13.

3.4K 205 23
                                    



Keyifli okumalar 🙃


Hastaneye vardığımızda Karan abinin anlattığı arkadaşının yanına çıktık direkt.

Önceden haber verdiği için beklemeden girdik odaya.

"Merhaba hoşgeldiniz."

Karan abimle sarılıp ayrıldıktan sonra Cem abim ile el sıkıştı. Sonra bana dönüp gülümseyip elini uzattı.

"Ben Burak."

Tebessüm edip elini sıktım.

"Bende Kağan."

"Memnun oldum Kağan. Geçin oturun lütfen ayakta kalmayın."

Koltuklara geçip oturunca kalsik soruları sorup not almıştı. Daha sonra sedyeye oturtup vücudumu kontrol etti.

"Biraz zayıfsın sanki hmm?"

Boy ve kilo ölçümüne geçerken sormuştu.

1.75 boyum ve 48 kilom vardı.

Yuh.  Kırksekiz kilo ne.

"Biraz daha kilo almalısın. Boyuna göre kilon 60-65 civarı olsa daha iyi. Zayıflık ileride başına daha ciddi hastalıklar getirebilir.

Reflü için gelmiştiniz. Yinede istediğim başka tahliller de var. Onları yaptırın sonuçlarını alalım daha sonra ilaçlarını vereyim.

Miden için şimdi serum takıcam rahatlatır seni. Yediklerine ve  içeriklerine dikkat etmen gerekiyor. Basit bir şey gibi dursa da dikkat etmezsen ileride farklı şeylerle sebep olabilir. Şimdiden önlem almak çok daha iyi."

Cem abim gözümün içine bakarak sormuştu.

"Tam olarak ne yiyip içemez söyler misiniz?"

"Öncelikle Reflü ile ilgili biraz bilgi vereyim. Reflü, bir sindirim sistemi rahatsızlığı. Midedeki yemek ve mide asidinin ağza kadar gelmesiyle kendini gösterse de yaşattığı tek sorun bu kadarla kalmıyor ne yazık ki. Reflüsü olanlar aynı zamanda midede ekşime, hazımsızlık, yemek borusunda ve göğüste yanma gibi sorunlar yaşıyor. Çünkü mideden geriye doğru taşan mide asidi tahribatlara neden oluyor.

Yememen gerekenler ise.,
Özellikle aç karnına narenciyeler yani portakal, greyfurt, mandalina gibi meyveler.
-Domates -pişmişini yiyebilirsin eğer rahatsız etmezse.
Baharatlar, asitli içecekler,bol yağlı yemekler,kızartmalar,kafeinli içecekler, çikolata ve hatta sakız bile."

"Sakız mı? Sakız ne alâka?"

Kararımı çatıp soramamla tebessüm edip konuşmaya devam etti.

"Sakız çiğnediğimizde midemize hiçbir şey gitmiyor ki , neden reflümüzle bir ilgisi olsun diye düşünüyor olabilirsiniz ama yanılıyorsunuz.

Çünkü sakız çiğnerken ağzınızdan bolca hava giriyor ve bu da midenizi huzursuz ediyor ve doğal olarak reflüyü tetikleyebiliyor. Kısacası, midenizi rahatlatmak isiyorsanız sakız çiğnemeyi asla düşünmemeniz, hatta bu durumdan özellikle kaçınmanız gerekiyor.

Umarım anlatabilmişimdir. Başka sorunuz yoksa tahliller için kan alma yerine gidelim sonra serum takayım."

"Serum istemiyorum."

Bunu söylemem ile üçü de bana döndü.

"Gerçekten istemiyorum."

Bir şekilde üçünü de ikna edince sadece kan vermiştim.
Astım için kriz anında kullanabileceğimiz bir kaç ilaç da vermişti.

~KAĞAN~Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin