6

202 2 0
                                    

Efter att jag vaknat med grovhuvudvärk och en jobbig bakfylla har jag legat i sängen i säkert 1 timme och försökt somna om. Men det går inte.

Irritationen blir större och större då det spelas hög musik från undervåningen. Zac ska alltid ha så högt och såklart är det okej när jag inte har gravaste huvudvärken.

Jag reser mig snabbt ur sängen och känner hur huvudet bultar.

I endast en svart bh och svarta mjukisbyxor springer jag ner för trappan.

"Snälla zac kan du sänka jag har skit ont i huvudet", halvskriker jag när jag kommer ner för trappan i full fart.

Jag stannar upp tvärt när jag ser många ögon riktas mot mig.

Framför tvn sitter Zac, Douglas, Adam, Joel och såklart Liam.
Joel och Douglas har varsin playstation kontroll i handen.

Zac sänker snabbt musiken.

"Är du bakis eller", skrattar han.

Jag suckar och går mot köket som delar samma rum som vardagsrummet.

Jag ser Liam sitta och stirra på mig i soffan. Jag möter hans ögon och han studerar mig från topp till tå.

Snart kommer jag på att jag endast har bh och byxor på mig.

Jag tar snabbt fram två Alvedon och sväljer dem med ett glas vatten.

"Godmorgon sexiness"
Jag tittar åt sidan där Liam nu står med ett stort flin på hans läppar.
Han studerar min kropp.

Jag suckar och himlar med ögonen.  Jag försöker täcka mina bröst genom att korsa armarna över bröstet.

Jag tittar in i hans ögon. Dem är vackra.

"Nästa gång du behöver hjälp hem kan jag ju sova över också", säger han.
Han flinar.

"Du är så vidrig", säger jag irriterat.

Jag ställer in mitt glas i diskmaskinen och vänder mig om och går snabbt till trappan sedan upp.

Timmarna går och jag ligger bara i sängen och kollar massa strunt på mobilen.

Dörren till mitt rum öppnas plötsligt och jag vänder mig snabbt om.

"Hej", säger zac.
Han ler och kommer och sätter sig på kanten av min säng.

Jag sätter mig halvt upp i sängen.

"På påsklovet tänkte jag och grabbarna dra och åka skidor, Julia ville med och hon vill verkligen att du ska hänga med", säger han och ler.

Jag kollar tveksamt på honom. 

"Vilka är grabbarna?", frågar jag.

"Jag, Douglas, Joel, Adam, Kevin och Liam", säger han.

Spendera massa dagar med Liam? Nej tack. Men det är ju inte så att jag måste sova och bo med honom.

"Vart ska ni bo?", frågar jag.

"Vi har hyrt ett hus, vi alla bor där, finns sovrum till alla", säger han.

"När ska vi åka isåfall?", frågar jag.

"Imorgon, söndag", säger han.

"Jag hatar och åka skidor och jag suger. Men för Julias skull okej", säger jag.

Han skiner upp i ett leende.

"Jag lovar att det kommer bli kul, du ska ju va med mig", säger han stolt och skrattar.

Jag skrattar med honom.

En fuckboy Where stories live. Discover now