Bab 13 : Fighting fighting

8 1 0
                                    

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"...atleast you should say sorry"

              UJARAN Geez semalam buatkan aku berada di sini.Di hadapan bilik Leo.Okay aku mengaku yang memang aku salah, tapi aku dah janji dengan Gina nak datang.Dan tentu dia akan sedih kalau aku batalkan.Gina should say thank you to me sebab sanggup ponteng hanya sebab nak hadiri majlis dia.

Tok ! tok !

Mendengar suara garau Leo yang mengarahkan aku untuk masuk.Segera aku membuka pintu tapi perlahan-lahan.Takkan aku nak main terjah masuk, tak jadi kang nak minta maaf sebaliknya lain yang jadi.

Melihat Leo yang terbaring di atas katil, aku dah boleh agak yang dia sebenarnya tak tahu kehadiran aku dalam bilik dia.Kata Kim, Leo ada insomnia jadi mesti dia bercakap tanpa berfikir panjang.Aku cam nak kejut tapi kesian sebab dia mesti menderita tak dapat tidur.Kalau aku kejut tak pasal-pasal kena maki free.

Seterusnya aku hanya duduk bersila di atas lantai di sebelah katil Leo dan hanya memerhati Leo tidur.Dia kalau tidur nampak innoncent je tapi kalau bangun, malapetaka sungguh wajahnya.

Kedua-dua lenganku, aku letakkan di atas katil Leo lalu aku meletakkan dagu di atas tangan memerhati Leo lebih dekat.Apa aku buat ? Tunggu dia bangun.Tak lama pun rasanya, mesti kejap lagi dia bangun.

Dalam dua minit centu, aku bangun.Dah mula bosan nyah, tak sempat aku nak pergi usik barang dalam rak dia.Tangan aku di tarik sehingga aku terbaring di samping Leo.Aku dah memang blur habis, lagi blur tambah terkejut bila mamat tu sesuka hatinya peluk aku macam bantal peluk.

Wah suka hati mak nenek dia je.Dia tak tahu ke salah dia dekat aku selama ni, peluk aku macam kitorang ni ada hubungan baik selama ni.Tak menunggu lama, aku segera mengalihkan tangannya namun dia punya degil pergi peluk juga.Haduh stress cenggini.

" Stay still" Ujar Leo dalam nada berbisik.Aku tergamam, terkaku dan terbatu di situ.Maka dengan itu aku pun diam.Ini tak dinamakan mencurangi Khalif kan ? Aku masih setia okay.Nama Khalif sentiasa dalam hati ececeh.

Aku memusingkan tubuh menghadap Leo yang sedang lena.Dia ni sebenarnya hensem, perangai pun adalah iras Khalif sikit iaitu dingin batu.Tapi Leo ni lain sikit, suka cari gaduh dan menyakitkan hati.Perangai dahlah macam singa jadian.Khalif ni pula dia soft soft dengan aku walaupun sarkastik.Hehe.

" Mak engkau !" Aku menekup mulut melihat mata yang tadinya terkatup rapat kini terbuka luas.Dia yang melihat kedudukan kami sekarang ni segera menolak aku dari katilnya.EI WAPUCAU LANSHAUUU !

" Suko hang je tolak den" Aku mencekak pinggang.Memang mulanya nak minta maaf tapi dah kalau perangai mamat ni cam hanat, nak aku maki sangat eeiiiii.

" What are you doing in my room ?" Dingin. Of course, mamat ni dengan dia punya dingin ais batu memang takleh dipisahkan, ibarat isi dan kuku ! Ingat dia cool lah kalau 24 jam asyik nak dingin bagai dekat orang.Aku sepak, bersepai otak nanti.Naya pula aku masuk lokap.

Agent Natasha : DrugsWhere stories live. Discover now