Bab 21 ; Red code ( Edited)

25 2 0
                                    

MELIHAT LEO YANG fokus melatih para ejen muda disebalik cermin kaca yang menjadi penghalang antara ruangan itu buatkan Tasha tersenyum tanpa sedar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

MELIHAT LEO YANG fokus melatih para ejen muda disebalik cermin kaca yang menjadi penghalang antara ruangan itu buatkan Tasha tersenyum tanpa sedar.Tak dinafikan, Leo sangat lengkap ciri-cirinya.Hensem jangan cakap, terlebih hensem mat.Tegap, kuat, harapan agensi, bijak dan sentiasa attractive.Tak hairanlah kalau separuh daripada ejen-ejen perempuan di agensi ni mengeletis dengan Leo.

" Ejen Natasha minat ke nak ajar ejen-ejen muda juga ?" Soalan itu membuatkan Tasha melirik kearah Ejen Lessie, salah satu ejen malaysia yang juga harapan agensi kerana bakatnya yang mahir dalam menghasilkan teknologi yang canggih-canggih.

" Tak adalah, aku pun tak ada kemahiran.Inikan pula nak ajar dorang" Ujar Tasha merendah diri.Sambil-sambil itu matanya mengerling kearah Leo.Lelaki itu hanya menggenakan t-shirt hitam serta seluar slack hitam.Mana tak seksinya mamat tu.

Sedar akan perangai ulat bulunya, Tasha mengelengkan kepalanya laju.

" Mustahil sebab agensi ni takkan bawa orang tak ada kemahiran masuk" Ujar Ejen Lessie.

" Haha, iyalah tu" Tasha tergelak janggal lalu membuka langkah untuk pergi sebelum cermin kaca diketuk.Langsung Tasha memandang ke arah gerangan yang mengetuk.

Leo membuat isyarat agar Tasha masuk.Gadis itu memutarkan anak matanya lalu meminta agar Ejen Lessie membukakan pintu ini buatnya.Apabila pintu terbuka, Tasha melangkah kearah Leo.

" NOOO JANGAN TUTUP !!!" Jeritan kuat itu buatkan langkah Tasha terhenti lalu dia memandang belakang.Seorang budak lelaki terduduk di atas lantai dengan nafas yang termengah-mengah.Nasib baik Ejen Lessie belum menutupnya.

" Your late, again" Leo memandang ejen muda itu tajam, atau lebih tepat namanya Edith.Budak paling bermasalah dalam akademi.Disebabkan ejen muda lain tak suka dengannya, Edith jadi malas nak hadap mereka kecuali di saat pembelajaran Leo.Dialah yang paling bersemangat.

" Saya baru balik dari bilik tahanan Ejen Leo"Ujaran Edith membuatkan rakan-rakannya memandangnya sinis.Leo kemudian memberi arahan agar Edith duduk.

" Today, Agent Natasha will teach you guys about techno" Ujaran Leo membuatkan mata Tasha membulat.

" But—"

" I didn't accept any rejection" Ujar Leo lalu melangkah menuju ke kerusi yang terletak dihujung bahagian bilik.Tasha dah cemberut semacam, dia dah berhenti dengan techno !

" Cepatlah Ejen Natasha !!" Teruja Edith, Liam disebelah menyiku rakannya itu.

" Red codes, I think the academy is stuck with Red code once, right? So what do you think about Red code?"" Soal Tasha dan automatik semua diam sebelum seorang perempuan mengangkat tangannya.

" Yes Young Agent Nadine, give me your answer"

" It was a virus and it totally a dangerous one who can affect a whole system" Ujaran gadis itu membuatkan Tasha mengangguk kecil.

" That's right, so...everybody ? No ones will answer my question other than Young Agent Nadine ? How about Young Agent Edith ?" Ejen muda itu menutup wajah disebalik tubuh Liam apabila namanya disebut.

" That's okay.Red code is a virus and it has no limit.He only took 5 minutes to get the information he wanted. But only experienced people can use Red code" Kim di belakang terkebil-kebil mendengar penyataan Tasha.

" Why only experienced people? What if inexperienced people try it? What will happen?" Soal Ejen muda Tracio.

"Red code is a virus that makes it easy for someone to hack information in less than a few minutes so anyone who is not good at using it, the virus will hack the user's data and the worst thing is..." Semua menunggu jawapan dari Tasha sebelum loceng tiba-tiba berbunyi.

" Times up !" Mereka semua melepaskan keluhan kerana tidak dapat mendengar penerangan Tasha sehingga habis.Masing-masing bergegas mengemas barang mereka.

" Ejen Natasha, boleh tak saya nak jadi anak murid Ejen Natasha ?" Soal Ejen Muda Edith.

" Edith ! Kau jangan nak mula" Liam menarik telinga Edith mengekorinya.Ejen Natasha tergelak kecil.Anak murid bhaii

*******

" SEMENTARA KIM CARI maklumat tentang Kylo.Aku nak kau ikut aku ke bilik SAP" Tasha yang ketika itu sedang mengilatkan kukunya mengangkat wajah memandang Leo.Buat apa pula ke SAP ? SAP atau lebih tepat Shoot and punch adalah sebuah bilik latihan menembak dan martial arts.

Ha itu yang Tasha pelik.Nak kata dia lemah, eh dia pandai juga eh seni mempertahankan diri.Orang selalu pandang rendah kepadanya kerana dia perempuan.Memang semua perempuan tak kuat ke ape ? Apa perempuan lembik sangat ke ?

" No excuse" Ujar Leo.Tasha membuat muka 'blablabla' lalu menarik tangan Leo.Kuku lelaki itu dikilatkan menggunakan pengilat kuku itu.Berkerut-kerut kening lelaki itu, namun dia biarkan sahaja.

" 5 minutes"

" Baik bos!" Ujar Tasha.

Leo melirik kearah papan besar yang terpampang wajah-wajah penjenayah yang dikehendaki tahun ini.Dan antaranya adalah Kong dan Kylo.Cerita tentang Kylo, Kim sedang mencari maklumat Kylo dengan lebih mendalam sebab hanya dua sahaja yang tahu atasan underole iaitu Kylo dan Queen, ketua The orked.

" LEOOOOO JOMLAAA, MU FIKIR APA ?!!" Leo menepis tangan Tasha yang mengoncang bahunya, setelah itu dia mereka berjalan beriringan ke bilik SAP.Setibanya di sana, Leo menempah bilik lalu mengambil kad untuk di scan.

Tasha hanya mengekori sehingga mereka masuk ke dalam sebuah bilik.Mulut Tasha terlopong besar.Dari lantai sampai ke dinding, semuanya putih.Bahagian atasnya pula terdapat banyak robot melekat di dinding seperti cctv.

" Kau lawan dorang" Leo menekan button pada remot yang dipegangnya lalu robot-robot yang Tasha kata macam cctv itu melompat lalu membentuk sebuah robot yang besar tingginya 199 cm.

" Bapak ah ! , mac--LEOOO !!" Mereka tiba-tiba menyerang.Tasha segera mengelak lalu membuat back flip.Leo hanya memerhati, tajam mata helang itu mengincar setiap pergerakkan Tasha.Pada pandangan Leo, Tasha tak mahir sepenuhnya dalam martial arts.Gadis itu hanya tahu basic nya sahaja.Sebab itu dia ajak Tasha ke sini.

Dan sudah hampir 16 minit berlalu, Tasha sudah kepenatan.Leo kemudiannya menekan button merah pada remot dan robot-robot itu kembali pada tempatnya.Leo kemudian mendekati Tasha yang sudah terbaring kepenatan.Kan dah kata, Tasha hanya tahu basic.

Leo menghulurkan tangannya ingin memberikan bantuan namun tajam mata Tasha membalas renungan Leo terhadapnya namun Tasha sambut juga huluran Leo.Tidak sempat Leo menariknya bangun, Tasha terlebih dahulu menarik Leo sehingga lelaki itu terbaring sama.

Tasha mengunci pergerakkan Leo agar lelaki itu tidak bergerak.Nafas Tasha masih tak sekata namun sakit hatinya pada Leo lebih besar.

Bahagian tangan Leo yang masih boleh bergerak sedikit menyelak perlahan t-shirt yang dipakai Tasha melalui pinggangnya sebelum Tasha menjerit dan tindakkannya mengunci pergerakkan Leo menjadi longgar.Leo mengambil kesempatan itu untuk menolak Tasha lalu kini tubuh Leo berada di atas mengunci pergerakkan Tasha.

" PERVERTTTT !!" Ujar Tasha tak puas lalu dengan segala upayanya, dia menolak Leo lalu terus berlari keluar.

Leo terbaring lalu menutup wajahnya dengan lengan.Satu keluhan dilepaskan.Minah ni tak tahu strategi juga ke ?

Agent Natasha : DrugsWhere stories live. Discover now