Jag kastar en snöboll på hans bröst.
"Okej du vinner", säger han och håller upp händerna."Vad sa du?", säger jag.
Han kollar irriterat på mig. Men jag kan nästan se hur ett leende vill komma fram på hans läppar.
"Du vinner Ellie"Jag kollar stolt på honom.
"Lås upp nu", säger jag.Han drar fram sin nyckel och låser upp dörren. Han låter mig gå in först och snabbt drar jag av mig jackan och skorna. Han låser dörren och jag går genom korridoren och in i vårt rum.
Jag tar av mig mina byxor och tröja och går in i badrummet. Jag granskar mig snabbt i spegeln och tvättar sedan bort mitt smink.
Jag går in till rummet igen. Liam står i mitten av rummet med sin mobil i handen. Han är endast klädd ett par svarta kalsonger. Jag granskar honom. Hans kropp är snygg. Han är tränad men inte överdrivet. Hans axlar är breda och hans hud ser så mjuk ut. Hans arm är tatuerad och en liten tatuering finns på hans nyckelben. Men den är så liten att jag inte kan se vad det är.
Han tittar upp och möter min blick. Han granskar mig. Snabbt vänder jag mig om och letar rätt på en tshirt som jag drar över huvudet. Sedan tar jag av mig min bh.
Jag lägger mig i min säng och drar täcket över min kropp.
"Kan du släcka lampan?", frågar jag.Han kastar ner sin mobil på hans säng och går och släcker lampan i taket. Rummet blir mörkt så jag knappt ser honom längre. Jag stänger mina ögon. Jag hör hans fotsteg mot golvet. Jag ryser.
Han drar upp täcket och lägger sig bakom mig. Hans varma starka armar slingrar sig runt min kropp. Mitt hjärta stannar. Hans beröring får mitt hjärta att dansa. Jag tror jag slutat andas.
"Godnatt Ellie", säger han.
Mitt namn har aldrig låtit vackrare än när han säger det."Godnatt Liam"
YOU ARE READING
En fuckboy
RomanceEn kille som inte vet något om kärlek. En tjej som aldrig skulle falla. Kärlek? Läs o se.