Bab 9 : Natalie case

15 1 0
                                    

                  SETELAH selesai latihan, Tasha dimasukkan ke dalam teras inviso seperti yang dia inginkan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

                  SETELAH selesai latihan, Tasha dimasukkan ke dalam teras inviso seperti yang dia inginkan.Sejujurnya, Tasha tak bersedia sepenuhnya untuk ambil alih dalam agensi ini.Dia rasa seperti mengkhianati Khaira dan yang lain.Bukankah tugasnya untuk membanteras jenayah sebagai seorang ejen atasan.

Memikirkan itu, Tasha jadi runsing.Nampak seperti mementingkan diri tapi Tasha tak ada pilihan.Sudah lama dia ingin menyiasat berkenaan kakaknya itu namun setelah pihak polis menyatakan bahwa kes itu ditutup maka Tasha pun berhenti menyiasat kerana tak ada sebarang bukti ditinggalkan oleh penjenayah.

Dia juga tak pernah tahu bahwa kes ini diserahkan pada GSA.Apabila dia meneliti balik semua maklumat tentang agensi ini, barulah dia mendapat tahu berkenaan kes kakaknya yang diambil alih oleh GSA namun kes itu terbengkalai begitu sahaja.

" TASHAAAAA !!!" Tasha tersentak lalu memandang Kim disebelahnya.

" Ha baru nak toleh, ni kalau aku tak jerit, mahu kau berangan tak kesudah"Bebel Kim tak puas.Punyalah dia beria panggil Tasha sejak tadi, boleh pula member ni berangan.

" Kenape ?"Soal Tasha.Yelah, sejak tadi Kim fokus dengan komputer ribanya sampaikan Tasha rasa dia tak wujud dalam bilik tu.

" Tak ade apelah, tak jadi"Ujar Kim lalu mencebikkan bibir.

" Kim"

" Ha"

" Korang memang boleh cakap melayu eh ? I mean, masa jeneral ambil aku masuk agensi pun dia cakap melayu same like you guys" Ujar Tasha.Peliklah juga, muka sorang-sorang macam mat salleh tapi sekali cakap melayu, pekat macam dah lama duduk malaysia.

" First, dalam agensi ni memang ejen perlu belajar lima bahasa.Jadi yang tahu bahasa melayu ni, hanya segelintir je sebab tu hanya jeneral kwyzerk dan jeneral rusell berurusan dengan kau.Second, aku, Leo, Geez dan Zaas duk malaysia dalam lebih kurang 7 tahun jadi kitorang bolehlah fasih dalam bahasa melayu" Ujar Kim.Tasha angguk.

Tapi segelintir kaum dekat malaysia pun ada yang tak reti cakap melayu lagi walau dah duduk bertahun-tahun di malaysia.Dorang 7 tahun dah fasih ?

" By the way, kau dah dapat maklumat kes baru kita kan ?"Soal Kim.Tasha angguk sejurus itu dia teringat akan sebab dia datang ke bilik Kim.Ingat nak tanya, tapi nampak Kim nampak fokus dengan komputer ribanya, tak jadi Tasha nak tanya.

" Kim, Leo mana ?"Soal Tasha.

" Dekat hall kita lah kot.Dia cakap nak jumpa Geez tadi" Mendengar itu, Tasha mengangguk lalu bergegas keluar.

Hall merupakan tempat mereka mencari semua data dan maklumat tentang kes yang mereka jalankan.Di situ juga tersedia keperluan khas buat mereka.

Tibanya Tasha di Hall, dia masuk kedalam bilik Leo lalu mencari kelibat Leo sebelum matanya tertacap pada Leo yang sedang membersihkan pistol miliknya dengan hanya memakai singlet hitam serta seluar track panjang.

" Are you breaking the rules?" Soal Tasha tenang sambil bahu kirinya bersandar pada dinding.

Leo mengangkat wajahnya lalu meletakkan pistol di atas meja.Tak lama, dia memandang pakaian yang dia kenakan.Memang tak boleh pakai pakaian terdedah sebab kawasan akademi sangat berhati-hati sebabnya dekat sini ramai ejen muda dan hal itu menyebabkan ramai yang ingin menyerang kawasan ini.Sebab itu, akademi mengeluarkan syarat agar memakai baju formal agensi sepanjang menjalankan misi mahupun berada di akademi.

" Get out" Ujar Leo.

