3

228 1 0
                                    

Jag öppnar ännu en gång porten som leder in till skolan. Idag är det torsdag så nästan helg. Nästa vecka är det påsklov så det blir mer än en vecka ledighet. Så skönt.

Jag är sen idag. Typ 20 minuter sen. Men jag bryr mig inte ett skit om jag ska vara ärlig. Istället för att gå uppför trapporna för att komma till mitt skåp svänger jag vänster och kommer in i cafeterian. Det är helt tomt men inte konstigt eftersom alla är på lektion. Som jag också borde vara.

Jag går fram till luckan och kollar in i kylskåpet vad dem har för juice.

"Nej men hej snygging", säger en bekant röst.

Jag kollar upp och ser Liams flin.

Jag ignorerar honom.

"Apelsin juice", säger jag tyst.

Han tar fram en juice från kylskåpet och ställer den framför mig.

Jag tar upp en 20 lapp från min plånbok.

"Jag bjuder", säger han.

Jag kollar upp och han ler mot mig, inte ett sånt där äckligt Liam flin utan han ler påriktigt mot mig.

"Tack", säger jag tyst innan jag vänder mig om för att gå.

"Ey du", säger han bakom mig.
Jag vänder mig om så jag ser han.

Nu står han i dörröppningen till kiosken. Han är väldigt snygg ändå. Han har tatueringar över sin vänstra arm som man tydligt ser i hans vita T-shirt. Ett par svarta jeans klär hans ben och hans mörkbruna hår ligger som vanligt på hans huvud.

"Vad", säger jag kort.

"Kommer du på Linus fest imorgon?", säger han och flinar.

"Eh nej", säger jag.

"Du borde komma, det hade varit kul", säger han.

"Varför skulle du vilja att jag kommer?", frågar jag lite drygt.

"Om du kommer kan vi gå hem tillsammans sen", svarar han och flinar ännu större.

"Asså du vet att jag är din bästaväns lillasyster va?", frågar jag drygt.

"och?", säger han drygt.

Jag vänder mig om och går mot utgången för att bege mig upp mot mitt skåp.

"Snygg röv", ropar han efter mig och jag kan nästan se hans flin fast jag har ryggen emot honom.

Jag suckar och rör mig uppför trapporna.

En fuckboy Where stories live. Discover now