Geschokt

292 26 2
                                    

'Wacht, wat?' Ik moet het nog even tot me door laten dringen. Lars heeft me overeind geholpen nadat ik bijna flauwviel en we zitten nu op de bank. School kan ik wel vergeten vandaag... Maar hoe kan hij ineens net zoals ik zijn. Dat hoort niet. Dus ik vraag hoe het hem is gelukt. En hij antwoord met: 'Oh, ik heb aan je vriend Jay gevraagd hoe je verandert in een vampier.' 'Waarom zou je dat in godsnaam willen?!', vraag ik. 'Wow, relax even. Ik dacht dat je dat wel zou willen. Nu zijn we voor altijd samen.' Opeens krijg ik bij die gedachte een misselijk gevoel in mijn maag. Hoe kan hij dat denken? We kennen elkaar nog niet eens een jaar, en daar denkt hij nu al over na? Er moet iets mis zijn. 'Vertel me precies wat je hebt gedaan.' 

'Oké, nou ik ging dus naar je vriend Jay toe om het te vragen.' Op dit moment moet ik heel veel moeite doen om niet op hem te springen en hem te verscheuren met mijn tanden. Maar ik blijf kalm, soort van. 'Ja, en?', vraag ik nieuwsgierig. 'En toen zei hij wat ik moest doen om een vampier te worden. Dus gisteravond ben ik naar het bos gegaan, Jay had gezegd dat ik dat moest doen, en ik wachtte. Toen kwam er een man. Verder weet ik niet zo goed wat er gebeurde, want toen werd ik wakker in mijn huis.' Een man? Ik ken hier geen mannelijke vampieren behalve Jay en... nu ook Lars. Ik slik moeizaam een brok in mijn keel weg. Megan, blijf erbij met je hoofd! Een tijdje staar ik hem alleen maar aan en probeer te ontdekken wat er verder zo anders aan hem is. Zijn huid is een beetje bleker dan normaal, maar verder zie ik niet zo veel verschil. Dat kan ik pas zien als hij verandert...

O ja, dat wilde ik vragen: 'En hoe zit dat dan met je krachten?', vraag ik aan hem. 'Hoe bedoel je?' 'Nou, ik ben een Magica vampier, dus ik bestuur water. Maar jij bent niet eens een geboren vampier, dus wat bestuur jij dan?' Daar lijkt hij even over na te moeten denken. Uiteindelijk zegt hij: 'Ik weet het eigenlijk niet, daar heeft Jay helemaal niets over gezegd.' O dat is waar ook; ik moet Jay nog vermoorden, omdat hij Lars dit heeft laten doen. 'Ik moet gaan, tot morgen!', roep ik. Snel ren ik naar buiten zonder hem naar buiten te laten, zonder op een reactie te wachten en zonder de deur dicht te doen.


Hey Megan, wat is er? Ik heb net Raven gevraagd of zij weet waar Jay is en ze heeft net gereageerd. Weet jij waar Jay is? Dat stuur ik terug. Ja, hij is gewoon bij zijn huis. Ik heb tien minuten geleden nog met hem gebeld. Dat is raar, ik sta nu voor zijn huis en er doet niemand open. Wist hij misschien al dat ik eraan zou komen? Oké bedankt, typ ik snel. Ik loop terug naar de voordeur en klop aan 'Jay? Jay, ben je thuis?' Geen antwoord. Ik klop nog wat harder en schreeuw: 'Jay, ik weet dat je thuis bent. Doe open!' Een oude vrouw aan de overkant van de straat kijkt me ongerust aan.

Ik wacht tot de deur open gaat. Vijf seconden, tien seconden, twintig seconden... Op het moment dat ik voor de laatste keer aan wil kloppen, doet een vreemde jongen open. 'Jij bent Jay niet, waar is hij?', vraag ik aan de jongen zonder echt naar hem te kijken. Eerst kijkt hij me alleen maar aan met een blik die zegt: dacht het eens even niet. Maar na een tijdje schreeuwt hij iets onduidelijks naar boven en even later komt Jay naar beneden gelopen.

'Wat is er Megan?' Ik kijk hem boos aan. 'Wat heb jij tegen Lars gezegd?' 'Wanneer?' 'Oh, doe maar niet alsof je er niks van weet. Hij heeft me alles verteld.' Jay moet lachen en zet een stap in mijn richting. 'En wat, als ik vragen mag, is alles?' 'Nou gewoon, alles wat je tegen hem hebt verteld over vampier worden.' Zijn blik verandert van speels naar ongeloof. 'Ik heb helemaal niet met hem gepraat, ik heb sowieso nog nooit met hem gepraat.' 'Maar waarom zegt hij dat dan?' Zo te zien denkt Jay even na. En dan lijkt hij het te weten, hij zegt: 'Er is een andere vampier in de stad.' 'Ja dat wist ik al, Lars vertelde dat hij een man op hem af zag komen en dat hij toen bewusteloos raakte.' 'Weet Lars nog hoe hij eruit zag?' Ik schud mijn hoofd. 'Oké, ik kan het mis hebben. Maar ik denk dat ik weet wie dit heeft gedaan. Nou... Niet precies wie, ik weet wat het heeft gedaan.' Vragend kijk ik hem aan. 'Je weet toch dat elke geboren vampier een bepaald element kan beheersen?' Ik knik. 'Er zijn in totaal vijf elementen. Water, vuur, aarde, lucht en geest.' 'Geest?', vraag ik aan hem. Daar heb ik nog nooit van gehoord. En alsof hij mijn gedachten kan lezen, zegt Jay: 'Het is erg zeldzaam en heel weinig vampiers weten dat het bestaat. Maar als je de geest kan controleren, betekent het dus dat je iemand kan laten denken wat jij wil. Je kan zelfs herinneringen veranderen, maar alleen als je heel goed bent. Ik denk dat iemand dat bij Lars heeft gedaan.' 'Hoe kan je dan achter de echte herinneringen komen van iemand als een geestvampier die herinneringen heeft veranderd?' Jay zucht. 'Andere vampiers moeten op degene waarvan de herinneringen zijn gewist magie afsturen net zo vaak tot hij of zij het zich kan herinneren.' 'Dat klinkt eng.' 'Het is ook best gevaarlijk. Als de magie van de andere vampiers te sterk is, kan ,in dit geval Lars, doodgaan.'

Reborn: Love of a VampireWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu