Jag vaknar och vrider på mig lite innan jag snabbt inser att Liam sov med mig igår.
Snabbt sätter jag mig upp i sängen och inser att han nu inte längre ligger bredvid mig.
Jag tar upp min mobil och ser klockan, 10:57.
Det är tyst i huset och jag hör egentligen inget annat än mig själv. Jag reser mig upp ur sängen och rör mig ut i huset endast i trosor och linne.
Jag går ut i vardagsrummet och det är tomt. Tystnaden ligger över hela huset. Jag rör mig in i köket och hoppar nästan till när jag får syn på Liam sittandes vid köksbordet.
Utan tröja och i mjukisbyxor sitter han med mobilen i ena handen och en macka i andra.
"Hej", säger jag tyst.
Han studerar mig från topp till tå och jag ångrar direkt att jag inte tog på mig några mer kläder.
Jag går fram och öppnar kylen. Jag ser inget som lockar mig till att äta något så jag struntar helt enkelt i det.
Jag vänder mig om och tittar på Liam som tittar ner i sin mobil.
"Vart är alla andra", frågar jag honom.
"Dem är i backen och åker", säger han utan att titta på mig.
"Varför är inte du med?", frågar jag.
"Pallade inte", mumlar han.
Varför tittar han inte på mig? Varför är han så kall.
"Vad ska du göra idag då?", frågar jag för att försöka starta en konversation.
"Chilla antar jag", säger han kort.
Jag suckar för mig själv och rör mig tillbaka till sovrummet.
Varför är han så kall? Han låg ju och höll om mig inatt och nu är det som det aldrig hänt.
Jag drar på mig ett par svarta jeans och låter mitt svarta linne sitta kvar på min överkropp. Jag borstar ut mitt hår och tar sedan upp min mobil.
Jag lägger mig i sängen och scrollar igenom insta och tiktok. Inget roligt som hänt direkt.
Min blick riktas till Liam när han kliver in i rummet. Han drar av sig sina svarta mjukisbyxor och står nu i ett par vita kalsonger. Han tar på sig en svart hoodie och ett par svarta jeans. Han fixar till sitt hår lite framför spegeln och tar på sig parfym.
Lukten tränger in i mina näsborrar. Det luktar gott.
Jag kan inte slita blicken från honom. Men när hans ögon möter mina kollar jag snabbt ner i min mobil och fortsätter scrolla igenom instagram.
"Vad ska du göra idag då?", frågar han.
Jag tittar upp på honom och möter igen hans vackra ögon.
"Jag vet inte, ingenting antar jag", säger jag.
Han nickar kort innan han tar upp sin mobil.
"Vill du hänga med och handla?", frågar han.
"Ja gärna", säger jag.
Han nickar kort och rör sig ut från rummet. Jag ställer mig upp och stoppar ner mobilen i fickan på mina jeans.
Jag går efter honom och ut i hallen där han redan står och tar på sig sina skor.
Jag drar på mig min svarta jacka och mina vita skor.
YOU ARE READING
En fuckboy
RomanceEn kille som inte vet något om kärlek. En tjej som aldrig skulle falla. Kärlek? Läs o se.