25

101 1 0
                                    

Jag tar ett sista bloss av min cigg innan jag fimpar den och går in i huset igen. Alkoholen märks definitivt av i min kropp. Men det skulle kunnat vara mycket värre. Det är iallfall så jag känner om den saken.

Jag får en dunk i ryggen vilket får min hjärna på reagera att det verkligen finns alkohol i min kropp. Jag vänder mig snabbt om. 

"Elias!", utbrister jag glatt.
Han öppnar sin famn och drar in mig i en varm kram.

"Det var längesen Ells"
Jag ler mot hans bröstkorg. Han luktar precis som han alltid gör. Jag var faktiskt lite kär i honom. Om jag är ärlig med mig själv.

"Jag har saknat dig", säger han när jag drar mig ur från hans varma famn.

"jag har saknat dig också", säger jag.
Han ler ett varmt leende mot mig.

"Så du är här och åker skidor alltså?", frågar han.

"Jag antar det, men emellan oss så tycker jag det är hemskt", svarar jag.

Han skrattar. Ett fint skratt. Han berättar om hur han ramlade igår i backen.

Han är snygg. Hans mörkbruna hår ligger som alltid perfekt på hans huvud. Hans svarta stickade tröja passar nästan för perfekt ihop med hans gråa jeans.

"Du Ellie vad är grejen med surpuppan?", frågar han med ett flin.

Jag tittar fundersamt på honom.
"Vad menar du?"

Han pekar mot soffan. Jag tittar dit och möter direkt Liams mörka ögon.

En suck lämnar mina läppar.
"Helt ärligt, jag vet inte, han är bara Liam", säger jag.

Elias flinar.
"Är det en grej mellan er eller?"

Jag kollar seriöst på honom.
"Absolut INTE", säger jag.

Han flinar och nickar sarkastiskt.
"Okej okej", säger han.

Jag blänger på honom.
"Varför skulle jag och Liam ha en grej? Det skulle vara helt idiotiskt", säger jag.

Ett skratt lämnar Elias läppar.
"Så som han blänger på mig just nu verkar det som han tycker om dig mer än du tror", säger han.

Jag suckar högt.
"Jag känner igen den där blicken Ellie. Han gillar inte att vi snackar", fortsätter han.

Jag kollar mot soffan. Liam sitter fortfarande och blänger på oss.

Emrah sluter upp bredvid Elias.
"fan hej Ellie längesen", säger han och omfamnar mig i en kram.

Jag kramar honom tillbaka.
"Verkligen! Är det bra?"

"Det är bara bra med mig tack, jag skulle behöva låna Elias en stund bara", säger han.

Jag nickar.
"Vi ses sen", säger Elias.
Han omfamnar mig och lämnar en puss på min panna innan han försvinner bort med Emrah.

Jag ler när dem går sin väg.

En fuckboy Where stories live. Discover now