13

169 1 0
                                    

Hela dagen har vi spenderat i backen. Så som Adam lovade mig igår så har jag åkt med honom hela dagen. Han var en mycket bra lärare. Vi hade också extremt kul.

Efter många olika förslag på vad vi kan hitta på under kvällen var det Joels förlag om fest som fick mest röster. Han känner en kille som har något hus här som har fest.

Så när vi alla fixat oss åkte vi hit och nu står jag här bland massa fulla människor och dricker en cider.

Musiken är hög och det är ganska mycket människor i det stora huset. Jag rör mina steg till vardagsrummet och den stora svarta soffan där jag senast såg mina kompisar. Eller ja, min brors kompisar.

Där dem satt sist sitter dem kvar nu också. Mina ögon fastnar direkt på Liam. Han är så snygg. Hans ben är klädda ett par svarta jeans och hans tatuerade arm syns tydligt i hans vita T-shirt.

Mitt hjärta hoppar över ett slag när jag ser den blonda tjejens hand bredvid honom på hans lår. Dem skrattar tillsammans och pratar livligt. Jag studerar dem noga.

Han ser ut att gilla uppmärksamheten han får av henne. Men det är klart. Det är ju Liam. Jag suckar för mig själv och går fram till Adam som sitter bredvid Douglas och Joel.

"Hej", säger jag.

"Heej finis", säger han och ler.

"Hur mår du", lägger han till.

"Det är bra, själv?", frågar jag tillbaks.

"Det är bara bra, jag får ju dricka öl", säger han.

Jag skrattar och han instämmer.

"Vad fin du är ikväll", säger han.

"Tack detsamma snygging", säger jag och blinkar med ena ögat mot honom.

Han skrattar svagt.

Jag tittar åt sidan och ser Liams blick ligga på mig och Adam. Han stirrar rakt in i mina ögon och ser ganska arg ut. Jag kollar frågandes på honom och han kollar bort. Han fortsätter prata med den blonda tjejen bredvid honom.

"Varför är Liam alltid så sur", säger jag.

Adam kollar förvånat på mig. Han rycker lätt på axlarna.

"Bara gud vet", säger han och skrattar svagt.

Jag ler svagt mot honom.

Jag kan inte hjälpa det men ännu en gång lägger jag blicken på Liam och den blonda tjejen.

Jag ser hur han tar bort en slinga hår från hennes ansikte och placerar det bakom hennes öra.  Exakt som han gjorde på mig igår kväll.

Hon pressar sina läppar mot hans.

En klump bildas i magen och jag känner hur det gör lite ont inombords. Jag har verkligen fått känslor för den största idioten på jorden. Usch.

Jag är så himla känslig också så det blir ju bara värre med den saken.

Jag ställer mig hastigt upp och går snabbt till hallen utan att säga något till Adam. Snabbt tar jag på mig mina skor och drar på mig min jacka. Väska drar jag hastigt med mig och hänger den över min Axel innan jag öppnar dörren och möter kylan utanför.

Jag går snabbt fram och snön knakar under mina fötter.

Några tårar rinner ner från mina kinder och jag orkar inte ens stoppa dem.

Jag hatar att jag är så himla känslig. Det är skit jobbigt. Vad som helst och jag börjar grina.

"Vänta", halvskriker en röst bakom mig.

Jag bryr mig inte utan fortsätter bara att gå.

En fuckboy Where stories live. Discover now