Bab 11 : Drugs attack

12 1 0
                                    

                POTONGAN carrot yang berada di dalam plastik, Dayana perhati lama sebelum dia mengetap bibir sejurus itu membuangnya ke dalam tasik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

                POTONGAN carrot yang berada di dalam plastik, Dayana perhati lama sebelum dia mengetap bibir sejurus itu membuangnya ke dalam tasik.Dari kejauhan Emmy hanya memerhati sebelum dia membuka langkah mendekati Dayana yang sudah terduduk sambil menekap tangan ke wajah.

" Sejujurnya kau tak ada perasaan langsung pun kan dekat Ejen Leo ?" Mendengar suara itu, Dayana mengangkat wajahnya yang basah dengan air mata.Dia tak suka berada dalam keadaan memalukan macam ni.

" Apa yang kau cuba nak cakapkan ni ?" Segera Dayana menyeka air matanya.

" Jangan ingat aku tak tahu Dayana.Kau dekat dengan Ejen Leo sebab muka Ejen Leo sama dengan Alfry kan ? Aku tak bodoh yan, cumanya aku selalu je perhati.Sudah-sudahlah, dia pun dah kahwin" Ujar Emmy.Sudah enam tahun berlalu, Dayana masih sama, asyik fikirkan bekas teman lelakinya yang dah kahwin dengan perempuan lain.

Memang perempuan macam ni eh ? Walaupun dah terang-terang lelaki tu toxic, kenapa kena meratap kepergian dia ? Orang sampah jenis macam tu, sepatutnya tinggalkan je.Bukannya simpan buat pekasam.

" Kau tak faham Emmy, aku dan Alfry dah lama.Mustahil dia boleh curang dengan aku !!"Dayana menafikan  perkara itu melalui sudut pandangannya.

" Kau tak boleh nak fikir lama tak lama kau dengan dia, manusia ni, bila-bila masa je dia boleh curang sebab curang tu adalah pilihan.Move on lah, tak ada gunanya kau menangis macam ni sedangkan dia dah bahagia dengan pasangan dia"Berbuih rasanya Emmy menasihati Dayana.Tak boleh ke minah ni nak sedar, dah berapa tahun dah pun.

" Tak boleh my, aku tak boleh" Kemudiannya Dayana menangis teresak-esak.Emmy melepaskan keluhan lalu memeluk Dayana.

Dayana tak pernah pun rapatkan diri dia dengan lelaki sehinggalah Alfry muncul.Dalam beberapa hari dia cuba untuk tackle lelaki tu, tapi susahnya lain macam.Sampai tahap tu, Dayana sedar maruah dia sebagai perempuan jadi berundur.Alfry pun nampak sangat terkenal dengan sifatnya yang ramah.Dayana tak rasa yang dia akan dapatkan Alfry.

Namun sangkaannya salah sama sekali, seminggu dia tak kacau Alfry, tak jumpa even bertembung pun Dayana larikan diri dan setelah seminggu itulah, Alfry muncul dan melamarnya sebagai girlfriend lelaki itu depan khayalak ramai.

Sejak itu, Dayana susah lupakan Alfry.

********

         SETELAH beberapa jam Geez dan Zaas menunggu.Mereka menangkap kelibat seorang lelaki berbadan sasa yang keluar dari 7eleven.Segera Zaas mengerakkan kereta mengekori lelaki itu dari belakang sehingga mereka tiba disebuah tasik.Di situ ada sebuah van house.

Melihat lelaki itu memasuki van house tersebut, Zaas memandang Geez, Geez memberi isyarat untuk keluar.Zaas mengangguk lalu keluar.

Tok ! Tok !

Pap !

Geez mengetuk kepala Zaas.

Agent Natasha : DrugsWhere stories live. Discover now