Aretha sa zobudila napätá a unavená krížom cez svoju posteľ, prikrytá len svojim plášťom.
Vedľa hlavy jej ležala šatka, ktorú používala ako rúšku, keď chodila do dediny. Zvláštne bolo, že si Aretha pamätala, ako ju odkladala na stolík, než si išla ľahnúť.
Potom si však všimla, že vedľa postele sedí jej čierny kocúrik a všetko bolo jasné.
Pamätal si, ako Aretha šatku nosí a priniesol jej ju, aby pomohol.
Takže peklo pokračovalo.
Už to bol mesiac od „skoro žiadosti o ruku" lorda Aldrica, počas ktorého stále liečila celú dedinu.
Robila čo mohla, od úsvitu do hlbokej noci a až nedávno sa jej snaha vyplatila.
Choroba ustupovala.
Obetí bolo málo a následky by nemali byť trvalé.
Dokonca aj stav lorda Aldrica sa zlepšil a čoskoro by mohol vstať z postele.
Doteraz mu to nedovolila, hoci už týždeň nemal horúčku a vrátila sa mu aj chuť do jedla.
Preto dovolila služobníctvu, aby prevzali jej povinnosti u pána hradu a vybrala sa do dediny.
Nebála sa o lorda Aldrica, len bola sklamaná, lebo ani raz nespomenul tú noc, čo ju požiadal o ruku.
Potvrdil len jej domnienku, že len sníval.
Choroba uvoľnila na svet jeho fantáziu.
Tak sa Aretha rozhodla tiež predstierať, že sa to nestalo.
Aretha sa odgúľala z postele, oblečená v pekných šatách, čo mala niekoľko týždňov v kuse. Boli to žlté spodné šaty so zelenými Surcotte vrchnými šatami bez rukávov s krátkou vlečkou.
Rozhodla sa, že tieto šaty si už na seba nikdy neoblečie. Veľmi jej pripomínali posledné týždne.
Pre všetku tú starosť o ostatných nemala čas na seba.
Gytha občas prišla a keď ju našla natiahnutú cez posteľ, len tak ako prišla, polomŕtva únavou, zobrala plášť a prikryla ju.
Na stole jej nechala tanier s jednoduchým, ale sýtym jedlom, aby sa Aretha najedla, keď sa zobudí.
Aj dnes našla na stole tanier hustej zeleninovej polievky a niekoľko plátkov chleba.
Navyše jej dal niekto aj pripraviť vaňu s teplou vodou.
Boh žehnaj Gythe.
Po jedle sa Aretha cítila pokojnejšie a po kúpeli šťastnejšie.
Ani si neuvedomila, ako veľmi kúpeľ potrebovala, pokým si nezmyla vlasy.
Boli celé spotené a plné prachu, až sa za seba Aretha hanbila.
Nové šaty čakali na vešiaku. Boli to svetlomodré šaty v štýle Cotte, kde boli tri kliny na sukni, s bielou spodničkou a k nim červený dlhý plášť, tenký ako pavučina.
Obliekla si ich a potom zišla dolu do hodovnej siene. Čakala ju ešte jedna kontrola celej dediny, než bude musieť zamieriť na faru.
Boli tam posledné tri prípady, ktoré sa ešte pokúšala zachrániť, než dostanú posledné pomazanie.
Nikto im nedával vysoké nádeje.
Keď Aretha zišla dolu, čakalo ju prekvapenie. Dolu stál okrem sira Simona a Gythy aj lord Aldric, akoby sa nič nestalo.
ESTÁS LEYENDO
Pod ochranou rytiera 1 -Milovať bosorku
RomanceTakmer ju upálili zaživa. Našťastie ju včas zachránil rytier z cudzej zeme a uchránil ju pred nešťastným osudom. Takto mladá bosorka získala nový život, nových priateľov a nové miesta, kde mohla zbierať svoje liečivé bylinky. Rytier vždy chcel len p...