"Bitna, aku dengan Yena balik dulu tau," Dayoung menyentuh bahu Bitna yang duduk di tepi katil yang menempatkan Wooyoung di bilik rawatan itu.
Bitna mengangguk.
"Jumpa esok," dia melambai ke arah dua kawannya itu.
Setelah kelibat dua rakannya itu menghilang, dia kembali memandang Wooyoung yang masih belum sedarkan diri itu. Kata jururawat sekolah, Wooyoung hanya pengsan gara-gara hentakan bola pada kepalanya. Tiada kecederaan yang serius pun.
"Pabo," ujar Bitna sambal memandang kesan benjol di dahi Wooyoung.
Jujur dia terkejut dengan tindakan Wooyoung tadi. Sepatutnya Wooyoung ikut mengelak bersamanya, bukannya mengorbankan diri sendiri seperti itu. Tangannya bergerak untuk menyentuh dahi lelaki itu namun tiba-tiba Wooyoung menahan tangannya.
"Yaa!" Bitna terkejut dengan tindakan Wooyoung yang disangkanya masih belum sedar itu.
"Janganlah jerit. Makin sakit pula kepala aku nanti," ujar Wooyoung.
Bitna mengetap bibirnya geram melihat Wooyoung yang sudah bangun dari pembaringannya itu. Lelaki itu hanya beriak biasa seolah tiada apa yang terjadi.
"Arghhh!" Wooyoung menjerit bila tiba-tiba Bitna mencubit lengannya.
"Kau kenapa?" soalnya geram.
"Kau tu yang kenapa? Aku risau tahu tak? Kau boleh buat macam takde apa-apa yang jadi!"
Wooyoung tersenyum melihat wajah cemberut Bitna saat itu. Memang dari dulu lagi Bitna akan memarahinya begitu setiap kali sesuatu perkara buruk terjadi.
"Aku okay lah. Tak payah risau," dia meyakinkan Bitna.
"Pabo. Yang kau pergi buat macam tu kenapa? Tengok, dah dapat penyakit," Bitna memandang dahi Wooyoung.
"Takkan lah aku nak biarkan kau yang kena bola tu. Kau sendiri tahu bola Sunwoo tu kuat dia macam mana,"
"Tapi-,"
"Yaa, jangan membebel. Kau akan buat kepala aku makin sakit," Wooyoung menutup mulut Bitna dengan tapak tangannya.
"Pabo!" tangan Wooyoung ditepis.
Wooyoung ketawa melihat wajah Bitna.
"Tapi aku rasa kepala aku akan kurang sakit kalau kau belikan aku ais krim,"
Bitna berdecit perlahan. Pandai betul Wooyoung gunakan kesempatan.
"Okay fine. Aku belanja kau esok,"
"Yessa!" tangannya merangkul leher Bitna dari tepi.
"Kalau aku sentuh, sakit tak?" Bitna memandang Wooyoung.
Meminta izin untuk menyentuh dahinya. Melihat tiada respon dari lelaki itu dia menganggap Wooyoung tidak kisah. Tangannya mengusap dahi Wooyoung sambil meniupnya perlahan.
"Ehem!"
Wooyoung pantas meleraikan rangkulannya tadi dan Bitna automatik berdiri.
"Mingi,"
"Kau dah okay?" soal Mingi.
Wooyoung mengangguk.
"Omma kau dah sampai," ujar Mingi lagi.
"Kalau macam tu, jom lah. Kau balik dengan kitorang," pelawa Wooyoung.
"Boleh ke? Tak susahkan Omma kau?" soal Mingi sambil matanya melirik Bitna.
"Tak pun. Rumah kau bukannya jauh sangat pun,"
"Aku nak pergi tandas sekejap," Bitna mencapai beg sekolahnya dan berlalu keluar dari situ.
Setelah kelibat Bitna pergi, Mingi terus duduk di kerusi Bitna tadi.
"Yaa, patutnya kau bagi aku yang selamatkan Bitna tadi. Baru dia akan terhutang budi dengan aku," ujar Mingi.
"Aku risau sangat tadi. Tak terfikir pula macam tu. Mianhei," ujar Wooyoung.
Mingi tersenyum nipis.
"Gwaenchanha. Asalkan kau tak lupa janji kau nak tolong aku dapatkan Bitna,"
YOU ARE READING
With You
FanfictionEverything feels better with you by my side. Start|4/3/2022| End |19/3/2022|