40: Blake: En dan moet je het hart van je moeder breken...
Met een zucht trok hij de deur achter zich dicht en stak een sigaret aan. Zijn vingers trilden nog na. Hij had de stomste dingen uitgekraamd en hij was blij dat Bailee's oma er was. Zonder haar zou het een opgelaten bedoeling zijn geweest, een stuk erger dan nu in elk geval. Hij liep terug naar huis. Bailee zou straks langs komen en dan zouden ze samen wat gaan eten. Daar verheugde hij zich nu al op.Zijn moeder zat aan de keukentafel toen hij binnenkwam. Ze zag er moe uit.'Hoi mam,' zei hij en ging tegenover haar zitten.'Dag jongen,' zuchtte ze. Ondertussen keek ze op de klok. 'Ik moet maar eens aan het eten beginnen.''Mam, niet op mij rekenen. Ik ga met Bai wat eten,' zei hij. Zijn moeder ging weer zitten. 'Dan halen je vader en ik maar patatjes.'Blake keek zijn moeder vragend aan. 'Waar zijn Levi en Liv dan?''Levi is werken en Liv is naar een vriendin.' Zijn moeder zuchtte nog eens.'En jij ziet eruit alsof je niet geslapen hebt,' mompelde hij.
'Je broertje werkt tot laat en je weet dat ik slecht slaap als één van jullie nog thuis moet komen.'Blake knikte want dat wist hij maar al te goed. Altijd als hij in 'De Kroegtijger' had moeten werken of als hij was stappen en hij kwam laat thuis, was zijn moeder nog wakker.'Nou mam, binnenkort hoef je dat voor mij niet meer te doen.'Monique keek haar zoon verschrikt aan. 'Wat bedoel je lieverd?'Hij biechtte zijn plannen over het appartement op en vertelde meteen maar waar hij vanmiddag geweest was en waarom. Toen hij klaar was, stonden de tranen bij zijn moeder in haar ogen.'Dus je gaat op jezelf wonen? En met een meisje ook nog?' Monique depte haar ogen droog en keek hem liefdevol aan. 'Mijn kleine jongen,' zei ze sentimenteel en Blake's ogen werden groot.'Maham,' antwoordde hij en rolde met zijn ogen.Er werd op de achterdeur geklopt en hij draaide er naartoe. Bailee stond ervoor en Blake gebaarde dat ze binnen moest komen. Dat deed ze en ze kwam voorzichtig naast hem zitten.'Wat leuk dat je blijft!' kirde Monique tegen haar. Bailee lachte verlegen terug.'Zullen we zo gaan?' vroeg Blake een tikkeltje ongeduldig tegen Bailee, terwijl hij opstond. Ze knikte en stond ook op.'Oh Bailee?' vroeg Monique en ze keken allebei naar Blake's moeder. 'Had ik je koffer nou al meegegeven?' 'Nee. Ik neem hem anders straks wel mee als ik naar mijn oma ga,' antwoordde Bailee. Hij keek haar verschrikt aan. Dat betekende dat hij vanavond voor het eerst in een maand alleen zou liggen. Hij wist nu al dat hij slecht zou slapen, als hij überhaupt zou slapen. Als ze bleef en ze zouden in één appartement gaan wonen, wilde hij dat eigenlijk zo snel mogelijk. Dan zou hij weer normaal kunnen slapen. Al was hij natuurlijk allang blij dat hij er niet aan hoefde te wennen om zonder haar naar bed te gaan..Ze liepen samen de deur uit.'Waar wil je gaan eten?' vroeg hij.'Ik denk dat jij dat beter kan zeggen dan ik, aangezien jij hier woont.' Bailee vlocht haar vingers door die van hem. Verbaasd keek hij haar aan. 'Of wil je dat niet?' vroeg ze toen en ze wilde haar hand weghalen, maar Blake kneep de zijne dicht.'Ik weet wel wat,' antwoordde hij op haar eerdere antwoord en sleepte haar mee. Ze volgde hem gewillig totdat ze bij de auto aankwamen.'Je gaat rijden?' vroeg ze aan hem. Hij draaide zich naar haar om. 'Ik heb al twee jaar mijn rijbewijs, Bai. Ik ben er dan geen ster in, maar ik kan en mag echt autorijden.' Hij knikte erbij alsof hij ook zichzelf moest overtuigen. Een beetje morrend stapte ze aan de passagierskant in. Blake startte de auto en reed naar de binnenstad, waar hij zijn barrel parkeerde.'Kom op,' zei hij en hij knikte richting de straat voor hen. 'Het is die kant op.' Bailee liep achter hem aan en hij leidde haar naar een romantisch verlicht eetcafeetje. Je kon er erg goed eten, dat was iets wat Blake wist. Hij besloot om niet tegen Bailee te zeggen hoe hij dat wist. Het leek hem geen strak plan om over Kim te beginnen. Hij wist dat Bailee Kim niet leuk vond en andersom waarschijnlijk ook niet. Het gegeven dat hij hier met Kim meer dan eens is gaan eten zou niet in goede aarde vallen, daar was hij van overtuigd.'Leuk tentje,' zei Bailee toen ze binnenliepen.'Een tafeltje voor twee?' vroeg de serveerster aan hen en ze knikten allebei tegelijk.
JE LEEST
Roberts #1: My American Apparel Underwear #netties2016#netties2016
Teen FictionBailee heeft de beste zomerplannen van de eeuw: Door Europa reizen samen met haar beste vriendin Bella. Alleen de plannen lopen compleet anders wanneer Bella in het ziekenhuis terecht komt doordat ze over haar hond gestruikeld is. Bailee is vastbesl...