17 • birthday present •

14 5 20
                                    

Suasana meriah di majlis tersebut membuatkan mereka semua alpha. Seorang lelaki berjalan menghampiri Jisung.

Bahu lelaki muda itu disentuhnya.

"Selamat hari jadi." Sungki menghulurkan satu kotak hadiah ke Jisung. Senyuman di bibirnya tidak lekang memandang wajah anaknya.

Namun Jisung langsung tidak mengambil hadiah tersebut.

Wajah Jisung serta merta bertukar dingin. Kali ini Sungki memandang Mira yang berada di sebelah Jisung.

Lelaki itu juga turut memberikan hadiah kepada Mira.

"Ambillah, papa bagi ikhlas dekat Mira." Ujarnya dengan senyuman.

"Jangan ambik." Kata Jisung dingin. Dia terus menarik tangan Mira agar dia dan Mira jauh daripada lelaki itu.

"Jisung!" Sungki memanggil nama anaknya.

Langkah Jisung terhenti seketika. Satu keluhan berat dilepaskan Jisung.

"Papa baliklah, jangan nak rosakkan majlis orang."

"Tapi Jisungkan anak papa. Takkan papa nak biarkan je anak papa sambut hari jadi tanpa papa." Sungki masih lagi tidak putus asa memujuk anaknya.

"Tapi Jisung tak nak papa. Papa dah ada keluarga baru dah pun."

"Tapi papa-"

"Papa boleh tak," Jisung berhenti seketika. Wajah lelaki itu dipandangnya. Tepat.

"Kali ni je Jisung mintak, boleh tak papa biarkan Jisung dengan mama hidup bahagia." Jisung sudah penat untuk menghadap lelaki di hadapannya ini.

"Awak buat apa dekat sini?" Soal Jiyeon kasar apabila dia ternampak Sungki dengan anaknya.

"Saya-"

"Kenapa awak datang sini sedangkan awak dah ada keluarga baru?" Jiyeon memotong cakap Sungki terlebih dahulu.

Air mata cuba ditahan Jiyeon.

Aria yang berada di sebelah Jiyeon mengusap lengan wanita itu agar bersabar.

"Awak baliklah. Anak awak sendiri pun tak nak tengok awak. Awak tahu tak?" Tubir mata Jiyeon sudah mula bertakung.

"Awak jaga Jiyeon. Saya bawak Sungki keluar kejap." Minho berbisik ke telinga isterinya. Aria hanya mengangguk faham.

"Kita minum dekat luar jom. Man talks." Minho terus menarik lengan Sungki agar dia dapat mengelakkan situasi tegang tersebut.

🦋🦋🦋

"Jisung!" Mira mengejar langkah Jisung yang laju berjalan keluar daripada restoran tersebut.

"Jisung berhentilah!" Sekali lagi Mira memanggil nama jejaka itu. Namun Jisung masih lagi buat tidak endah dengan panggilan tersebut.

"Yah Park Jisung!" Sekali lagi Mira memanggilnya. Jisung memberhentikan langkahnya.

Mira mendekati Jisung lalu lengan kekar itu ditariknya agar Jisung menghadap dirinya.

"Kau tahukan aku dah janji nak pinjamkan bahu aku bila kau ada masalah?" Pujuk gadis itu.

Serta merta tubuh genit Mira dipeluk Jisung. Terus tanggisan Jisung dihamburkan ke bahu Mira.

Mira mengusap belakang badan Jisung.

"Aku rindu papa tapi aku benci dia." Ujarnya dalam tangisan.

Mira turut ingin mengalirkan air matanya namun ditahannya. Dia perlu kuat untuk menjadi pembakar semangat Jisung.

Dia tahu bukan senang untuk terima yang tahun ini dia dan Jisung menyambut ulang tahun tanpa Sungki.

🦋🦋🦋

"Kenapa kau buat macam ni?" Soal Minho lalu menuang wine merah ke dalam gelas Sungki.

"Aku cuma rindu anak aku."

Satu keluhan kedengaran daripada Minho.

"Aku tak tahu apa masalah kau. Tapi kau pentingkan diri sendiri." Tukas Minho membuatkan Sungki memandang lelaki itu dengan pandangan dingin.

"Aku pentingkan diri sendiri?" Soalnya.

Minho mengangguk lalu wine merah itu di minumnya perlahan.

"Kau ada fikir tak perasaan anak kau masa kau curang dengan Jiyeon?" Minho memandang tepat ke wajah Sungki.

Sungki terdiam seketika. Jelas kelihatan lelaki itu seperti tidak terurus.

"Kita berjiran bukan setahun dua tau. Kau pun aku dah anggap macam abang sendiri. Anak kau pun aku dah anggap macam anak aku sendiri."

"Aku cuma nak cakap satu je."

Saat ini Sungki sudah mengalirkan air matanya. Perasaan bersalah mula menyelubungi dirinya.

"Kau mulakan hidup baru dengan keluarga baru kau. Kau bagi anak kau tu masa untuk dia terima balik kau."

Hear For You ✓Where stories live. Discover now