28. Kapitola

91 7 0
                                    

Sir Simon netrpezlivo čakal na svojho pána a priateľa v jeho pracovni a mal nervy napnuté k prasknutiu.

Toho dňa im prišla správa od posla a bola tak znepokojujúca, že ju musel lord Aldric okamžite vidieť.

Lenže tu teraz nebol.

Od jeho svadby, ktorá bola niečo pred dvoma týždňami, každý deň si išiel zajazdiť na koni so svojou manželkou.

Odišli po raňajkách a vracali sa pred obedom, alebo až po ňom.

Zakaždým lord Aldric tvrdil, že len kontrolovali ich panstvo, ale Simon im to neveril.

Lady Aretha sa veľmi pýrila.

Určite hľadali nejaké odľahlé miesta, kde by mohli byť sami.

Ani sa im nečudoval.

Naopak im to veľmi prial.

Simon nikdy nevidel priateľa šťastnejšieho než v posledné dni a manželka bola príkladom svätice, o akej každý dedinčan pre svojho pána sníval.

Ale teraz na to nebola vhodná doba.

Simon čakal u okna a sledoval ich návrat, zatiaľ čo sa ten Arethin čierny kocúr, ktorý sa za tie mesiace zväčšil, vylihoval v kresle za stolom.

Arethina starostlivosť o toho skrčka vyústila v to, že bol teraz vykŕmený, lenivý a obsadzoval si všetky pre neho pohodlné miesta pre seba.

Lord Aldric ho mal celkom rád.

A to prasa?

Prechádzalo sa po hrade a nikoho sa nebálo, až na kuchyňu.

Tej sa vyhýbalo.

Prasa dostalo nového sprievodcu do lesa, jedného z kuchynských pomocníkov, a každých niekoľko dní s ním chodil do lesa hľadať huby.

Hrad mal tak pravidelné zásoby lesných húb, hľuzoviek aj inej divoko rastúcej zeleniny a ovocia, ako nikdy predtým.

Simon bol rád, keďže hríby zbožňoval.

Kocúr náhle zbystril a postavil sa.

Zoskočil z kresla a posadil sa k dverám, kde čakal na ich otvorenie.

Vtedy vstúpil lord Aldric s lady Arethou.

Kocúr sa im začal otierať o nohy a keď dostal zatúžené pohladkanie, odkráčal z dverí s vysoko postaveným chvostom.

„Konečne ste sa vrátili."

„Stalo sa niečo?" spýtal sa lord Aldric a pristúpil ku stolu.

„Áno, stalo."

Simon podal lordovi Aldricovy list s otvorenou pečaťou.

„Prosím, prečítajte si ho."

Lord Aldric otvoril list a čítal nahlas, aby to aj lady Aretha počula.

„Vážený lord Aldric z Navionu. Dopočul som sa o vašej svadbe s lady Arethou a táto správa ma nepotešila. Lady Aretha bola ženou môjho srdca a dvoril som sa jej."

Lord Aldric nadvihol obočie.

Pokračoval.

„Zneužil ste, mne neznámu situáciu a vynútili ste si, aby lady Aretha súhlasila so žiadosťou o ruku. V inom prípade by určite nepristúpila, aby sa stala vašou ženou."

Lady Aretha dupla nohou a nahnevane si skrížili ruky.

„Preto vám vyhlasujem vojnu. Zaútočím na vás o mesiac, aby ste mal čas na prípravu. Chcem čestný boj. Lord Rémy z Temperu."

Pod ochranou rytiera 1 -Milovať bosorkuOnde histórias criam vida. Descubra agora