" Jeez, you're more annoying than I thought" Ujar Tasha lalu memutarkan anak matanya.Leo berdiri lalu mendekati Tasha.

" Talk and get out" Arah Leo.

" Kau tahu kenapa aku masuk akademi ni kan ?" Soal Tasha.Leo membuat isyarat 'then?' . Memang sejak awal Leo tahu, dia juga ditugaskan untuk memerhati gerak geri Tasha namun dia menolak tugas tersebut lalu memberikannya pada orang lain.

" Aku nak kita ambil alih kes Natalie.No matter what" Ujar Tasha.

" No" Sejurus itu Leo berjalan untuk keluar namun Tasha menahannya.

" WHY ?! I want to--"

" Listen here Catherine Natasha.Dalam ni, kau perlu profesional, untuk handle kes kakak kau, kau perlu buktikan yang kau boleh selesaikan kes yang agensi bagi.That's it, get out"Tasha mengetap bibir menahan geram lalu melangkah keluar dari situ.Menjengkelkan.

**********

         SETELAH selesai ceramah Leo tentang misi baru yang diberi oleh Jeneral, Tasha bergegas keluar dari situ.Penat seharian duduk situ hanya untuk menolong Kim, nampaknya esok dia akan mulakan misi pertama walau dia berat hati nak laksanakan memikirkan kes kakaknya itu.

Seperti yang korang semua tahu, dia berhenti menyiasat kakaknya setelah kes itu ditutup.Sebenarnya kes kakaknya ini juga antara benda paling rumit yang pernah Tasha alami sepanjang dia menjadi hacker kerana setelah kes ditutup, maklumat dipadam dan lesap begitu sahaja.Tasha juga tak mampu nak hack sebab black code.Black code merupakan garis panduan limit hacking yang hanya para hacking sahaja tahu.

Bila limit, laptop akan stuck dan berlakunya virus internet.Oleh itu, sampai sekarang apa yang Tasha inginkan hanyalah mencari tahu siapa yang menculik kakaknya dan apa sebabnya kakak dia diculik ?

" Kauu !!" Tasha memegang dada tanda terkejut tatkala suara itu memetir memanggilnya dari hadapan.Memandangkan lobi bawah tidak dipenuhi banyak orang, suara minah tu jadi kuat.

" Ya ?" Tasha terkebil-kebil memandang gerangan itu.Ini dah kenapa ye ? Nampak marah betul dengannya.

" Aku tahu kau masuk kumpulan Leo and that's the reason why i'm standing infront of you" Melihat tanda kad nama di leher gadis itu, tahulah Tasha nama gerangan itu.Dayana Swan.

" Okay then ?"

" Aku just nak cakap.Every girl yang masuk kumpulan Leo, antara Leo ataupun Zaas akan pastikan dorang berjaya kick perempuan tu keluar" Ujar Dayana.Tasha mengangguk sendiri, spesies Tira ke ? Ni mesti perempuan yang Kim cakap semalam ni.Dia ni lah yang kena kick sebab menggedik masa Leo tengah jalankan misi.Auto kena kick.

" Hm baiklah Miss Dayana, kalau tak ada apa-apa.Ada baiknya saya beredar.Dah berapa hari saya tak balik ni" Ujar Tasha lalu berjalan pergi meninggalkan Dayana.Betullah apa yang dia cakap, sejak dia daftar diri jadi ejen, automatik dia tinggal sini sepanjang minggu orientasinya.Mesti rakan-rakannya tertanya-tanya.

" Stop !" Tasha memandang kiri dan kanan.Siapa pula yang memanggilnya ? Lalu tak lama satu keluhan kedengaran.

" Bawah ni lah" Tasha menundukkan kepala memandang bawah.Ohh patut tak nampak.

" Ehem, saya dengar.Ejen Natasha masuk kumpulan Ejen Leo" Edith membetulkan tie miliknya dan Tasha hanya memerhati.Comel je budak ni.

" Saya Ejen muda Edith, satu satunya pelajar kegemar—"

" EJEN MUDA EDITH !!"

" Berani kamu lari dari tahanan ! Ikut saya !" Ejen Emmy mencubit telinga Edith.

" Arkk sakit lahhh !! Ejen Natasha ! nanti kita jumpa lagi" Edith melambai kearah Tasha sebelum Tasha membalas balik lalu tersenyum kecil.

Kemudiannya Tasha menyambung perjalanannya sejak tadi asyik ditahan.

-🦋

Agent Natasha : DrugsWhere stories live. Discover now