"Bitna!" Wooyoung berusaha mengejar langkah Bitna yang baru keluar dari kedai serbaneka itu.
Dan gadis itu melajukan langkahnya.
"Choi Bitna, janganlah tinggalkan aku!" Wooyoung mula berlari kecil.
Dia harus bercakap dan selesaikan masalahnya dan gadis itu hari ini juga. Tidak tahan dia seminggu tidak bercakap dengan Choi Bitna.
"Bitna, tunggulah!" dia hampir Berjaya menyentuh bahu gadis itu namun Bitna mengelak.
"Arghh!"
"Yaa!" Wooyoung berlari mendapatkan Bitna yang terjatuh itu.
"Gwaenchanha?" dia membantu Bitna bangun.
"Kau ni, macam budak kecil! Tali kasut tu tak reti nak ikat kemas sikit ke? Jalan tengok mana?" marah Wooyoung sambil melutut untuk mengikat tali kasut gadis itu.
"Siapa suruh kau kejar aku?" soal Bitna.
"Siapa suruh kau mengelak dari aku?" soal Wooyoung kembali sambil berdiri.
"Aniya! Mana ada aku mengelak dari kau!" nafi Bitna.
"Tch, kau block aku dekat semua tempat. Tak tunggu aku pergi sekolah sama-sama. Lepak rumah Yena lepas habis sekolah. Tak buka tingkap bilik seminggu. Tu bukan mengelak?"
Bitna mengetap bibirnya bila mendengar semua itu. Seminggu dia cuba menjauhkan diri dari Wooyoung gara-gara insiden itu.
"Sampai hati kau," sambung Wooyoung lagi.
"Siapa suruh kau menipu," balas Bitna geram.
"Aku nak explain tapi kau yang tak nak dengar," kata Wooyoung pula.
"Alasan,"
Wooyoung terus memerhatikan wajah masam mencuka Bitna itu. Sebuah senyuman terukir di bibirnya.
"Bitna, kau jealous eh?" soalnya.
Bitna mula gelabah.
"Aniya. A-aku-aku cuma tak suka orang menipu," jawabnya gugup.
"Hyewon minta tolong temankan dia beli hadiah untuk Appa dia lah. Aku kan lelaki," kata Wooyoung.
"Tak tanya pun," Bitna kembali berjalan.
Wooyoung mengikut.
"Waktu tu ada sales brand make up yang dia guna. Jadi aku temanlah dia sekali,"
"Tch. Selama kau keluar dengan aku, kau tak pernah pun pegangkan shopping bag aku,"
Wooyoung mengusap belakang lehernya.
"Ala, sorrylah. Lepas ni kalau kita keluar, aku akan bawa semua barang kau. Kalau kau nak, aku dukung kau sekali pun boleh,"
"Cis. Kau ingat senang-senang je nak pujuk aku,"
"Habis tu, aku nak kena buat apa lagi?" soal Wooyoung.
Bitna berhenti melangkah.
"Esok cuti kan?"
Wooyoung mengangguk.
"Aku nak kau teman aku pergi satu tempat ni,"
"Pergi mana?"
Bitna tidak menjawab sebaliknya dia hanya tersenyum.
YOU ARE READING
With You
FanfictionEverything feels better with you by my side. Start|4/3/2022| End |19/3/2022|