BAB 25

2.2K 153 6
                                    

Malam tu Tengku Zylo serta isterinya Tengku Rafeona datang ke rumah abang abang Qhailish. Raykal turut hadir.

"Sepertimana yang anak saya Zhao bagitahu. Dia sudi nak jadikan Ezahra Qhailish sebagai isteri dia. Boleh saya tahu yang mana satu Along nya?"Ezar menunjukkan dirinya.

"Saya setuju izinkan adik saya dengan Zhao. Tapi kalau saya dapat tahu Zhao naik tangan dekat adik saya, saya tak teragak agak untuk bawa naik ke makhamah"Tutur Ezar. Mereka mengangguk faham.

Zhao mencuit bahu Qhalish yang sedang termenung di buaian taman. Gadis tu menoleh ke arahnya.

"Kau betul nak jadi isteri aku? Aku tak paksa kau untuk terima lamaran aku."Gadis tu mengukir senyuman nipis.

"Qhai dah fikir masak masak. Qhai terima."Zhao berpeluk tubuh.

"Qhai tak mintak banyak cukup lah jadi suami yang baik. Qhai taknak benda tu jadi dua kali."Didongakkan memandang wajah jejaka tu. Zhao menganguk faham.

"In shaa Allah aku cuba jadi suami yang baik untuk kau."Disabarkan hatinya untuk tidak mengusap kepala Qhailish.

"Adik" Qhailish bingkas bangun dari duduknya apabila Along sudah memanggil.

"Jom masuk"ajak Qhailish dan mereka berdua melangkah masuk ke dalam rumah.

"Akad nikah korang minggu depan takpa kan adik? Qhailish menganguk.

SETELAH selesai perbincangan tentang perkahwinan dirinya dan Zhao, Qhailish naik ke biliknya.

"Harap keputusan aku kalini tak salah."Direbahkan badannya di katil. Baru sahaja hendak memejam mata, telefonnya berdering. Dianggkat panggilan tersebut.

"Jangan tutup. Aku nak sleepcall"

Jelas suara Zhao dihujung talian. Qhailish meletakkan telefonnya di tepi.

"Goodnight" Perlahan lahan mata nya memberat sebelum hanyut ke dalam mimpi.

"Goodnight too my lady." Zhao yang mendengar dengkuran halus gadis tu turut tertidur.

EZRAF melangkah masuk ke dalam bilik adiknya. Dilabuhkan punggung sebelah gadis tu.

"Little sun. Bangun solat subuh."Ditepuk pipi si adik dengan perlahan.

"Hm ngantuk."rengeknya dan digengam erat tangan kasar angahnya.

"Bangun mandi dulu nanti hilanglah ngantuk tu. Bangun ya sayang."Ditarik adiknya agar bangun.

Zhao yang disana tergelak kecil mendengar rengekan gadis tu. Terasa tidak sabar mahu memiliki Qhailish dengan cara yang sah. Dia segera membentangkan sejadah untuk menunaikan solat subuh.

"Adikkk jangan tidur balikk"Qhailish merengek dan menyembamkan mukanya di bantal setelah selesai menunaikan solat subuh.

"Angahhhhh nak tidurrr huwaaa"Digigit bantalnya.

"Tak boleh sayang! Sini keluar makan dulu kalau taknak angah terjah masuk."Kata Ezraf dengan berbau ugutan.

"Yerlah yerlah hm"Tapi posisinya masih meniarap.

"Cepat sarapan nanti perut kosong." Qhailish yang mendengar suara garau tu memandang telefonnya.

"Suap."Dapat dia dengar gelakkan kecil oleh Zhao.

"Lepas nikah ya sayang." Berdegup kencang jantung Qhailish mendengar panggilan 'sayang' oleh Zhao.

"Okeyh. nak pergi sarapan."Dia bangun dari posisi meniarap nya.

"Aku tutup dulu. Ada kerja. See you sweetheart." Panggilan tu ditamatkan oleh Zhao. Qhailish bingkas bangun untuk turun sarapan.

"Ha babygirl sini makan."Ezar menarik lengan adiknya dan diletakkan di atas peha.

"Buka mulut aaa"Qhailish hanya akur dengan arahan alongnya.

22. THE HIDDEN SIDE S2 [C]Where stories live. Discover now