School?!

1.2K 74 0
                                    

'Megan, kom naar beneden, straks kom je te laat op school!', roept m'n moeder van beneden. 'Ja, 2 minuten!' Even een snelle check: foundation, bruin genoeg. Haar, kan ermee door. Ogen, nog steeds blauw. Tanden, ...niks veranderd. Pffieuw! Gelukkig zie je nog geen scherpe tanden! Dan moet ik ze voor school bij gaan vijlen. Oké, let's go!

Ik ren naar beneden, op de trap kom ik Luke tegen. 'Auw!', zegt hij chagerijnig.

'Jij auw!', roep ik terug. Sinds het hele vampiergedoe is m'n tweelingbroer Luke niet meer dezelfde. Vroeger deden we alles samen, nu sluit hij zich op in z'n kamer. Volgens mij komt het bij hem harder aan dan bij mij. Hij had dan ook een echt leven, met feestjes enzo. Dat moet hij nu allemaal missen.

'Dat slaat nergens op sukkel.', haalt me uit m'n gedachten. Luke loopt weg.

'Schiet nou op Meg! Je wil toch niet te laat komen op je eerste schooldag als...', bijna versprak ze zich,' ...een 17-jarige. 'Nee, ik denk van niet...' Ik loop de deur uit en stap bij mijn vader in de auto. 'Zo, hoe vind je het?', vraagt hij. 'Hoe vind ik wat? De eerste schooldag, nou wat leuk. Ik ben een dood, bloedzuigend monster en ik kan het tegen niemand op school vertellen.' 'Half-dood', verbetert hij me. 'Half-dood', herhaal ik. 'Maar er zitten toch ook pluspunten aan? Ik bedoel, je kan alles veel beter enzo. Beter zien, beter bewegen, beter leren.' Ik dacht erover na. Ik had eerst alleen maar aan de negatieve kant gedacht, terwijl er ook wat positieve dingen aan waren. 'Dankje pap, ik voel me ìets beter.'

'Graag gedaan!' Ik stap uit de auto en zwaai nog een keer.

Oké Megan, je laatste jaar zal anders worden, misschien wel beter. Misschien slechter. Maar probeer er het beste van te maken. Dag is wat ik mezelf toe-denk. Mijn beter-voel-speech. Ik zucht een keer en loop dan de school binnen.

'Ieeeh!', roept m'n vriendin Kate, 'gezellig weer samen!' Kate is een lief meisje. Haar haar is kastanjebruin en haar ogen felgroen. Ze is heel ijverig op school, maar zelfs dan haalt ze het niet vergeleken met mijn cijfers. Ook is ze een ongelofelijke flirt, kletskous en roddeltante. Dat zijn haar wat slechtere eigenschappen. Verder is ze de beste vriendin ev-er! Net zoals ik vroeger had, heeft zij een koekjesverslaving, dat vond ik leuk aan haar. We kochten dan samen 2 pakjes chocolate chipcookies en aten die helemaal op. Alleen... dat was vroeger. Nu hou ik niet meer van koekjes, ik vind ze zelfs erg vies! Hoe moet ik dat nou vertellen aan haar?

'Halloo, Megan?', vraagt Kate.

'Hm, ja wat is er?' 'Ik vroeg je wat. Ik zei: zullen we vanmiddag afspreken en koekjes halen?' 'Ehh, eigenlijk ben ik in de vakantie van m'n verslaving afgekomen...', zeg ik twijfelend. Ik zie haar al kijken. 'Oh, nee dat maakt niet uit hoor, maakt niet uit.' 'Maar hé, ik hou nu van druivensap, dan kunnen we samen een nieuwe verslaving beginnen!', ik doe een poging om haar op te vrolijken. En het werkt, want ik zie haar gezicht alweer stralen. 'Ja oké, dat vind ik goed! O, en weet je al dat Jessica en Taylor uit elkaar zijn. Ja, ze maakte het uit, omdat...' Terwijl ik haar ongestoord verder laat roddelen, lopen we langzaam richting het lokaal.

Reborn: Love of a VampireWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu