BAB 32

2.2K 156 2
                                    

"Kenapa sayang ni cantik sangat eh abang macam terfikir lah sayang ni pakai apa nak kata pakai makeup ada pelembap bibir jaa hm pakai susuk eh? Eh tak baik lah tapi sayang jangan cantik sangat nanti ramai orang suka lepastu abang dipinggirkan auch sakit hati kita."Qhailish mengetap bibir nya kerana dari tadi Zhao bercakap tidak henti henti.

"Abang boleh diam tak? Bising lah."Terdiam Zhao. Qhailish yang sedar dia terlepas cakap tu turut terdiam.

"ok" Qhalish mula berasa bersalah.

"Haa abang maafff tak sengaja lahh"Didekati suaminya yang duduk di hujung katil.

"Taknak"Balasnya.

"Jahat ihh tak maafkan Qhailish. Abang maaf lahh."Mohonnya lagi.

"Tak peduli"Datar saja suaranya. Cakap banyak pun tak boleh.

"Hm takpalah."Qhailish menjauhi suaminya. Zhao menoleh ke arah gadis tu. Dia merangkak naik.

"Apa dekat dekat. Sana lahh."Halau nya bila Zhao merangkak mendekati ke arahnya.

"Ya ya dimaafkan."Qhailish berpeluk tubuh.

"Tak peduli."Balasnya dengan nada merajuk.

"Helleh"Dicium pipi isterinya. Tubuh tu dianggkat dan diletakkan di atas peha.

"Tahu pun nak minta maaf. Kalau abang dah tak ada baru tahu nak sunyi."Mata Qhailish berair.

"Jangan tinggalkan Qhailish."Didongak memandang wajah jejaka tu. Zhao meletakkan dagunya di bahu si isteri.

"Ya sayang abang tak tinggalkan sayang pun. Kenapa ni mood sekejap okeyh sekejap tak? Sebab bawa anak abang eh?"Tangan kirinya mengusap perut rata Qhailish.

"Qhailish mengandung ke?"Tanya nya. Zhao memandang wajah si isteri.

"Mungkin. Sebab mood sayang sekejap okeyh sekejap tak. Nanti kita pergi check."Kalau betul Qhailish mengandung, dia lah orang pertama yang sangat gembira kerana bakal menjadi seorang ayah.

"Kalau betul Qhailish mengandung abang terima?"Zhao berkerut dahi bila ditanya bergitu.

"Mestilah terima. Benih abang kan."Qhailish tergelak mendengar balasan suaminya. Jejaka tu turut tergelak kecil. Tak sangka jawapan tu yang dia bagi.

"Jangan straight sangatt"katanya dengan sisa ketawa.

"Eh betul lah. Lagipun abang ni bukan jenis suka selok belok. Straight lebih bagus."Balas Zhao dengan tangan kiri tidak lepas dari mengusap perut isterinya.

"Dekat dapur ada spaghetti. Boleh sayang buatkan?"Qhailish menganguk. Dia bangun menarik lengan sasa suaminya.

"Jom kita ke dapurrr"Zhao hanya ikut saja langkah Qhailish yang menariknya ke dapur.

"Abang basuh ayam dan sayang rebus spaghetti tu."Zhao mengeluarkan ayam di dalam peti ais manakala Qhailish buat apa yang disuruh oleh suaminya sebentar tadi.

"Sayang bahagia dengan abang?"Tanya Zhao sambil membasuh ayam.

"Bahagia. Masa dengan Leon langsung Qhai tak rasa bahagia. Lepas kedatangan Zarina, Leon selalu dera Qhai. Bukan nak burukkan dia cuma Qhai taknak abang layan Qhai macam Leon buat pada Qhai. Disebabkan dera dari dia kandungan Qhai gugur. I lost my daughter" Zhao yang mendengar luahan itu terasa kasihan terhadap isterinya.

Tergamak Leon melayani sebergitu rupa kepada Qhailish. Wanita untuk dilindungi bukan dipukul.

"Walaupun abang tak sempurna dan selalu membunuh but trust me, I will not hurt you. Kita bina rumah tangga yang bahagia sama sama ya?. Kalau ada masalah kita selesaikan dengan baik. Abang ni tak ada lah jahat mana cuma orang ja yang berfikir macam tu. Abang sayangkan sayang." Didekati ke arah isterinya setelah selesai membasuh ayam. Pipi mulus tu menjadi tempat sasaran nya untuk dicium.

"Qhailish harap apa abang cakap tu bukan kata kata dusta."Diukir senyuman manisnya ke arah Zhao. Jejaka tu mengusap rambut nya perlahan.

22. THE HIDDEN SIDE S2 [C]Where stories live. Discover now