Bitna berjalan sambil memerhatikan Wooyoung yang beberapa tapak lebih hadapan darinya. Pelik. Lelaki itu hanya diam sejak mereka turun dari bas tadi.
"Wooyoung ah!" jeritnya.
Tiada balasan. Bitna berdecit perlahan.
"Yaa, Jung Wooyoung!" jeritnya lagi.
Masih tiada jawapan. Menyebabkan dia mula berasa geram. Entah apalah yang di fikiran lelaki itu. Bitna tersenyum sinis bila memikirkan cara lain agar lelaki itu menyahut panggilannya.
"Yaa, Jung Woori! Aku panggil kau lah!" jeritnya lebih kuat dari tadi sambil memukul belakang Wooyoung.
"Arghhh! Kau kenapa?" Wooyoung mengusap belakang badannya.
"Kau tu, aku panggil tak nak jawab Jung Woori,"
"Yaa, janganlah panggil macam tu. Nanti orang dengar macam mana?" Wooyoung menekup mulut Bitna sambil matanya memandang sekeliling.
Bitna mengalihkan tangan Wooyoung dari mulutnya. Dia memandang lelaki itu tajam.
"Tch, aku panggil macam tu baru kau nak layan. Ingatkan dah pekak," rungut Bitna.
Mereka kembali berjalan.
"Kau ada masalah ke?" soal Bitna bila Wooyoung kembali diam.
"Yaa, berhenti sekejap," arah Wooyoung sambil menarik lengan Bitna untuk berhenti.
"Kenapa? Panaslah," Bitna menutup sedikit wajahnya bagi menghalang cahaya matahari mengenai wajahnya.
Wooyoung menarik turun tangan gadis itu lalu dia melakukan hal yang sama dengan kedua tangannya.
"Apa ciri-ciri lelaki idaman kau?" soalnya.
Bitna mengerutkan dahinya.
"Kabjagi?" soalnya pelik.
"Bagitahu je lah," gesa Wooyoung.
"Mwolla. Aku tak pernah fikir tentang tu," balas Bitna.
Wooyoung mengetap bibirnya.
"Mingi. Song Mingi. Apa pendapat kau tentang dia?'
Sekali lagi Bitna berasa pelik.
"Maksud kau?"
"Haish, kau ni slow lah. Maksud aku, apa perasaan kau bila kau tengok dia? Kau ada rasa apa-apa tak?"
Bitna berfikir sejenak sebelum kembali bersuara.
"Ada,"
"Kau rasa apa?" soal Wooyoung.
"Rasa menyampah tengok dia yang kononnya terpaling popular tu. Sama lah macam kau,"
"Yaa!" Wooyoung menjerit geram bila Bitna berlari meninggalkannya.
"Tunggulah aku!"
YOU ARE READING
With You
FanfictionEverything feels better with you by my side. Start|4/3/2022| End |19/3/2022|