23

130 2 0
                                    


Jag tittar chockerat upp när dörren till rummet öppnas med en smäll. Liam står i dörröppningen och rör sig in mot hans säng. Han lägger sig ned och suckar för sig själv och tar sedan upp mobilen.

Jag kollar klockan i hörnet på min mobil som jag i nån timme kollat tiktok på. 19:16.

"Hur mår du då?", frågar Liam.

Jag tittar upp och möter snabbt hans ögon innan han vänder blicken ner i sin mobil igen.

"Jo det är väl bra", svarar jag förvånad över hans fråga.

"Hur mår du själv?", lägger jag till.

"Det är bra", svarar han kort, nästan lite irriterat.

Jag fortsätter att scrolla på Tiktok och sänker ljudet en aning så det inte ska störa Liam. Han reser sig snabbt upp ur sin säng och jag tittar försiktigt åt hans håll. Han drar av sig den svarta t shirten han har på sig och mina ögon vilar direkt på hans mage och tatuerade arm. Jag studerar honom noga men så försiktigt som möjligt.

"Vad kollar du på", säger han drygt.

Jag tittar snabbt ner i min mobil igen och fortsätter att skrolla.

"Vi ska på fest ikväll", säger han.

Ännu en gång kollar jag upp på honom och möter nu hans vackra ögon.

"Vart då?", frågar jag.

"Hos Elias, han som Zac brukade hänga med förut", svarar han.

Jag suckar högt och dunkar huvudet mot kudden.

"Vad", frågar Liam drygt.

"Jag och han typ höll på förut och det blev lite skevt på slutet, men jag hänger med ändå, det borde inte vara någon fara", säger jag.

Jag möter hans ögon och han ser irriterad ut.

"perfekt, har du hållt på med alla Zacs kompisar eller?", frågar han drygt.

Jag skrattar lite men stoppar snabbt mig själv när jag ser hans spända käkar och allvarliga min.

"Det var faktiskt jag som kände Elias först, och han är den enda jag hållit på med som är vän med Zac", svarar jag.

Liam drar på sig en vit tröja medan han skrattar sarkastiskt.

"Men vad är ditt problem?", frågar jag.

"Mitt problem?", säger han högt och styr sina steg emot mig.

Han stannar när hans ansikte är bara några centimeter från mitt.

"Mitt problem är att du verkar vara intresserad av alla din brors kompisar", viskar han i mitt öra.

"Varför tycker du att det är ett problem?", viskar jag med skakig röst.

Hans andetag kittlar på min hud och hjärtat går i 130.

Han smeker min kind med sina fingertoppar och det känns som att mitt hjärta är på väg att hoppa ur kroppen.

"Har du och Elias knullat?", viskar han i mitt öra.

Jag tittar in i hans ögon med mina nu förvånade gröna ögon.

"Ja", säger jag.

Han drar ifrån och tittar på mig nu med en sammanbiten blick och arga ögon.

"Fixa dig, vi ska dra vid 21", säger han medan han vänder ryggen mot mig och går mot dörren.

"Liam", hinner jag säga innan han lämnar rummet och smäller igen dörren.

Ljudet från den igen smällde dörren ekar i rummet och jag tittar förvånat på den. 

En fuckboy Where stories live. Discover now