22

193 4 0
                                    

Jag vaknar och öppnar motvilligt ögonen. Ljuset tränger sig in genom gardinerna och lyser upp rummet en aning. Huvudvärken bultar i hela huvudet och jag stönar för mig själv.

Jag sätter handen mot pannan och drar igenom mitt hår. Fyfan vad full jag var igår. Jag tittar åt sidan och ser att jag är själv i sängen.

Minerna från igår spelas upp i mitt huvud och jag suckar för mig själv. Usch vilken kväll. Men det pirrar till i mig när jag tänker på att jag somnade på Liams bröst. Men vart är han?

Jag rör mig motvilligt upp ur sängen och tittar klockan på min mobil som ligger på golvet. 12:34. Jag suckar för mig själv och går in i badrummet. Jag suckar ännu en gång när jag ser gårdagens smink ligga hur som helst i mitt ansikte.

Jag hoppar in i duschen och tvättar av sminket och kroppen. Jag passar på att tvätta håret också och det varma vattnet rinner längs kroppen.

När jag är klar hoppar jag ur duschen och sätter upp håret i en handduk. Jag sätter på mig en av dem vita morgonrockarna som hänger på en krok och går ut ur badrummet.

Jag öppnar dörren ut från rummet och går ut mot vardagsrummet. Höga röster hörs och när jag kommer in i vardagsrummet ser jag alla killarna sitta i soffan och kolla på tv.

"Godmorgon spyungen", säger zac och skrattar.

Jag ger honom en irriterad blick. 

Mina ögon möter Liams och han studerar mig i den vita morgonrocken som täcker min kropp.

Jag avbryter ögonkontakten och rör mig mot köket.

"Hej, är du bakis", säger Julia som sitter på en av stolarna vid matbordet med mobilen i handen.

"Skoja inte", suckar jag.

"finns Alvedon bredvid kylen", säger hon och ler.

Jag ler mot henne och fyller ett glas med vatten.

"Hade du kul igår", frågar jag medans jag tar ut två Alvedon från paketet.

"Ja väldigt, men jag blev så jävla full på slutet så jag är bakfull som fan", säger hon och skrattar.

Jag sköljer ner dem två tabletterna och skrattar svagt.

"Jag med, jag spydde på gräsmattan, så jävla hemskt", säger jag.

Hon skrattar till svars.

"Gjorde du något med Liam", viskar hon.

Jag suckar och ställer ner glaset i diskhon. Jag går fram och sätter mig på stolen framför henne. Hon tittar exalterat på mig med höjda ögonbryn.

"Vi låg med varandra på toaletten", viskar jag.

Hon sätter handen för munnen och kollar på mig med stora ögon.

"Omg Ellie wtf", viskar hon.

Hon ler stort och kollar med en sexig blick på mig.

Jag skrattar svagt och himlar med ögonen.

Hon ska precis öppna munnen för att säga något när någon kommer in i köket. Jag tittar mot kylen som öppnas. Där står han, Liam.

Jag tittar på Julia som nästan inte kan hålla sig för skratt.
"Jag går till vardagsrummet och kollar tv", säger hon innan hon reser sig upp och försvinner.

Jag granskar Liam som plockar fram en pepsi Max flaska från kylen. Han tar fram ett glas och håller upp.

"hur mår du", frågar han med ryggen mot mig.

"Det är bra, bara bakis, själv?", frågar jag tillbaka.

Han ställer in flaskan i kylen och vänder sig mot mig med glaset i handen. Mitt hjärta hoppar över ett slag när hans vackra ögon möter mina.

"Det är bra", säger han och tar en klunk av läsken.

Jag nickar mot honom. Tystnaden sprider sig emellan oss.

"Du förlåt att jag bara drog ifrån dig igår efter ja du vet", säger han.

Jag möter återigen hans ögon och ler svagt.

"Det är okej", säger jag.

Han nickar kort innan han bryter vår ögonkontakt och tittar runt i rummet.

"Good", mumlar han innan han rör sig ut ifrån köket mot vardagsrummet igen.

Jag suckar tyst för mig själv. Det där var jätte stelt.

Fan.

En fuckboy Where stories live. Discover now