TEPAT jam 8, mereka sudah bersiap dengan peralatan masing masing untuk hiking sekejap lagi.Oleh kerana ribut angin berdekatan semalam, mereka terpaksa membina semula khemah di tepi tebing sungai.Lagihan, ini memudahkan mereka untuk mandi walau pada mulanya Gina merengek tidak ingin mandi di sungai itu sehinggalah Jack memarahinya.
"Del, Tasha mana ?"Soal Kim apabila tidak melihat Tasha langsung sejak tadi.Jam sudah hampir menunjukkan jam 9 tapi kelibat Tasha masih tak kelihatan.
"Kemas khemah rasanya.Dia cakap semalam tanah masuk khemah"Ujar Delia.
"Boleh jer kemas nanti kan.Hmm"Kim mencebik bibirnya.Delia hanya mengelengkan kepala, sejak semalam lagi dia hanya memerhati tingkah Kim dan Zaas yang tak habis habis menempel dengan Tasha.Bukan dia tak sedar yang Tasha juga turut melayan.Setelah kematian Khalif, tasha jarang sangat bergaul dengan lelaki.Itupun Alvin, charles dan Jack.Oleh itu, Delia boleh dikatakan terkejut juga bila Tasha tak kekok melayan Kim dan Zaas.
"Kau tak tahu tahap pembersih tasha tu macam mana.Dia punya posesif tahap kebersihan.Bukan boleh dibawa main"Ujar Gina.
"Hurm memang patutlah Tasha ada tinggal dengan you, kalau tak.Mesti bersepah rumah kan ?"Soal Jack sekadar memerli.Pergaduhan mereka semalam masih berlanjutan.
"You perli I ker ?"Gina memandang Jack tajam.
"No, i didn't mean that at all"Ujar Jack tenang.
"Don't talk to me for 24 hours !"
"Okay"
"Jack !!"
"What ?"Gina menjeling Jack tajam.
"Dah jom"Ujar Leo bilamana semua alatan hiking sudahpun siap dibawanya bersama Alvin dan charles.Tasha juga sudah keluar bila mendengar suara Leo diluar.Laju sahaja Zaas dan Kim mendekati Tasha.
Kira kira jam 9 tepat, mereka sudah mulai mendaki bukit.Sejujurnya, ini dakian pertama dalam hidup Tasha.Selama ni, dia tak pernah habiskan masa dengan aktiviti hiking and aktiviti aktiviti lasak seperti flying fox dan sebagainya.Dulupun, mereka kalau bercuti, hanya akan skying di pantai and so on.
Tapi, tasha taklah penat mahupun takut.Dia hanya .. normal ? Tapi lain pula Delia yang dah seram habis melihat puncak dari atas walhal dorang tak sampai beberapa minit mendaki.Delia bukannya gayat tapi takut jatuh je.Inipun kali pertama dia mendaki bukit.
"Sha, tak pernah pernah kau rapat dengan lelaki selain Khalif"Gina membuka topik menamatkan suasana sepi diantara dia dan Tasha.
"Friendly dorang tak boleh bawa bincang"Ujar Tasha secara jujurnya.Memang Zaas dan Kim senang nak di bawa borak.Ada je topik yang dorang buka untuk tak menyepikan suasana.Ni pun nasib Geez sempat tarik Zaas dan Kim ke belakang agar tak menganggu Tasha tapi sebenarnya Tasha tak rasa terganggu pun tapi terhibur.
YOU ARE READING
Agent Natasha : Drugs
Science FictionNew version •sec series at reading list * * * * Catherine Natasha, seorang hacker yang pernah menjadi mata pencarian utama para penjenayah yang berleluasa di luar sana.Membantu penjenayah dulunya adalah kemahirannya, namun kini reverse card.Dia menj...