Az ősi vámpír, a vámpírlány és a vámpír

636 13 0
                                    

     Sarkon perdültem

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

     Sarkon perdültem. Klaus Mikaelson állt a hátam mögött. A szívem hatalmasat lendült, de nem vettem tudomást róla. Klaus arcán a megszokott játékos félmosoly, szemében vidámság csillant.
     Úgy hallottuk mi, itt, Mystic Fallsban, hogy miután visszatért a halálból, Klaus még erősebb és még irgalmatlanabb lett, ami, valljuk be, nagy szó. Eddig sem a jó szívéről és az együttérzéséről volt híres. Ő Klaus Mikaelson, aki képes évszázadokig hajszolni valakit egyszerű bosszúvágytól hajtva, az emberek még a legjobb barátaikat is elárulják, annyira rettegnek tőle, és a kínzási módszereiről legendák szólnak.
     Én bezzeg a visszatérésemmel csak veszítettem. Az is igaz, hogy az irgalmatlanság és kegyetlenség, a vérszomj és gonoszság...Ezek nincsenek rajta a kívánságlistámon.
     Mindenesetre tapasztalatból tudtam, hogy a valóság rosszabb, mint a legendák, és mégis ahogy ott álltam előtte, megint elbizonytalanodtam.
     Az a mosoly... Az a tekintet...
     Távolságtartás. Távolságtartás mindenkitől, ez a kulcsszó.
     - Nem is köszönsz? - kérdezte Klaus még mindig játékosan. Egy zsebkendővel a vért törölgette le az ujjairól. A frissen megölt farkasok vérét.
     - Mit keresel itt? - fortyantam fel.
     - Ez nem az a köszönöm, amit vártam volna - jegyezte meg Klaus könnyedén.
     - Mit keresel itt, Klaus?
     - Látogatóba jöttem. - Az ősi vámpír súlyos, beszédes tekintetét az enyémbe döfte. Elakadt a lélegzetem, az eszem csak egy kérdést tudott összeeszkábálni: kihez? kihez jöttél látogatóba?
     Megint éreztem az erős légcsapást és hirtelen Stefan tűnt fel velem szemben. Észre sem vette Klaust, megragadta a vállam és aggódón nézett le rám:
     - Jól vagy? Nem sér...
     - Jól. De csak mert én időben érkeztem - mondta Klaus szárazon.
     Stefan villámgyorsan megperdült. Amikor meglátta az ősi vámpírt, ösztönösen maga mögé taszított, hogy pajzsként védjen, ha kell. Klaus tekintete sötéten rávillant.
     - Nos, köszönjük, hogy segítettél - mondta Stefan a maga távolságtartóan barátságos stílusában.
     - Megszokás. Pavlovi reflex - pillantott rám Klaus. Türelmetlenül elhúztam a számat. Azért annyira sokszor nem kellett megmentenie. - Látod, így kell ezt - szólt oda nekem. - Ha valaki megment téged, meg kell köszönni. Stefan talán megtanítja neked, ha szépen megkéred.
     Már épp visszaszóltam volna, de Stefan megelőzött:
     - Akkor mi megyünk is. - Megragadott és már ott sem voltunk.
     Hát igen, a vámpírsuhanás az egyik képesség a sok közül, amit elvesztettem azzal, hogy visszatértem a halálból. Ugyanígy elköszönhettem más vámpírérzékemtől is. Viszlát, szuperhallás, szuperlátás.
     Bezzeg Klaus teljes pompájában tért vissza.
     Egy-egy csalódott-fájdalmas kifakadásom alkalmával, amikor a "veszteségeimet" sirattam, Bonnie elég sajátosan vigasztalt.
     - Valamit valamiért - mondogatta. - Te Sidara lettél.
     Készséggel elhittem volna, hogy a sok áldozatért jár valami cserébe, csakhogy még mindig nem jöttünk rá, mi is az a Sidara pontosan. Addig még csak a negatív hozamok listája gyarapodott, például azzal, hogy titkolnom kell a kilétemet.
     - A Sidara-lét szívás. - Ez pedig Damon kedvenc mondása volt és kivételesen egyet is értettem vele.

A kulcsszó: távolságtartás (*Klaus Mikaelson ff * befejezett *)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora