O pár dní sa vrátila krajčírka s hotovými šatami a tak Gytha Arethu odviedla do jej komnaty, brániacu sa a škrabajúcu, aby jej pomohla.
Plánovala jej ostrihať vlasy, aby to hniezdo divožienky zmenila na niečo upravené.
Aldric súhlasil.
A nielen to.
Dal usporiadať slávnostnú večeru, aby ukázal Arethu v nových šatách, ktoré viac pristanú na jej nové postavenie.
Nechcel však nič okázalé, aby dievča nevydesil a tak dal Fulbertovi príkaz, aby dnešná večera pripomínala tú prvú večeru po ich príchode.
Sir Simon zase pozval všetkých rytierov aj s ich manželkami, ktoré boli nedočkavé aby videli novú Arethu.
Aldric bol nedočkavý samozrejme rovnako.
Aj jeho hrýzla zvedavosť a trápili rôzne predstavy o jej novej podobe.
Keď začali sluhovia a slúžky pripravovať stoly v hodovnej sieni, Gytha zišla dolu do siene a postavila sa vedľa Aldrica.
„Už je Aretha pripravená?"
„Áno, ale trucuje."
„Tak nech príde dolu!"
Gytha sa pokojne pousmiala a zastrčila si prameň svetlohnedých vlasov pod čelenku.
„Príde, ak tu už budú všetci pozvaní hostia. Dovtedy sa zmieri s nevyhnuteľným."
Aldric si povzdychol.
„Dobre teda. Postarajte sa, aby prišla včas."
„Áno, lord Aldric."
Gytha odišla skôr, ako k nim došiel Simon.
„Nemohli ste ju ešte chvíľu zdržať?"
Aldric sa zasmial.
„Zabudni na ňu, Simon. Nechce ťa a to je koniec."
„Ona si to rozmyslí."
Aldric pokrútil hlavou a odviedol priateľa do predsiene, kde sa už začali zhromažďovať rytieri. Správca Gilbert a lady Florence už vítali hostí.
Len oni dvaja neboli nadšení.
Potichu sa za nich postavili a potajme si vypočuli ich tichý rozhovor.
Vedeli, že je to neslušné, ale občas to stojí za to.
„Prečo taká oslava kvôli tomu dievčisku?"
„Vydržte to, lady Florence. Po večery bude koniec a lord Aldric prestane to dievča oslavovať."
Aldric prišiel k šepkajúcej dvojici a odkašľal si.
Vyľakane vzhliadli a zutekali.
Rytieri sa potom privítali s pánom hradu a usadili sa za stolom. Sluhovia začali napĺňať čaše, ale Aretha sa stále neukázala.
Len Gytha pomáhala s džbánom vína.
„Kde je?" spýtal sa jej netrpezlivo.
„Už príde."
Než však mohol Aldric komentovať jej dochvíľnosť, na schodoch začalo kráčať zjavenie.
Bledomodré šaty so zlatými výšivkami na lemoch a predĺžených rukávoch sa objavili ako prvé pred dospelou dokonalou tvárou s korunou kučeravých ryšavých vlasov.
Pás mala štíhli a vlečka sa za ňou tiahla, ako závoj.
Tá lesná víla mala postavu dospelej ženy a zlatom zdobený výstrih odhaľoval obrysy vnadných tvarov.
ESTÁS LEYENDO
Pod ochranou rytiera 1 -Milovať bosorku
RomanceTakmer ju upálili zaživa. Našťastie ju včas zachránil rytier z cudzej zeme a uchránil ju pred nešťastným osudom. Takto mladá bosorka získala nový život, nových priateľov a nové miesta, kde mohla zbierať svoje liečivé bylinky. Rytier vždy chcel len p...