Het vertellen tegen Raoul? (22)

916 31 6
                                    

POV RAOUL
Robbie is net naar bed toe gegaan. Milo en Koen wilde nog heel graag ff blijven dus blijf ik ook nog wel even. Ik zag wel aan Matthy dat die daar nou niet heel blij mee was. Ik snap het wel hij is natuurlijk ook helemaal gesloopt. Ik weet wel bijna zeker dat er iets meer was gebeurd. Ik bedoel dan toen Robbie werd aangereden. Het verhaal klopt gewoon niet. Ook merk ik dat Matthy iedere keer erg zenuwachtig wordt al we er over praten. Of toen ik het aan hem vroeg in het ziekenhuis. Ik wil eigenlijk echt wel weten wat er is gebeurd, maar weet ook bijna zeker dat hij daar toch geen antwoord op gaat geven.

Milo en Koen zijn ondertussen naar huis toe gegaan. Ik besloot nog heel even te blijven om Matthy te ondervragen. Ik wil gewoon antwoorden hebben. Ik ben er namelijk ook achtergekomen dat Matthy steeds naar Robbie zat te staren en Robbie ook naar Matthy. Er is meer gebeurd tussen die twee. Ik weet het gewoon zeker.

'Yo mat is er iets aan de hand?' Vraag ik na een tijdje stilte. 'Nee, van waar die vraag' antwoord hij erg gespannen. Nu weet ik alleen maar zekerder dat er iets aan de hand is met hem. 'Mat je kan me alles vertellen hé. Ik weet bijna zeker dat er iets meer is gebeurd bij het ongeluk. Je wordt steeds zo zenuwachtig als we er over beginnen' vertel ik hem. In de hoop hem gerust te stellen. Hij kijkt nu naar zijn voeten en houd zich zelf erg stil. 'Nou uuuh ja er is meer gebeurd' zegt hij erg stil. 'En dat is?' Vraag ik hem om hem een zetje te geven. 'Nou kijk uuh Robbie pakte mijn uuh hand vast' zegt hij nu zo stil dat ik hem bijna niet kan verstaan.

POV MATTHY
Ik heb hem nu toch al gezegd dat hij mijn hand pakte nu kan ik net zo goed alles vertellen. Toch? Oké hier gaan we. 'Kijk en ik stopte toen met lopen, want ik schrok. Ik denk dan allen dat hij dacht dat ik dat niet wilde en toen snel weg liep' vertel ik hem in een stuk door. Ik durf hem niet aan te kijken. Bang hoe hij reageerd. 'Dus je vond het niet erg' zegt hij met een grijns op zijn gezicht. Ik kijk Raoul aan met een glimlach van ongemakkelijkheid aan en knik zachtjes.

Sorry voor zo lang geen deel en nu een kort deel. Ik heb het erg druk met school en met scouting :) heb nu namelijk twee wiekenden achter elkaar. Dus ja dat

Denk dat het nu wel weer even gaat duren voor er weer en deel komt. Sorry daar voor.

'Die zijn ineens wel erg cloos' (bankzitters) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu