BAB 1

58 3 0
                                    

"MALAYSIA! I'm back!" Hanna Firhana yang baru tiba di tanah air. Dia menampilkan senyuman yang lebar dimuka. Kerinduan akan tanah air akhirnya dilepaskan setelah tiga tahun dia menetap di Australia.

Tangan didepakan seluas-luasnya. Hanna pun turut menghirup udara segar di Airport. Tangan dilayangkan untuk mengambil angin dan diarahkan ke hidung.

'urm! Sedapnya bau angin ni!' bisik kecil hati Hanna.

Hanna lalu mendorong troli besar kepunyaan dan membuka langkah pergi ke pasangan suami isteri yang tersenyum lebar seperti dirinya.

"My babygirl!" Wanita yang separuh baya itu lantas menarik Hanna didalam pelukkannya. Dicium beberapa kali pipi anak gadis itu membuatkan Hanna tergelak riang.

"Mama papa I miss you a lot!" Hanna memeluk erat kedua ibu bapanya yang sudah lama tidak ketemu. Selama tiga tahun, yang jadi pengantara diantara mereka ialah telefon. Hanna memang akan selalu menelefon orang tuanya ketika berada di Australia. Akhirnya, rindu yang selama ini dia pendam, dapat dilepaskan didalam dekapan mama dan papanya.

"Hanna dekat Australia sana macam mana? Okey?" tanya Puan Farhana, mama Hanna
Firhana. Nama mereka nak dekat sama kan? Farhana dan Firhana. Mereka bertiga melepaskan pelukan masing-masing.

"Macam itulah ma. Okay aje. Banyak orang yang peramah kat sana." Hanna tersenyum lebar sekali lagi. Teringat kawan kawan yang berada disana. Tiba-tiba datang rasa rindu!

Encik Khalid mengerling jam tangannya. Dia kemudian lantas berbisik kan sesuatu pada Puan Farhana.
Senyuman Puan Farhana seketika hilang. "Hanna sayang, i'm sorry to say this but..."

Hanna Firhana memandang mamanya dengan wajah bingung. "but what?"

"Mama dengan papa kena pergi kerja ada meeting. Maaf tak dapat hantar kamu pulang. I'm sorry," Puan Farhana menundukkan mukanya. Yelah, anak baru balik kot tiba-tiba dah kena pergi kerja. Biasa lah orang kaya selalunya tak ada masa free sangat.

Hanna senyum kelat. "It's okay ma. Hanna tak kisah pun," ujar Hanna. Tipulah kalau kata dirinya tak sakit. Baru balik tapi dah macam ni. Sedih. Baru je dia ada niat nak luangkan masa bersama keluarga bila sampai je dekat Malaysia. Tapi sayang tak dapat.

"Nah kunci kereta kesayangan kamu. Kamu balik pastu makan tau. Mama kamu dah masakkan banyak makanan kegemaran kamu." Encik Khalid menghulurkan kunci kereta kesayang kepunyaan Hanna. Hanna mengambil kunci kereta yang dihulur papanya tadi.

"Sorry sekali lagi Hanna. Nanti bila mama balik kita makan sama-sama ok?" kata Puan Farhana lalu dia mencium pipi anaknya itu.

"Ok and thanks mama," Hanna membalas balik mencium pipi Puan Farhana kemudian peluk Encik Khalid pula. Mereka berpamitan setelah itu.

Sekarang ini hanya kedengaran suara radio di dalam kereta Hanna. Dirinya sekarang dilanda bosan yang melampau. Stareng kereta dipegang ketat.

"Haih bosan!!" Jerit Hanna. Nasib tiada sesiapa dekat dalam keretanya kecuali Hanna. Bolehlah dia menjerit sekuat hati.

Pang!

Hanna tersedar dari lamunan nya apabila ada suara kuat yang datang dari arah depan.

'eh kenapa ni? Aku langgar kereta orang ke? Ya Allah, semoga tidak!' bisik hati Hanna Firhana. Jujur, hatinya sangat resah sekarang.

Hanna keluar dari keretanya dan sangkaan nya benar-benar tepat. Dia telah melanggar sebuah kereta! Hati nya mula berdebar begitu laju.

Akhirnya, sang pemilik kereta keluar. Seorang pemuda yang begitu segak keluar. Kaca mata yang dipakai lagi menambahkan aura segaknya itu. 'Mak ai Asal hensem sangat ni? Eh bangun bangun Hanna kau dah langgar kereta dia lah!'

SHE'S HIS [OG]Where stories live. Discover now