"abanggggg"Qhailish berlari kecil ke arah suaminya.
"Nak apa lagi?"Qhailish terdiam apabila mendengar balasan jejaka tu. Digeleng kepalanya perlahan.
"Tak ada apa."Diukir senyuman nipis dan mengatur langkah ke bilik.
ZHAO menguak pintu tu perlahan. Isterinya didekati.
"Sayang? Kenapa ni? 3 jam duduk berkurung dalam bilik."Soal nya. Dipandang wajah yang sedang menunduk tu.
"Abang ada buat sayang sakit hati ke? Bagitahu abang sayang supaya abang tak buat lagi."Dipegang tangan gadis tu dengan lembut.
"Mana ada apa pun. Qhailish okeyh ja."Diukir senyuman nipis. Zhao merenung dalam mata cantik tu dan dia tahu isterinya sedang berbohong.
"Okeyh i am sorry for my mistake. Abang penat sikit harini. Sini dekat abang."Ditarik tubuh kecil itu ke dalam pelukannya. Baru dia sedar dia ada terguriskan hati bidadarinya.
"Dah jangan sedih dah okeyh?"dicium lembut pipi isterinya. Gadis tu menganguk saja.
"Maafkan abang tak?"Soalnya.
"Ya dah maafkan dah."Zhao mengusap rambut tu perlahan. Ditepuk tepuk bahu tu.
"Kita turun makan dulu. Kasihan dia merajuk sampai taknak keluar makan."Dianggkat tubuh isterinya. Qhalish segera melingkar kan kakinya di pinggang Zhao.
"Sini abang suapkan sayang. Buka mulut."Arah Zhao dan isterinya hanya akur dengan arahan tersebut.
"Hm"Zhao mengangkat kening nya. Qhalish menunjuk tepi bibirnya yang terlekat kuah sambal. Jejaka tu tergelak kecil dan didekatkan wajahnya.
Terkedu Qhailish yang menerima tindakan suaminya.
"Dah bersih."Zhao tersenyum sinis dan menyambung menyuap nasi ke dalam mulutnya.
"Abang nak agiii jangan makan sorang"digoncang lengan sasa Zhao.
"Ya sayang."Disuap nasi ke mulut isterinya. Qhailish tersenyum manis.
Selesai makan, Zhao bingkas bangun untuk membasuh pinggan. Qhailish turut bangun. Pinggang suaminya dipeluk dari belakang.
"Kenapa sayang? Tak kenyang lagi ke?"Soal Zhao.
"Kenyang dah cuma saja nak bermanja dengan abangg." Tangan dilapkan dan menoleh ke arah isterinya.
"Cium abang"Ditundukkan badannya sambil menunjuk ke arah pipi. Qhailish mengucup pipi suaminya.
"Goodgirl."Dicuit hidung mancung Qhailish. Dia mendekati meja makan untuk mengemas. Qhailish segera menolongnya.
"Bagi keizinan Qhailish basuh pula. Qhailish taknak buat abang macam hamba. Duduk satu rumah kena lah saling membantu."Zhao mengucup pipi gebu isterinya.
"Sayang basuh lepas tu bagi dekat abang."Qhailish menganguk dan diikat rambutnya gaya ekor kuda.
"Putih lengan sayang buat abang rasa nak ngap sayang kat sini."Zhao cuba untuk menggoda isterinya. Jari telunjuk nya yang nakal tu bergerak turun naik di lengan putih melepak Qhailish yang hanya mengenakan baju lengan pendek.
"Aippp abang nak Qhailish simbah dengan air sabun ke?"Zhao melepaskan ketawanya. Suka melihat si isteri marah kerana baginya jika Qhalish marah seperti kucing yang mahukan belaian.