Mentalen voorbereiding (11)

1.1K 29 9
                                    

POV ROBBIE

Matthy houd me nog even in een knuffel en het voelt zo goed. Als ik terug kijk, kijk ik recht in zijn mooie helderblauwen ogen. Ze zijn zo mooi en blijf er iets te lang naar staren voor mijn gevoel. Dat neemt niet weg dat hij ook in mijn ogen staart, want we kijken elkaar recht in elkaars ogen aan.

'bam' De deur die dicht valt. Ik kijk snel weg van Matthy en pak mijn telefoon. 'Ja ja we hebben ingeslagen hoooor!' schreeuwt Koen door het hele gebouw. We moeten lachen en zien ze vervolgens met drie tassen vol met drank binnen komen. O god. Nu heb ik er alleen nog maar minder zin in. 'He boys zullen we anders eerst nog even een film kijken en een paar biertjes drinken om in te komen. Is erg lang geleden dat we echt hebben gedronken namelijk' hoor ik matthy vragen/zeggen. Iedereen stemt in en ik kijk hem dankbaar aan. Nog even tijd om me zelf mentaal voor te bereiden, lach ik in me zelf.

We zijn de film aan het kijken zit tussen Milo en Matthy in. Om de een of andere reden heb ik echt de neiging om mijn hoofd op zijn schouder te leggen. Wat is er allemaal mis met me dat ik dit denk. Ik snap mijn hoofd echt even niet meer. Hoezo wil ik mijn hoofd op zijn schouder leggen. Ik wordt echt gek.

Raoul en Koen zitten op de grond op een soort matras. 'A koulo man mijn rug begint echt pijn te doen' klaagt Koen. We lachen allemaal om zijn opmerking. 'Ga anders lekker tussen Matthys benen in liggen' lacht Milo kei hard. Kon ik dat maar doen. Oké nee ik wordt helemaal gek. Ik kan zo niet denken. Ik. Ben. Niet. Op. Hem. Herhaal ik in mijn hoofd.

We zijn klaar met de film dus we gaan nu zuipen. Ik heb er nog steeds geen zin in. Door Mat heb ik me zelf wel een beetje mentaal kunnen voorbereiden. Wat niet af neemt dat ik nogsteeds bang ben. En ook nog steeds niet weet waar voor.

We starten met sjef stunt piloot. Een spel waar ik gelukkig best wel goed in ben. Dus hier hoef ik waarschijnlijk niet veel mee te zuipen. Gelukkig. We hebben trouwens afgesproken dat we hier gaan slapen, omdat we vaker dit soort rendum ideeën hebben, hebben we hier ook al een aantal dekbedden en matrassen liggen. Het is dus geen groot probleem, maar heb nu dus geen smoes om niet te gaan drinken. Ik zeg de heletijd tegen we mezelf 'gedachten weg zetten, er gaat niks gebeuren, gewoon een gezellig feest van maken' het werkt alleen echt voor geen meter. Ik ben nog steeds harstikke bang en wordt er helemaal gek van. Ik wil gewoon een gezellige avond hebben. En niet alleen maar in gedachten zitten.'Yo Rob blijf je er bij je bent nu al twee fisjes kwijt' hoor ik Milo zeggen met een lichte dubbele tong. Ik schrik uit mijn gedachten en besluit me maar weer te focussen op het spel.

Even een ding dat met die gedachten tijdens de film. Is letterlijk gebeurd bij mij, wel al een paar weken geleden :). Soms haat ik me gedachten echt :)))))

Sorry was gister vergeten te uplauden

'Die zijn ineens wel erg cloos' (bankzitters) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu