BAB 27

2.2K 149 5
                                    

"Bidadarinya abang bangun sayang."Kejut Zhao sambil menepuk bahu isterinya perlahan.

"Hm kejap lagi lah along."Rengeknya. Zhao menundukkan sedikit dan ditiup telinga tu.

"Argh"Terjerit Qhailish dan diusap telinganya.

"Haaa abangggg ape nii"Ditayangkan muka tidak puas hati. Zhao menyelitkan kedua tangannya di celah ketiak isterinya dan dianggkat.

"Mandi solat subuh."Qhailish menjatuhkan kepala nya di atas bahu si suami.

Wajah diusap dan menoleh ke belakang melihat isterinya. Ditarik kain sejadah tu agar dekat dengannya. Dihulurkan tangan agar si isteri menyalam. Ubun ubun Qhailish dikucup sayang.

"Sayang."Qhailish berguman sahaja.

"Hati tu dah boleh terima abang seadanya nya ke? Abang taknak sayang terima perkahwinan ni disebabkan terpaksa."Lembut nada bicara Zhao. Qhailish menunduk saja kerana tidak kuat dengan renungan mata suaminya.

"Mana ada sebab terpaksa."balasnya sambil menunduk bermain jari.

"Kalau nak bercakap tengok muka abang sayang. Pantang abang bila bercakap orang tak pandang muka." Terselit nada ketegasan sebalik kata katanya. Qhailish mengangkat muka nya.

"Maaff." Zhao mengangkat tubug kecil tu ke atas peha nya. Dipeluk pinggang tu erat.

"Abang takkan tinggalkan Qhailish macam Leon kan?."tanya nya. Terbit idea nakal di benak fikiran Zhao.

"Minggu depan abang nak pergi US. Isteri pertama abang ada dekat sana. Kasihan dia kena tinggal."Hati Qhailish bagai direntap tatkala mendengar tu.

"B..betul ke?"Zhao tanpa bersalah menganguk kepalanya.

"Cantik orangnya. Nak bandingkan sayang dengan dia. Dia menang."Qhailish menunduk kepalanya.

"So is it true that I don't deserve to be happy? Why don't you tell me if you already have a wife? Marry me for what reason? The beauty I have?. Release me in a good way. I prefer to stay with my brother."  Terkedu Zhao yang mendengar setiap kata kata isterinya. Perasaan bersalah mula bertandang di hati.

"Love, I don't mean to.."

"That's enough. " Dia bingkas bangun membuka kain telekung nya setelah tu dia melangkah keluar dari bilik tersebut.

"Sayang, abang tak bermaksud haish."Dihela nafas perlahan. Dia hanya mahu bergurau sahaja tapi tak sangka ni akan terjadi.

ZHAO mendekati isterinya yang sedang membancuh air.

"Sayang, abang bergurau ja lah. Janganlah macam ni. Apa pun yang jadi abang takkan lepaskan sayang. Abang dah janji dengan Ezar nak jaga sayang."Lengan sasanya melingkari pinggang ramping Ezahra Qhailish.

"Ok" ringkas saja dia membalas. Zhao menghela nafas perlahan.

"Bidadari marah dengan abang? Abang minta maaf ok?" Dicium pipi gebu tu dengan lama. Qhailish hanya diam saja. Sengaja dia mahu merajuk dengan Zhao.

"Why are you silent?"Dipusingkan badan isterinya agar menghadap dia. Diusap lembut pipi tersebut.

"Nak apa?"datar suara Qhailish. Jejaka tu menarik pinggang ramping isterinya agar dekat.

Ditundukkan kepalanya mendekatkan wajahnya dengan wajah si isteri. Qhailish berkerut dahi.

"Apa abang ni?"Semakin dekat wajah Zhao. Dia cuba mahu merungkaikan pelukkan di pinggang nya namun Zhao mengeratkan lagi.

Bibir merah delima dikucup lembut oleh Zhao. Terkedu Qhailish dibuatnya. Jejaka tu tersenyum sinis.

"Masih nak marah?"Dijongket keningnya. Qhailish mengetap bibir geram.

"Kalau bidadari abang marah lagi. Abang cium bibir sayang lagi nak?"Usiknya. Qhailish mengeleng kepalanya.

"Taknak. Ish lepas lah. Dekat dapur pun nak cari gaduh ke?"Zhao tergelak kecil diusap rambut isterinya seperti budak budak.

"Jangan marah sangat nanti abang keluar pergi mana mana sayang rinduu."Senyuman mengusiknya masih tidak lekang.

"Eyyyy perasan. Abang nak pergi mana pun Qhailish tak kesah lah."Ternaik kening Zhao.

"Betul ni? Okeyh tak apa."Dileraikan pelukannya dan melangkah keluar dari dapur.

Qhailish terdengar pintu rumah ditutup. Berkerut dahi nya. Takkan lah Zhao buat apa yang dia kata?.

"Abang?"Tiada sahutan dari jejaka tu.

"Abanggg jangan tinggalkan Qhailish sorang diriii hiks abangggg" Dia duduk di lantai dengan air mata mengalir deras. Zhao melangkah masuk ke dalam rumah semula dan segera mendapat kan isterinya.

"Ha tahu nak nangis. Cup cup cup sayang dont cry. Abang ada ni."Diusap belakang Qhailish perlahan. Dia tergelak kecil. Itulah tadi bukan main lagi kata tak kesah.

22. THE HIDDEN SIDE S2 [C]Where stories live. Discover now