Bab 2 : Unexpected encounter

35 4 0
                                    

TASHA MEMERHATI sekeliling, mencari kelibat Marrio

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

TASHA MEMERHATI sekeliling, mencari kelibat Marrio.Bilamana dia melihat Marrio yang melambaikan tangan dari kejauhan.Dia bergegas kearah lelaki itu.

"So, how about fierce ? Kau dah baik pulih dia ?"Soal Tasha straight to the point.

"Sistem Fierce lain daripada robot lain jadi aku susah nak baik pulih dia.Cip yang kau guna pun berlainan dari cip robot robot lain kan ? Aku rasa peluang fierce untuk dibaik pulih hanya 10% dan selebihnya aku tak berapa yakin"Mendengar itu, tasha melepaskan keluhan.

Setelah kematian Khalif, sistem dalam badan Fierce rosak sebab cip yang Tasha guna untuk cipta Fierce adalah cip yang lama dan belum diperbaharui jadi tak hairan kenapa sistem dalam badan Fierce rosak.

"Kau tak ada cara lain untuk perbaiki Fierce ?"Soal Tasha.

"Tak ada"Tasha mengetap bibir.

"Kau boleh baiki dia kan ? Asal kena suruh aku ?"Soal Marrio.

"Aku tak boleh.Okaylah, aku kejap je kat sini, aku nak jenguk Hara.Pasal Fierce, nanti aku cuba cari cara untuk baik pulih dia"Ujar Tasha lalu berdiri meninggalkan Marrio.Bukan apa, hari ni sahaja dia habiskan masa dekat office, lepastu pergi mansion Khaira then kejap lagi dia kena jenguk Hara.Dua hari lepas, setelah Hara tiba di lapangan London city Airport, dia diserang oleh musuh musuh dragon.Tembak menempak terjadi airport sehingga masuk berita.

Tapi nasib Puan herbie sempat menguruskan hal ini terlebih dahulu.Puan Herbie merupakan pemilik syarikat penyiaran millions one iaitu Millions one Broadcasting co. , jadi semua masalah yang berkaitan media dia yang uruskan walaupun syarikat itu harus dimiliki oleh pewaris Cave Family.

Memandang Millions one Broadcasting co. tak mempunyai CEO, Mr Cave mengarahkan Puan Herbie mengambil alih walau sebenarnya wanita itu tidak mahu ada kaitan dengan syarikat syarikat keluarga Cave setelah penceraian dia dengan Mr Lionel.

* * * * *

TASHA MELALUI sebuah koridor yang agak gelap untuk menuju ke ward milik Hara.Minah tu memang tak suka nak pesan ward VVIP.Kan dah menyusahkan orang nak lalu ward satu persatu.Keluhan Tasha lepaskan lalu pintu bilik yang bernombor 470 dibuka.

Suasana bilik yang gelap buatkan Tasha terkebil kebil.Pintu ditutup, sebelum sempat dia membuka lampu, mulutnya ditekup dan tubuhnya ditahan dari belakang.Kejutan budaya itu membuatkan dia spontan menyiku gerangan dibelakangnya sehingga tangan lelaki itu terlerai sedikit dari lehernya.

Kesempatan itu Tasha ambil, perut gerangan itu dia tendang kuat namun lain yang jadi bilamana kakinya di tangkap lalu dipusingkan sehingga dia terbaring diatas lantai.Gerangan itu mengambil kesempatan untuk menahannya dengan mengacukan pistol di dahinya namu tasha dengan beraninya menepis pistol itu lalu menendang kaki gerangan itu sehingga tersungkur.

Pistol yang terjatuh diambil Tasha namun sempat gerangan itu menepis pistol itu menggunakan kakinya lalu sekali lagi menyerang tasha, Tasha lantas menarik langsir melindungi tubuhnya dari di tendang oleh gerangan itu, tapi dia masih merasakan sakitnya.Serangan refleks itu membuatkan dia tak sempat untuk bertindak selain daripada menarik langsir itu.

Disebalik kegelapan, Tasha mencari kalau kalau ada pasu bersebelahan dengan meja sebelah katil namun tak sempat dia mencari.Perutnya ditendang.

Tasha berdecit sakit lalu terbaring diatas katil.Melihat gerangan itu cuba untuk menyerangnya lagi, rambut gerangan itu ditarik lalu dihentak ke atas meja.Tasha bangun lalu melutut perut gerangan itu namun tindakkannya terhenti apabila dia ditolak ke atas katil.

Tubuhnya yang ditindih menyusahkan pergerakkannya.Laju sahaja dia mengangkat penumbuk namun tangannya ditahan gerangan itu.

Kcikk !

Lampu terbuka.

"Tasha ?"

Gerangan itu nampak terkejut lalu terus berdiri lalu melompat keluar dari tingkap.Tasha yang melihat bergegas bangun lalu melihat ke luar tingkap.

"Woiiii !!"

Wajah yang dilitupi mask menyusahkan Tasha untuk mengenal pasti gerangan itu.

"Siapa tu tasha ?"Soal Hara nampak cemas.Ditubuhnya masih tersarung baju pesakit.

"Aku rasa dia nak serang kau tapi terserang aku"Ujar Tasha lalu meraup rambutnya kebelakang.Perutnya masih perit ditendang tadi.Dah lama rasanya dia tak cedera seteruk ni.

"Jomlah rawat dulu.Yang kau datang tak bagitahu asal ?"Bengang Hara.Kalau dia tahu, Tasha datang.Awal awal lagi dia stay bilik.

"Kau ade fon ker ?"Perli Tasha.

"LOL"Hara tersengih sengih.

* * * * *

MASK DIA BUKA kasar lalu kepala yang tak henti henti mengeluarkan darah di lap menggunakan sapu tangannya.Dia masih tak boleh blah sebab buat masalah ni.Entah bagaimana dia boleh membuat kecuaian begini.

Dia juga tak sangka akan bertemu gadis itu dalam situasi yang tak dijangka seperti ini.Jam di tangan di kerling sekilas sebelum pistol....dia terkebil kebil.Mana pistolnya ?

"Arghh shit !"Dia menendang tong sampah disebelahnya.Kecuaian kedua yang betul betul tak dijangka.Tiba tiba telefon bergetar di kocek seluar.Dia hanya terus mengambil tanpa mengangkat telefon.

"Leo ! Dia putar balikkan lokasi dia.Sekarang dia ada di stesen bawah tanah aldwych.Kau boleh ke sana tak ? Kau still kat hospital tu ker ?"Soal Zaas melalui panggilan telefon.

"F*ck off.Mamat tu memang susahkan aku"Leo mematikan panggilan telefon lalu berlari menuju ke arah motonya.Enjin dihidupkan lalu dia melajukan kelajuan.Jam di tangan dia kerling sekilas.Untuk dia tiba ke lokasi masih ada 10 minit 2 saat.

Untuk dia tiba ke lokasi masih ada 10 minit 2 saat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-🦋

Agent Natasha : DrugsWhere stories live. Discover now