ben echt heel bang dat ik iets doms ga doen als ik nu ga drinken. Ik heb gewoon zoon heel sterk voorgevoel, maar wat er mis zou gaan? Ik heb werkelijk geen idee. Dat neemt alleen niet af dat ik er wel bang voor ben. Koen, Milo en Raoul zijn met zijn drieën drank aan het halen. Hun gaan er wel echt helemaal voor. Matthy was naar de wc, maar hoor hem nu terug komen. 'Yo maat is er iets?' Hoor ik Matthy vragen terwijl die naast me komt zitten en zijn hand op mijn knie legt. Ik kijk hem een beetje twijfelachtig aan, maar zeg het wel gewoon want ja hij is mijn beste vriend. 'Nou kijk ik ben bang dat ik iets doms ga doen als ik nu ga drinken' vertel ik hem. 'Ow maar waarom denk je dat dan?' Vraagt die. 'Nou dat is een ding ik heb geen idee' lach ik naar hem. Hij lacht ook en trekt me in een knuffel. Erg rendum, maar vind het absoluut niet erg.

'Die zijn ineens wel erg cloos' (bankzitters) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu