vertellen (17)

1K 27 8
                                    

POV MATTHY

Zodra we binnen stappen zie ik hem daar liggen. Hij ziet er heel erg verwart uit. Waarschijnlijk ook omdat hij dat is. Zodra we de kamer helemaal in zijn gestapt pakt Raoul twee klap stoelen en zet ze neer. Ik krijg niks uit mijn keel dus hoop eigenlijk gewoon dat Raoul begint met praten, zodat ik dat niet hoef te doen. 'Yo Robbie hoe is die?' Vraagt Raoul dan eindelijk. Het lijkt net of Robbie uit een soort trans schrikt en kijkt onze kant op. 'Ja ik denk wel goed, ben wel heel duizelig en zo' antwoord hij. Ik en Raoul knikken. 'En herinner je je nog een paar dingen van het ongeluk?' Probeert Raoul zo subtiel mogelijk te vragen. 'Uuh nou nee niet echt' antwoord Robbie dan weer. Ik zie Raoul hoop vol naar mij kijken. Ik verwacht dat hij nu verwacht dat ik ga vertellen over het ongeluk. Maar ik kan het gewoon niet. Ik krijg geen wordt uit mijn keel. Het lijkt net alsof dat mijn keel gewoon op slot zit en mijn stem banden niet werken. Ik wil het hem wel vertellen. Niet alles natuurlijk en al helemaal niet met Raoul er bij. 'Een deel kan ik toch wel vertellen?' Zeggen mijn gedachten. Ik knik. Volgensmij gewoon in het echt, aangezien Raoul me vreemd aan zit te kijken. Ik schraap mijn keel even zodat ik kan beginnen met praten. 'Nou uuh wij waren een rondje gaan lopen en toen ja liep jij door en toen lette je niet op en werdt je aangereden' vertelt ik hem heel kil en zonder emotie. Ik denk dat het hem heel hardt binnen komt, maar ik durf hem niet aan te kijken. Ik kan het gewoon niet.

POV ROBBIE
Raoul en Matthy zitten om mijn bed heen. Het is heel raar, want ik weet eigenlijk alles nog, maar een paar minuten voor het ongeluk is het gewoon een leeg missend vlak. Alsof je een stukje van de puzzel mist. Er is mij wel verteld dat als er mij een klein stukje wordt vertelt, ik me het meest weer kan herinneren. Raoul en Matthy kijken elkaar aan met bepaalde blikken die ik niet helemaal kan lezen. Ondertussen ben ik ook al lang weer afgeleid en zit ik helemaal in mijn gedachten. Uiteindelijk hoor ik in de verte iemand zijn keel schrapen en kijk dus meteen naar de kant van Raoul en Matthy. Ik neem namelijk aan dat het daar vandaan kwam. Hun zijn tenslotte de enige die hier in de kamer zijn. 'Nou uuh wij waren een rondje gaan lopen en toen ja liep jij door en toen lette je niet op en werd je aangereden' hoor ik Matthy zeggen. Hij verteld het heel kil en zonder emotie, waardoor ik niet helemaal weet wat ik moet denken. Tenslotte krijg ik ook gelijk een heleboel vragen in mijn hoofd. Waarom zijn we een rondje gaan lopen, normaal haten wij allebei lopen. En dan ook nog eens waarom liep ik weg. Ik zou toch nooit weg lopen als ik met iemand ben. Daar zal toch een reden voor moeten zijn. Ik probeer in mijn geheugen te graven waarom ik weg zou hebben kunnen lopen, maar ik heb daadwerkelijk geen idee.

Onder tussen hebben Raoul en Matthy mij nog een paar dingen vertelt over hoe het met hun gaat en hoe het met Milo en Koen gaat. Ik moet heel eerlijk zijn dat ik niet erg goed heb opgelet aangezien ik mijn concentratie er gewoon niet bij kan houden. Er is mij vertelt dat dat kan komen door de Hersenschudding. Zo zijn er meer dingen verteld over wat voor klachten ik kan gaan krijgen, ik kan bijvoorbeeld veel Hoofdpijn krijgen, heel misselijk en duizelig, verward en heel erg stil. Dat laatste merk ik nu ook al wel. Raoul is namelijk heel veel aan het vertellen en normaal zou ik dan gezellig mee gaan praten, maar het lukt gewoon niet om iets te vertellen. Ik heb ook gewoon weinig om te vertellen. 

Na een tijdje gaat Raoul naar huis. Matthy niet. Hij mag bij mij blijven deze nacht. Ze willen namelijk dat ik nog wel een nacht hier blijf. Voor controle. Gelukkig mocht er iemand bij blijven en wat ben ik blij dat dat Matthy is en niet Raoul. Met Matthy kan ik gewoon gezellig praten en met Raoul gaat het vaker over hoe ik me voel. Dat is vaak ook heel fijn, maar nu heb ik liever gezellighied. 


----- IK HEB EEN VRAAG AAN JULLIE. WILLEN JULLIE DAT IK ER VERDER OP IN GA OVER HET FEIT DAT MATTHY EN ROBBIE WEL OP ELKAAR ZIJN, MAAR HET NIET DURFEN TOE TE GEVEN/ZEGGEN TEGEN ELKAAR. OF HEBBEN JULLIE LIEVER DAT ZE HET EERDER TEGEN ELKAAR GAAN ZEGGEN EN DAN VERDER ER OP IN GA HOE HUN RELATIE VERLOOPT. HOOP DAT JULLIE EEN BEETJE DE VRAAG SNAPPEN HHAHAHAH. 

'Die zijn ineens wel erg cloos' (bankzitters) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu