Sebulan berlalu. Berita tentang Shotaro kini sudah kembali surut. Shotaro pula sudah dipindahkan ke sekolah yang lain.
"Mira jom duduk situ." Yuna dan Yujin menarik lengan Mira untuk duduk di satu tempat berhadapan dengan padang sekolah.
Perlawanan antara kelas akan dimulakan sebentar lagi. Kelihatan Jisung sedang memanaskan badan di tengah padang sekolah.
"Park Jisung!"
"Oh my oppa! Handsomenya Jisung oppa!"
Kedengaran para junior menyorak dipihak Jisung. Tidak ketinggalan juga pompom yang dibuat sendiri oleh mereka dan juga banner yang dihiasi wajah Jisung.
Ketiga-tiga mereka memandang pelajar junior yang terkinja-kinja menyokong Jisung. Serentak mereka bertiga menggelengkan kepala mereka.
Tiba-tiba ada seseorang berdiri di hadapan mereka bertiga. Lebih tepatnya dihadapan Yuna.
"Kau nak apa?" Soal Yuna gangster.
"Tolong jagakan ni." Tanpa kebenaran Yuna, jejaka itu terus meletakkan tuala kecil dan air mineral di atas riba Yuna.
"Woi ambik balik barang kau ni!" Yuna menjerit kuat namun jejaka itu langsung tidak kesah dengan jeritan tersebut.
Lalu jejaka tersebut terus berlari ke tengah padang mendekati Jisung untuk memanaskan dirinya juga.
"Weh Jake dekat sana!"
"Oh my Jake Sim!"
Kali ini penyokong Jake pula yang menjerit sambil menayangkan banner yang ditempah khas.
"Haish tak guna punya Jake." Yuna mengomel geram dengan Jake.
"Sejak bila kau rapat dengan Jake?" Soal Mira yang hairan apabila Jake tiba-tiba menyuruh gadis itu menjaga barangnya.
"Tak tahulah dekat dia. Sejak-sejak appa aku berkawan dengan appa dia, kitorang kerap jugaklah berjumpa dekat luar sekolah." Terang Yuna dengan wajah tidak puas hati.
Suasana disitu sangat riuh. Kalau boleh gegendang telinga mereka pecah sampai pekak.
Tiba-tiba seorang lagi datang. Namun kali ini dihadapan Yujin pula. Mira dan Yuna sudah semestinya tersenyum apabila Sunghoon berada betul-betul di hadapan Yujin.
"Urm, k-kenapa?" Soal Yujin gugup.
"Kalau team saya menang hari ni, awak nak keluar dengan saya tak?" Soal Sunghoon membuatkan 2 gadis itu terpana seketika.
Lelaki pendiam seperti Sunghoon mengajak Yujin keluar? Nampaknya cinta bakal berputik diantara Yujin dan Sunghoon.
"Oh my gad Sunghoon!"
"Sunghoon oppa saranghae!"
Kedengaran jeritan daripada peminat Sunghoon membuatkan Yujin semakin gelabah. Jantungnya kini tidak berdegup normal seperti selalu.
Sudahlah jejaka dihadapannya sedang tersenyum ke arahnya. Jeritan daripada peminatnya dihiraukam Sunghoon.
"S-saya.. urm.."
"Sunghoon cepatlah!" Nama lelaki itu sudah dipanggil oleh anak-anak buahnya untuk masuk padang.
"Saya tunggu jawapan awak tau. Saya pergi dulu!" Sunghoon berlari anak mendekati teamnya di padang sekolah.
Yujin pula terdiam seribu bahasa.
"Proud mommy!" Yuna dan Mira bersuara kuat lalu memeluk tubuh badan Yujin.
Nampaknya Yujin mereka sudah membesar.
"A-aku tak mimpikan?" Soalnya. Dia masih tertanya-tanya sama ada ini adalah mimpi atau realiti.
"Kau tak mimpi Yujin sayang." Balas Yuna lalu dia berpura-pura mengelap air mata palsu.
"Ini betul-betul Yujin sayang. Bukan cobaan." Mira juga turut meniru perbuatan Yuna.
🦋🦋🦋
Tendangan penalti bakal berlaku. Pertarungan antara kelas Sunghoon dan Jisung mendapat mata yang sama.
Tetapi malangnya tendangan penalti yang dibuat oleh Jisung tidak masuk ke dalam tiang goll.
"Park Sunghoon!"
"Park Sunghoon!"
Nama itu dijerit sebagai pembakar semangat. Lelaki itu memandang tepat ke hadapan.
Sunghoon mengenjak ke belakang sedikit lalu dia memulakan tendangan penalti dan...
"Goll!!"
"Omg goll!" Yujin bersorak riuh membuatkan Yuna dan Mira bersilih ganti memandang Yujin.
Gedik juga kawannya seorang ini.
Semua pemain daripada kelas Sunghoon mula berlari ke arah Sunghoon. Lalu tubuh tegap itu diangkat bagi meraihkan kemenangan.
YOU ARE READING
Hear For You ✓
Fiksi RemajaThank you for your existed in my life. • special dedicate to @pjssha • Start: 16 October 2021 End: 13 March 2022