SETIBANYA DI DESTINASI, tempat mereka bercuti iaitu di Bamford Edge.Masing-masing merenggangkan badan, jauh rasanya perjalanan hari ni.Lagipula, ini kali pertama mereka bercuti setelah bertahun duk terperuk menghadap kertas kerja.
Ranger T26 dikenali sebagai kumpulan berpontensi tinggi dan harapan pihak atasan.Mereka sepatutnya naik pangkat sebagai Upper level Agent (UPA) tapi mereka tetap ingin berada di kedudukan mereka kini, oleh kerana itu.Susah bagi mereka untuk mendapatkan cuti tetap.
"Aku ingat time time macam ni, tak akan ada orang yang akan ke sini"Ujar Geez sambil mencekak pinggang menghadap Kim bilamana melihat sebuah kereta Hyundai terparking di hadapan sana.
"Lahh memang tak ramai yang datang tapi aku tak tahu ada yang datang"Kim menunjukkan giginya yang baru dia berus beberapa jam lalu.Geez mengelengkan kepala, wajah Kim ditolak lalu menolong Leo mengambil barang dari bonet kereta.
"Ehh jap.Tu Alvin en ?"Soal Zaas lalu menunjuk ke satu arah agar Kim berpaling.
"ALVINNNNN !!!!"Alvin yang baru keluar dikejutkan dengan kejutan budaya yang mendadak dari Kim yang tiba tiba menyerangnya.Delia yang ingin membuka pintu itupun berhenti mendadak bilamana Kim menahan laluannya untuk membuka pintu.
"Oh korang dah sampai ?"Soal Alvin.
"Oh korang dah sampai ? Kau boleh cakap 'oh korang dah sampai' Alv ?!"Soal Kim tak percaya.
"Geez dan Leo tak bagitahu ker yang kitorang join camping ?"Soal Charles yang baru keluar.
"Wahh mamat tu bukan main tolak muka aku tadi"Kim tak puas.Tangan Kim ditarik Charles, memberi laluan untuk Delia membuka pintu.Bilamana Delia dan Tasha keluar diringi dengan Gina dan Jack.Masing masing mengambil beg kecuali Kayla yang masih tertidur.
Alvin masuk ke tempat memandu lalu mengejutkan Kayla.
"5 minit, 5 minit"Ujar Kayla.
"Kita dah sampai Mcdonald ni"Ujar Alvin.Kayla terbangun dengan mamainya.
"Aku nak grilled chicken foldover dengan banana sundae"Ujar Kayla sambil mengosok matanya.Alvin menahan tawa.
"Nanti balik aku belikan eh.Kita dah sampai ni"Ujar Alvin.
"WEII KAU TIPU AKU KE ?!"Kayla pandang Alvin nak nangis.Punyalah dia berharap tadi.Sempat bayangkan pula tu.
"Dah ah nak tidur"
"Bangun Kayla"
"Aku ngantuk lahhhh !!"Rengek Kayla tak suka.
"Kau nak aku angkat kau ker ?"Soal Alvin.
"Boleh ker ?"Mata Kayla bersinar sinar memandang Alvin.Lelaki itu keluar dan Kayla hanya memerhati sehingga pintu sebelahnya dibuka.Maka terpampanglah wajah kacak itu.
"Kau bet--ARGHHHH"Tingkah spontan Alvin membuatkan Kayla terjerit kecil.Mereka semua yang berada di situ memandang kearah pasangan itu.
Tasha mengelengkan kepala lalu menyikut begnya ke bahu.Bilamana matanya bertembung dengan seseorang.Dia terkaku.Tak bukan love first sight, dia like pernah nampak mata tu, tapi dekat mana ?
YOU ARE READING
Agent Natasha : Drugs
Science FictionNew version •sec series at reading list * * * * Catherine Natasha, seorang hacker yang pernah menjadi mata pencarian utama para penjenayah yang berleluasa di luar sana.Membantu penjenayah dulunya adalah kemahirannya, namun kini reverse card.Dia menj...