Bab 4 : Picture frame

21 3 0
                                    

AKU MELIHAT GINA yang sedang bersolek lalu aku lihat pula Kayla yang sedang menyumbat snek snek nya di dalam beg

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

AKU MELIHAT GINA yang sedang bersolek lalu aku lihat pula Kayla yang sedang menyumbat snek snek nya di dalam beg.Aku harap dia bawa baju lebih sikit.Boleh nampak yang makanan lebih banyak dari baju.Kemudian, delia yang sedang menguruskan bekal aku perhati pula.

Rasanya dalam beberapa minit lagi Alvin, Jack dan Charles sampai.Entahlah bila dorang nak siap.Rasanya dah hampir dua jam Gina rapikan solekkannya, rasanya dah hampir dua jam Kayla sumbat makanan dalam beg dia dan rasanya lebih kurang sejam Delia tukar bekal.

Dan aku ? Aku hanya duduk perhatikan dorang.Awal awal lagi aku siapkan semua sebabnya aku taknak lambat, ni tengok keadaan.Rasanya aku akan lambat sebabkan dorang.

Tiba tiba telefonku berbunyi.Melihat nama di talian membuat aku melepaskan keluhan.Dah sampai lah tu.

"Tasha, kitorang dah sampai.Korang mana ?"

"Charles, tak boleh ker kita gerak dulu.Aku memang dah takleh tunggu dorang berhias bagai"Nada kuatku membuatkan mereka semua mengecilkan mata memandang aku.Namun aku endahkan.

"Asal ?"Soal Charles.

"Aku turun"Ujarku lalu mematikan panggilan telefon.

"So, aku turun dulu.Delia kau dah siap kan ? Bak sini bekal tu.Aku pegang separuh"Delia menyerahkan beg berisi bekal padaku lalu kamu berdua melangkah keluar dari rumah meninggalkan Gina dan Kayla.

"Woii tunggu ah !!"Kayla mengzip bagnya yang rasanya bila bila masa zip bag dia tu akan rosak.

"Aish !! Aku tak bubuh eyeshadow lagilah !"Ujar Gina namun dia berdiri juga mengekori kami dengan beg sikutnya.Pada mulanya dia nak bawa beg bagasi, tapi Delia tak suruh dan pada akhirnya dorang bertengkar dan inilah yang jadi.Gina akhirnya membawa beg sikut.

Turunnya kami dari lift, langkah kami buka menuju keluar dari bangunan penthouse tersebut.Dari kejauhan, aku melihat Charles yang sedang melambaikan tangannya dari kejauhan.

"Hyundai santa fe 7dr ker ? Dorang rembat kereta ker ape ?"Soal Kayla.

"Kau ingat dorang miskin ker Kayla.Masing masing berduit kot"Ujar Delia lalu melangkah kearah kereta berjenama itu.Jack menolong kami memasukkan barang ke dalam bonet, sempat lagi dia bertengkar dengan Gina sekejap.Kayla pula awal awal lagi halau Charles duduk belakang sebab nak kacau Alvin tidur.Al maklumlah, ini jer peluang dia untuk balas dendam.

"Tasha, kau duduk sebelah Charles boleh ?"Delia memaparkan riak wajah tak selesa.Aku serba salah lepastu aku nampak isyarat dari Kayla yang menyatakan 'jangan ikut cakap delia' dengan menghadiahkan aku pandangan yang tajam.Tapi pada akhirnya aku duduk sebelah Charles sebab dia tarik aku duduk sebelah dia tanpa memandang wajah Delia.Biarlah, masalah dorang.Aku just taknak masuk campur.

Bila Gina dan jack masuk, kereta mulai bergerak.

"Kau ada lawat kuburan Khalif ?"Soal Charles membuka topik.

Agent Natasha : DrugsWhere stories live. Discover now