BAB 1

4.8K 188 19
                                    

"Ezahra Qhailish. Bangun sayang"kejut Ezar. Perlahan lahan mata sembab tu terbuka memandangnya.

"Kenapa nangis lagi ni? Kan along dah cakap jangan terlalu nangis tiap tiap malam."Ezar mengusap seluruh wajah adiknya.

"Bangun mandi dulu okeyh sayang? Come along tolong"Dibantu adiknya untuk bangun.

Ezahra Qhailish telah pulang ke pangkuan abang abangnya semula disebabkan talak sudah dilafazkan oleh Leon Evan.

Kandungan Qhailish yang mencecah 5 bulan akhirnya gugur disebabkan perbuatan Leon disebabkan tidak mampu menahan amarah.

Talak juga dilafazkan apabila bekas kekasih Leon datang cuba untuk merampas jejaka tu semula dengan cara yang kotor iaitu memfitnah Ezahra curang.

Jejaka tu yang percaya apa yang Zarina katakan akhirnya melafazkan talak kepada Qhalish selepas gadis tu selesai membuat pembedahan.

Abang abang Ezahra sempat membelasah Leon disebabkan percaya dengan orang luar dan sanggup buat adik mereka seperti ni. Lihatlah gadis yang dulu ceria dan tersenyum akhirnya menjadi seorang yang sering nangis.

"S.. sejuk"Qhailish melangkah keluar dari bilik air dengan bibir agak bergetar kerana kesejukan.

Ezar memeluk tubuh adiknya dan dibawa ke birai katil.

"Duduk sini sekejap."Ezar melangkah mengambil tuala kecil untuk mengeringkan rambut adiknya.

"Babygirl along kena ceria macam dulu balik. Tak boleh nangis nangis macam ni."kata Ezar sambil tangannya mengeringkan rambut panjang adiknya.

"Kenapa bila adik dah sayangkan dia, cintakan dia ni adik dapat long? Sakit."Ezar mengucup ubun ubun adiknya.

"Cup cup cup. Babygirl Along tak macam ni tau. Dia seorang yang kuat. Jangan disebabkan seorang lelaki adik jatuh macam ni. Along dengan yang lain ada dengan adik. Bangun pergi pakai baju apa semua."arah Ezar dan adiknya hanya akur.

"Hyee little sun"sapa Ezraf ceria melihat adik bongsunya yang melangkah turun dengan along.

"Hye"balasnya.

"So how your day sugar baby? Everything fine or adik masih nangis?"Ezreen mengecil mata nya memandang wajah si adik.

"Not one hundred percent fine."jawabnya dan duduk di kerusi berhadapan dengan Ezran.

"Hunny bunny abang tak boleh sedih sedih terusss. Ni makan dulu biar ada tenaga."Ezran mencedok nasi goreng ke dalam pinggan adiknya.

"Terima kasih"Dicapai sudu dan disuap nasi ke dalam mulutnya setelah membaca bismillah.

"Cahaya hati nak air apa?"Soal Ezzat. Qhailish menoleh ke arah jejaka tu.

"Nak air teh"Ezzat menganguk dan diletakkan segelas air teh tepi pinggan adiknya.

Ezar mengusap rambut adiknya perlahan. Mereka sebagai abang juga terkesan apa yang Leon buat kepada satu satu adik perempuan mereka.

"Babygirl."panggil Ezar. Qhailish bergumam dan menoleh ke arah alongnya.

"Even though your heart is broken and shattered, but know that we as a brother are there for you, babygirl. Don't be too sad. If you are sad we will be sad too. Smile okeyh babygirl?"Ezar tersenyum manis ke arah adiknya. Perlahan lahan senyuman manis terukir di bibir Qhailish.

"Terima kasih sebab ada dengan adik."dipandang wajah tampan abang abangnya. Mereka turut tersenyum.

"Abang abang tak kerja ke harini?"Mereka mengeleng tanda tidak. Qhailish mengangguk faham dan kembali makan.

Kelima jejaka tu hanya melihat saja adik perempuan mereka yang berselera makan. Tidak minta banyak cuma kembalikan Ezahra Qhailish yang ceria seperti dulu saja sudah cukup buat mereka.

22. THE HIDDEN SIDE S2 [C]Where stories live. Discover now