Jag öppnar porten till den hemska byggnaden fylld med ångest, skolan. 1 vecka kvar till påsklov och jag kunde inte varit mer tacksam för det. Jag går upp för dem två långa trapporna och styr mina steg mot mitt skåp. Jag öppnar låset och sedan dörren till det röda skåpet.
Jag suckar när jag ser röran inne i skåpet men struntar sedan i att ens försöka göra det lite iordning. Jag slänger in min väska och tar ut mina matteböcker. Jag stänger skåpet och hoppar nästan till när jag ser ett jobbigt flin framför mig.
"Vad vill du?" Muttrar jag till Liam som står framför mig.
"Vill du ligga?", säger han spydigt och flinar.
"Men asså du är ju efterbliven påriktigt", säger jag och skakar på huvudet innan jag går förbi honom mot min mattelektion.
Hur kan man ens gå fram till någon och fråga något sånt? Han är ju seriöst dum i huvudet. Jag fattar inte hur så många tjejer vill ligga med honom. Vem vill ens ligga med någon som påriktigt håller på som han gör? Dem är ju lika dumma som honom isåfall.
Helst hade jag bara sluppit Liam men det är lite svårt. Han är min brorsas bästavän och även min klasskompis. Han är ett år äldre än mig men han är ju dum i huvudet så han har ju gått om såklart.
Stadens största fuckboy och även den sliskigaste människan jag träffat i hela mitt liv.
Jag slår mig ner på en ledig plats längst bak i klassrummet. Det är tyst i salen men snabbt hör man skrik och irriterande röster. Liam kommer in med hans två svansar till kompisar och dem är som vanligt högljudda.
Jag tittar ner i min bok och skakar på huvudet. Han är så störig. Jag suckar när jag ser vad vi ska jobba med i matteboken. Jag är inte bra på matte överhuvudtaget och för det mesta på lektionerna sitter jag bara och tänker på annat.
Stolen bredvid mig dras ut och jag tittar snabbt bredvid mig. Jag suckar högt när jag ser Liams stora flin som han har på läpparna.
"Jag tänkte att du ville sitta med mig", säger han.
Jag skakar bara på huvudet. Vår mattelärare Daniel börjar prata om vad vi ska göra idag, så fort han säger ekvationer så slutar jag lyssna. Jag klottrar i matteblocket framför mig på bordet.
"Lyssnar du ens", viskar Liam i mitt öra.
Jag ryser till."Ja", fräser jag tyst tillbaka.
"Jag kan hjälpa dig om du vill hjärtat", viskar han med ett flin på läpparna.
"Kalla mig inte hjärtat tack", viskar jag obrytt tillbaka.
Han skrattar tyst innan han lämnar mig ifred.
Under hela mattelektionen klottrar jag bara i mitt block och gör inte ett enda tal. När David säger att lektionen är slut nästan flyger jag upp från stolen och rör mig snabbt mot mitt skåp.
Jag kollar på klockan på min mobil. 11:36. En klump i magen bildas när jag inser att det är lunch. Jag har ingen att sitta med. Alice som är min ända vän är inte i skolan och kommer nog inte vara det på länge. Hon ska vara utomlands flera veckor.
"Hallå", hör jag en bekant röst säga när jag stängt mitt skåp.
Jag vänder mig om och möter Zacs ögon. Min storebror. Hans gäng står bakom honom och där står även såklart Liam. Han ger mig ett flin.
"Vill du äta med oss", säger zac. Som att han vet att jag inte har någon att äta med annars.
Han ler mot mig.
Han är faktiskt en väldigt bra storebror. Vi har en nära relation."Ja", säger jag tyst och följer efter honom när han rör sig genom korridoren mot matsalen.
Han går och skrattar med hans grabbar.
YOU ARE READING
En fuckboy
RomanceEn kille som inte vet något om kärlek. En tjej som aldrig skulle falla. Kärlek? Läs o se.