„Ešteee!... Pokračuj!... Už to skoro máááš!..."
Krup!
Dlhý zhrdzavený klinec, ktorý Simon našiel v novom prázdnom sude na pivo sa zlomil v polovici a tak ho zahodil k štyrom ďalším, ktoré postihol rovnaký osud.
Simon mal na sebe len nohavice a košeľu, pretože z námahy posledných hodín bol upotený a špinavý. Tuniku a plášť nechal na jednej z lavíc v pivnici, aby mu neprekážali.
Už druhý deň sa s Gythou snažili prekonať zámku na dverách pivnice, kde ich nejaký zlomyseľný živel zatvoril, ale zatiaľ bez úspechu.
Vylomiť dvere hrubou silou bolo bez úspechu, pokiaľ človek nepočítal s vykĺbeným ramenom.
Rozbiť pánty na dverách vyústilo len v zlomenie lopaty a krvácajúcej ruke.
A prekonať zámku?
Ani cez Gytniho povzbudzovanie a Simonovu trpezlivosť nič nepomohlo.
Bol to stratený boj.
Starý majiteľ dal vyrobiť dvere skutočne spôsobom, aby boli neprekonateľné.
Simon si povzdychol a sadol si na studené kamenné schody.
„Zlomil sa aj tento klinec?" spýtala sa Gytha, ktorá mala na sebe stále svoje šaty, len zásteru a šatku z hlavy mala odložené.
Simon prikývol.
„Do pekla! Ten bol posledný!"
„To viem! Do čerta, ženská, našla si aj iný nástroj, alebo si mala veľa práce s hulákaním?"
Gytha si založila ruky a zamračila sa.
„Čo si o mne myslíte?! Samozrejme, že som hľadala čokoľvek, čo by mi pomohlo otvoriť dvere a popritom som rozmýšľala, ako inak sa dostať von."
Simon si povzdychol a previnilo si prešiel rukou po vlasoch.
„Prepáč. Som len unavený."
„A nahnevaný. Ja tiež. Len uvažujem, prečo nás sem zatvorili a ako to zistili, že tu budeme?"
„Možno nás sledovali. Ale čo by z toho mali?"
„V mojom prípade nič. Ale vy? Čo by sa v Navione stalo bez vás?"
„Nemal by kto chrániť hrad a viesť rytierov."
Simon si povzdychol a ešte sa zamyslel.
„Ale tiež by nemal kto chrániť pani hradu."
Gytha ustarane prikývla a zišla nižšie do pivnice. Simon ju nasledoval a sadol si na lavicu, aby si oddýchol.
Gytha mu podala kus chleba a sama si dala pol koláča.
Ešteže sem predtým priniesol kôš s jedlom.
Pôvodne plánoval po prehliadke hostinca povečerať pri sviečkach na hornej terase, kde bol pekný výhľad na hrad, ale k tomu nedošlo.
Aké to len boli prepracované plány.
„Už sa nám tenšia zásoby. Zajtra už nebudeme mať čo jesť."
Simon prikývol.
Ona však udrela do stolu, zobrala zo stolu kladivo a vybrala sa k dverám.
Chvíľu počul rinčanie kovu, ako nimi lomcovala a potom bolo ticho.
Začul povzdychy a šuštenie.
Nepozdávalo sa mu to a tak sa za ňou išiel pozrieť a našiel ju pri zemi, ako sa po niečo za mrežami načiaha.
ESTÁS LEYENDO
Pod ochranou rytiera 1 -Milovať bosorku
RomanceTakmer ju upálili zaživa. Našťastie ju včas zachránil rytier z cudzej zeme a uchránil ju pred nešťastným osudom. Takto mladá bosorka získala nový život, nových priateľov a nové miesta, kde mohla zbierať svoje liečivé bylinky. Rytier vždy chcel len p...