26

93 1 0
                                    

Jag rör mig in till köket för att ta ett till glas vin. Jag tar vinflaskan jag hade med mig och fyller mitt glas med den ljusa drycken.

"Tja"
Jag vänder mig om.

Där står han. Mitt hjärta hoppar över ett slag. Han tar ut en öl ur kylen. Hans vackra ögon möter mina. Han sträcker sig efter öppnaren som ligger på diskbänken jag lutar mig mot. Hans hand snuddar vid min arm och fjärilarna börjar flyga runt i magen. Jag tittar bort för att lugna ner dem.

"Har du kul?", frågar han mig.
Jag möter hans ögon ännu en gång. Alkoholen i min kropp övertalar mig nästan att pressa mina läppar mot hans.

"Ja det har jag, har du?", säger jag.

Han rycker på axlarna till svar.
"Jag tänkte nog dra hem snart", säger han.
Jag nickar sakta.

"Jag hänger nog på då, vi är ju ändå rumskamrater", säger jag.
Han skrattar svagt.

Jag ler. Hans skratt är vackert. Hela han är vacker.
"ska vi dra nu då?", säger han.

Jag nickar. Jag tar några klunkar ut mitt glas.
"gå och ta på dig jackan så säger jag till dem andra att vi drar", säger han.

Jag gör som han säger. I hallen letar jag efter min jacka bland säkert 60 stycken. När jag hittar den drar jag på mig den.

Jag väntar några minuter och börjar undra om Liam bestämt sig för och stanna. Men han kommer. Han tar på sig sin svarta jacka som han hittar nästan direkt.

"Så", säger han.
Jag öppnar dörren och han följer ut efter. Den kalla kylan sticker direkt i mina kinder.

Vi börjar gå till vårt hus.
"Jag såg att du snacka med Elias", säger han.
Jag tittar på honom. Hans ansikte lyses upp från gångbelysningen.

"Ja det känns som jag inte träffat honom på evigheter", säger jag.

Han kollar bort. Sedan kollar han på mig och flinar.

"Har du tänkt på en sak?"

Jag skakar på huvudet.

"Det är inte så skönt och ramla i snön", säger han.

Jag kollar konstigt på honom.

Bara någon sekund efter puttar han till mig. Jag tappar balansen och faller ner i en snöhög. Jag kollar förvånat på honom.

Liam börjar asgarva.
"Du är ju helt efterbliven", muttrar jag.

Jag reser mig upp och börjar snabbt gå ifrån honom.

"Men Ellie jag skojade ju", säger han bakom mig.

Jag fortsätter gå. Bara han tror att jag blev ledsen är det perfekt.

"Hallå vänta", säger han bakom mig.

Jag vänder mig om och tittar ledset på honom.
"Förl-", han hinner inte avsluta innan jag puttar ner honom i snöhögen bredvid honom.

"Vadfan Ellie", säger han argt.
Jag skrattar högt.

"nu jävlar", säger han och samlar snö i sina händer. Han formar en snöboll och kastar den på mig.

Jag kollar förvånat på honom.
"Fyfan", säger jag.
Jag tar upp snö och formar en snöboll och nu har vi startat ett snöbollskrig som fortsätter enda tills vi är framme vid vårt hus.

En fuckboy Where stories live. Discover now