5

194 1 0
                                    

Alkoholen har runnit in i blodet och jag börjar känna mig väldigt full. Efter flera försök att hitta Julia eller zac bland alla människor har jag gett upp.

Jag vinglar halvt ut i trädgården och krockar in i någon som går snabbt emot mig.

"Oj förlåt", säger jag snabbt

Jag kollar upp och möter Liams mörka ögon. 

"Är du full", säger han.

Jag skrattar åt honom och skakar på huvudet.

"Du är ju full", säger han igen.

Bakom honom står två av hans kompisar och röker. Adam och Douglas. Dem brukar va hemma hos mig och zac, dem är ju bästavänner med zac också.

"Hej", säger jag till dem och ler.

"Hej fyllo", säger Adam och ger mig ett stort leende.

Jag skrattar svagt och han gör detsamma.

Adam är jättesnäll, han är min favorit av alla zacs kompisar.
Douglas ger mig ett snabbt hej och avfyrar ett litet leende.

"Du kanske borde åka hem med zac", säger Liam.

Jag kollar nu på honom istället. Han är fan snygg alltså.

Jag skrattar åt min tanke.

"Vad är det", säger han.

"Inget", mumlar jag.

Jag flinar mot honom.

"Vi går in", säger Adam och så rör Adam och Douglas sig in i huset igen.

Liam står kvar framför mig.

"ska du inte gå in?", frågar jag.

"Jag kör hem dig", säger han kort.

"Har inte du druckit", frågar jag.

"Nej", säger han kort.

Han tar tag i min arm och drar med mig till hans bil. En svart snygg bmw, såklart.

Han öppnar dörren till mig och jag hoppar in i passagerare sätet.

"Har du din väska och allt", säger han och kollar in på mig när jag försöker sätta fast säkerhetsbältet.

"Ja", mumlar jag.

Snabbt är han framme vid förarsidan och sätter sig och startar bilen. Han börjar att köra.

Jag sneglar mot honom. Han är väldigt snygg. Han är fin. Ett par svarta jeans och en svart hoodie bär han idag.

Han är tyst hela vägen hem. När vi är framme stannar han utanför mitt hus.

"Jag hjälper dig in", säger han.

"Nej det går bra", säger jag och ler.

Han suckar högt och går ur bilen och detsamma gör jag.

Han ignorerar det jag sa och går med mig till dörren. Han hjälper mig låsa upp och tittar noga på mig när jag tar av mig mina skor och min jacka.

"Tack för sjusen och hjälpen", säger jag och ler mot honom.

Han tittar rakt in i mina ögon och mitt hjärta slår snabbare.

Han nickar bara mot mig och vänder sig om och går mot sin bil.

Jaha okej, hejdå. Tänker jag för mig själv.

Han startar bilen och åker snabbt iväg och jag stänger och låser dörren. Hoppas zac har nyckel.

Jag går upp för trappan och in på mitt rum.

Huvudet snurrar en aning när jag sätter mig ner på sängen.

Trots att Liam är en av dem värsta killarna på den här planeten kan jag inte hjälpa att han fastar i mina tankar under hela natten.

Varför va han plötsligt så snäll mot mig? Eller är det bara för jag är hans bästaväns syster?

En fuckboy Where stories live. Discover now